Telecom News - אחד מ-5 משתמשים מכסה את מצלמת הרשת בשל חשש ממרגלי סייבר

אחד מ-5 משתמשים מכסה את מצלמת הרשת בשל חשש ממרגלי סייבר

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> אחד מ-5 משתמשים מכסה את מצלמת הרשת בשל חשש ממרגלי סייבר

אחד מ-5 משתמשים מכסה את מצלמת הרשת בשל חשש ממרגלי סייבר

מאת: מערכת Telecom News, 21.10.14, 15:39מצלמת מעקב

מחקר מצא, ש-6% מהמשתמשים מכסים את המצלמות גם במכשירים הניידים שלהם. אולם, כיסוי עדשות המצלמה אינה בהכרח שיטת ההגנה היעילה ביותר.

 עפ"י מחקר, שערכה מעבדת קספרסקי עם חברת B2B ושעלה עתה לרשת,  כ-21% ממשתמשי המחשב מכסים את מצלמת הרשת שלהם מתוך פחד ממרגלי סייבר,  שעלולים לעקוב אחריהם דרך המחשב. במדינות מסוימות המספר אף גבוה יותר: 40% מהמשיבים הסינים בוחרים בדרך זו. זהו אינו חשש עקר:מצלמות רשת יכולות להפוך לכלי יעיל בידי עברייני הרשת.

המחקר מצא, שכרבע מהמשתמשים (24%) אינם מודעים כלל לאפשרות, שיעקבו אחריהם דרך מצלמת הרשת. רק 44% מהמשיבים מודעים לחלוטין לאיום זה ומודים, שהאפשרות גורמת להם אי נוחות רבה. חשוב לזכור, שהאקרים אינם מכוונים רק לדמויות ציבוריות. כל אחד הוא מטרה אפשרית.

ישנן 2 סיבות עיקריות לפריצה למצלמות הרשת:

1. עברייני הרשת יכולים להשתמש במצלמה כדי לגנוב סודות ארגוניים או כדי להשיג גישה לשירותים פיננסים. לעיתים, משתמשים שאננים הופכים את  המשימה הזו לקלה יותר: לדוגמא, אחד מ-10 משיבים מודה, שהוא רושם את הרשאות הכניסה על פיסת נייר ליד המחשב. מצלמת רשת חדשה יכולה ללכוד בקלות את המידע.

2. פושעי הסייבר יכולים להשיג תמונות בלתי רצויות של קורבנות אפשריים. אלה יכולות לשמש בהמשך כדי לבצע סחיטה או פשוט כדי לבייש את  הקורבן. לדוגמא, במאי 2014, חשף יורופול רשת של מפתחים, מפיצים ומשתמשים של תוכנות זדוניות, ששימשו גם לצורך ריגול דרך מצלמות רשת. החקירה החלה לאחר מעצר של האקר הולנדי, שהדביק מחשבים של 2,000 נשים מתוך רצון להשיג תמונות אינטימיות שלהן.  

על רקע אלה, אין זה מפתיע, ש-1 מתוך 5 משתמשים מכסה את מצלמות הרשת שלהם. אבל הבעיה אינה משפיעה רק על מחשבים. עפ"י המחקר, אחוז מסוים של משתמשים (6%) מכסים את המצלמות גם במכשירים הניידים שלהם. הסקר לא בחן האם המשיבים מכסים רק את המצלמה הקדמית או את 2 המצלמות במכשיר הנייד.

יחד עם זאת, כיסוי עדשות  המצלמה אינה בהכרח שיטת ההגנה היעילה ביותר. היא מונעת מעקב ויזואלי אבל אינה עושה דבר כדי לנטרל את המיקרופון המובנה. היא גם אינה יכולה למנוע דליפה של תמונות כאשר המשתמשים מפעילים את המצלמות בעצמם. פתרונות אבטחה רבים מספקים הגנה מפני תוכנות זדוניות המסוגלות "לרגל" דרך מצלמת רשת. אך ההגנה לא תפעל אם התוכנה אינה זדונית בהגדרתה או שהתוקף משתמש בתוכנות חוקיות למטרה זאת.

מעבדת קספרסקי פיתחה מודול הגנה ייחודי על מצלמת הרשת המשולב בתוך פתרון Kasparsky Internet Security - Multi Device.
מצלמת רשת



 
 
Bookmark and Share