Telecom News - הוכרז האקתון ייעודי לפיתוח אפליקציה לקידום חקר מחלת ה-ALS

הוכרז האקתון ייעודי לפיתוח אפליקציה לקידום חקר מחלת ה-ALS

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הוכרז האקתון ייעודי לפיתוח אפליקציה לקידום חקר מחלת ה-ALS
הוכרז האקתון ייעודי לפיתוח אפליקציה לקידום חקר מחלת ה-ALS
מאת: מערכת Telecom News, 3.11.14, 13:28ALS

לאחר שאלפי אנשים בישראל ובעולם שפכו על עצמם דליי קרח בקמפיין להעלאת רמת המודעות למחלת ה-ALS, תקיים SAP Labs ישראל בהתנדבות האקתון לפיתוח אפליקציה לקידום חקר מחלת ה-ALS.
 
במסגרת ההאקתון, ש-SAP Labs בישראל מקדמת בהתנדבות, הוזמנו עובדי מרכזי המחקר והפיתוח בישראל לקחת חלק בפיתוח אפליקציה, שבאמצעות סנסור ייחודי, שיוצמד לחולי ה-ALS, תספק חיווי אובייקטיבי ומדויק יותר על השפעת תרופות נסיוניות להתמודדות עם המחלה.
 
האפליקציה תפותח בשיתוף עמותת "פרס לחיים" (Prize4life), שהוקמה בשנת 2007 ע"י אביחי קרמר, שחלה במחלה בגיל 29, במטרה להאיץ את חקר מחלת ה-ALS ולסייע לחולים בה. את הפעילות מול SAP יוביל מטעם העמותה שי ראשוני, שחלה אף הוא במחלה ומנהל כיום את העמותה. פיתוח האפליקציה ייעשה בהתאם לאיפיון, שהועבר ל-SAP מהעמותה, כדי לאסוף את הנתונים בצורה יעילה, לנתח ולעבד אותם ולספק תובנות משמעותיות לקידום המחקר בתחום.
 
קרן גולן, אחראית קשרי קהילה במעבדות SAP בישראל: SAP" גאה להירתם בעצמה ולרתום את עובדיה למען פעילות חשובה לקידום חקר מחלת ה-ALS, שהיא מחלה חשוכת מרפא ונחשבת ל"מחלה יתומה", כזו הזוכה ל'מעמד מיוחד', שניתן למחלות, שפיתוח תרופות וטיפול עבורן אינו כדאי מבחינה כלכלית ביחס למחלות אחרות. עד כה המחקר על השפעת תרופות ניסיוניות להתמודדות עם המחלה התבסס על מידע סובייקטיבי, שהגיע מהחולים, ועל כן פיתוח אפליקציה, שתדע לתת חיווי אובייקטיבי ומהימן יותר, היא בגדר הכרח וצורך אמיתי לטובת קידום המחקר".
 
שי ראשוני: " ALSהיא מחלת ניוון עצבי קטלנית, שבכל רגע נתון, 1 מתוך כל 10,000 אנשים חולה בה. ההערכה היא, שכיום יש יותר מ-600,000 חולים הסובלים מהמחלה ברחבי העולם. המחלה אינה מדבקת ומופיעה אצל אנשים מכל הגזעים ומכל רקע אתני. מדי שנה מתגלים מעל 100,000 חולים ומספר דומה של אנשים מתים ממנה. בישראל יש כ-700 חולי 'ALS שנידונו למות מהמחלה – פי 2 ממספר ההרוגים בתאונות דרכים מדי שנה. כל חולהALS , ללא יוצא מן הכלל, ימות כתוצאה מהמחלה, רובם תוך 3-5 שנים. עמותת פרס לחיים שמה לה למטרה לשנות את המצב הנורא הזה ואנו שמחים על הירתמותה של SAP ועובדיה לקידום המאבק במחלה. באמצעות האפליקציה הזו יהיה לנו בתוך חודשים יותר ידע על המחלה ממה שנצבר בכל ההיסטוריה. זו מהפיכה אמיתית".

מרכז הפיתוח SAP Labs  ישראל הוא חלק ממערך הפיתוח הבינלאומי של SAP ומשמש כאחד מ-4 מרכזי הפיתוח האסטרטגיים של SAP  ברחבי העולם. המעבדה, שממוקמת ברעננה, מעסיקה כ-700 עובדים.
 
 



 
 
Bookmark and Share