Telecom News - עולם ה-IoT יהיה גדול יותר מכל התחזיות ורשתות דור רביעי (LTE) לא מספקות

עולם ה-IoT יהיה גדול יותר מכל התחזיות ורשתות דור רביעי (LTE) לא מספקות

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> עולם ה-IoT יהיה גדול יותר מכל התחזיות ורשתות דור רביעי (LTE) לא מספקות
עולם ה-IoT (ר"ת: Internet of Things) תופס תאוצה בישראל. נחשפות כאן 2 יוזמות מרתקות בתחום המובייל, האלחוט והאפליקציות.  בנוסף, האקסלרטור ל-IoT עומד בפני השקה ומבצע גיוס ב"מימון המונים". בארה"ב, בעלי עסקים החלו להפעיל iBeacons (מוצרי אלחוט לטווח קצר). זאת, לצרכי "לכידת לקוחות" והצעות מפתות ללקוחות תוך כדי הליכתם בסביבות העסק או בתוכו. 
מאת: אבי וייס, 3.11.14, 22:20סשה טבק

קהילת IoT (ר"ת: Internet of Things), שקמה אך בפברואר 2014, ביוזמתם של סאשה טבק (בתמונה משמאל), ואייל חי (בתמונה מתחת), מקיימת מפגשים חודשיים ברצף ומשתתפת בהאקתונים ובתחרויות בינלאומיות ליזמים צעירים.

במפגש האחרון, שהשתתפו בו מעל ל-200 איש, נחשפו גם חברות הזנק חדשות ומרתקות בתחום ה-IoT וההתפתחויות העדכניות בתחום "הרכב החכם".

סאשה טבק: "הקהילה שלנו עברה בחודש החולף את קו ה-1,000 חברים והקהילה ממשיכה לגדול כל חודש. אנו אחת הקהילות הגדולות ביותר בעולם, גם יחסית וגם אבסולוטית בתחום ה-IoT. היום זה המפגש החמישי של הקהילה. במקביל לנו, יש קהילה מעט יותר ותיקה ולא כזו גדולה, של רובוטיקה, שיש בה אנשים גם מהקהילה הזו, בגלל החפיפה בחלק מתחומי הפעילות. 

במסגרת היוזמה הזו אני ואייל מקימים ביחד עם שותפים רבים לדרך את ה-Hub הראשון בישראל לתחום ה-IoT והרובוטיקה, ששמו: IOTA LABS Israel IoT Hub, שפתחנו לו אתר לקהילה, שיש בה כבר 50 יזמים שנרשמו, ואני מכריז כאן היום על פתיחת מסע הגיוס ההמוני (דרך Indiegogo), ל-Hub. 

אני קורא לקהאייל חיילת האנג'לים, המשקיעים, הקרנות, השותפים והתומכים, להצטרף ליוזמה הזו.

אנו נבנה מרכז, שישמש מודל לעולם כולו. נפעיל בו מודל חדש של פיתוח, שכולל פתרון של בעיות בהן נשתף את כל המשתמשים, המפתחים והיזמים ב-Hub. נשתמש בסטארטאפיסטים כדי להגיע לפיתוחים חדשים ומלהיבים. 

דהיינו: ניזום פתרונות, שיפותחו בשיטת 'חכמת ההמון' ולא רק במסגרת של חברות.

נשמח לקבל 
כל השקעה מכל אחד מ-5 דולרים ומעלה.

אני מרגיש, שיש התלהבות בשוק להתפתחות הזו ובקרוב נכריז על המיקום של ה-Hub ונצא לדרך. אסור לנו להתמהמה, כי בכל העולם מתחילים לפתוח אקסלרטורים ל-IoT וחשוב, שאנו נהיה מובילים את התחום הזה כאן בישראל ושהקהילה שלנו תעבוד ביחד כדי להוציא מכאן פיתוחים, שישפיעו על כל העולם". 

תחזית שימוש ב- Beacons ע"י בעלי חנויות, סוחרים, מוכרים, משווקים ובעלי דוכנים, מצויה בתחתית הכתבה. 


רמי פרהם, מייסרמי פרהםד ומנכ"ל MUV Interactive (בתמונה משמאל): "אנו מפתחים מוצרים לבישים ב-3D. המוצר הראשון, שיוצא לשוק, נקרא Bird והוא מולבש על האצבע. המכשיר הזעיר הזה מאפשר מחוות גוף ויד בלי להידרש לעמוד במקום, כמו בכל מוצרי המחוות שיש בשוק. המוצר הזה מספק מידע מדויק היכן בדיוק המשתמש נמצא ועל מה הוא מצביע.

התחום,שבו אנו מפתחים, נקרא Optic Sensing. המכשיר שלנו חש הכול: במה נוגעים, מה האדם אומר בקולו, מה המהירות של תנועת היד, מה הלחץ, מה הכיוון, מה המיקום ועוד. יש בפנים גם Beacon, בנוסף לסט מרשים של סנסורים זעירים. השימושים של המוצר הזה רבים, כי יש כאן דיוק מילימטרי של תנועת האצבע. טווח השידור של המכשיר כיום היא עד 30 מטרים.

לדעתי, העהמכשיר של MUVתיד של ה-IoT טמון במכשירים לבישים,שיהיו גם מדויקים. הצוות שלנו מדגים זאת בריכוז של סנסורים על האצבע של האדם. כך, כל משטח הופך לסמארטפון או טאבלט, בלי שום הכנה. פשוט: מקרינים על המשטח ומשתמשים באצבע. אין כאן שום צורך במשקפי גוגל או כל טכנולוגיית AR (ר"ת: Augmented Reality).

ניתן לקבל בקלות תנועה תלת-ממדית בלי כל הכלים הללו, שהם מאוד יקרים ומסובכים להפעלה. האדם מפעיל תנועה תלת-ממדית עם היד שלו בקלות, ממש מול העיניים שלו ושל כל מי שמתבונן בו ובמשטח עליו הוא מצביע ועובד". 

בן ראובני, מומחה חדשנות, המרכז לחדשנות Bosch: "אני חלק מחברת הענק Bosch, שמרכזה בגרמניה, חברה של מעל ל-46 מיליארד יורו הכנסות בשנה, עם 281 אלף עובדים. אני יושב כאן בישראל ושייך ליחידת ה-The Connected Car, שהיא חלק מחטיבת Bosch Car Multimedia. אנו מפתחים, בין היתר, את הרכב החכם העתידי, שיהיה מותאם לאדם הנוהג בו.

לבוש יש יחידת מו"פ עם 2 שלוחות מרכזיות: בישראל ובפאלטו-אלטו בעמק הסיליקון. אנו מחפשים סטארטאפים וטכנולוגיות חדשות בשוק, עם דגש לשוק הישראלי. יש לנו גם קרן להשקעות - VC, שפועלת כמו כל קרן השקעות, וגם כאן מדובר בהשקעות בתחום ה- CM - Car Multimedia.

לפי תפיסת העולם שלנו, רכב חכם מחובר גם בתוך הרכב בכמה שכבות תקשורת, וגם מחוץ לרכב, גם לנהג ולנוסעים כשהם בסביבת הרכב או בתוכו, וגם עם כלי רכב אחרים הנמצאים על אותו כביש או בטווח קליטה סביר. הגישה הזו מובילה לפתרונות חדשים לגמרי בעולם הרכב החכם. 

אנו מרוכזים באפליקציות על הסמארטפונים, שניתן לחבר אותן לאפליקציות בתוך הרכב, כחלק מהרכב, ואפליקציות המחברות בין רכבים בתנועה. כלי הרכב יוכלו לדבר זה עם זה ועי"כ למנוע תאונות, להציל חיים, לשפר בטיחות הנסיעה ולספק מידע זה לזה, תוך כדי נסיעה. 

השלב הבא שאנו כבר עובדים עליו הוא רכב הנוסע ללא צורך בנהג או נהיגה. כולם מכירים את הרכב ללא נהג של גוגל, אבל זה רכב המפותח ללא שת"פ עם חברות הרכב. אנו עובדים בצמוד לחברות יצרניות הרכב ולכן הפתרון שלנו יותר מקיף ומשוכלל, אם כי הוא רק בתחילת הדרך. יש לנו כבר רכבי הדגמה הנכנסים למשל לחנייה ללא נהג.

עפ"י התפיסה שלנו, האפליקציות, שתהיינה ברכב החכם, תתחלקנה ל-4 שטחים עיקריים:
א. אפליקציות בטיחות.
ב. אפליקציות תחזוקה ועזרה.
ג. אפליקציות מידע בכל תחום, החל ממהירויות וכלה בחנייה.
ד. אפליקציות בידור ופרסונליזציה, כולל פתיחה ונעילה של הרכב בזיהוי ביומטרי.

כדי שהכיוון, שאנו חותרים אליו יצליח, יש צורך באפליקציות,שקל יהיה להפעיל אותן, אפליקציות המורידות עלויות, אפליקציות המביאות ערך לכל הצדדים, אפליקציות הפותחות שווקים חדשים ושימושיים.

הפיתוחים החדשים, שאנו רואים ב-IoT, מכוונים את עצמם לאפליקציות עבור הרכב בלבד ולא לאפליקציות שימושיות לנהג ולנוסעים בסמארטפונים וטאבלטים, כשהם חלק מהרכב. מה שאנו חושבים הוא, שיש צורך לשלב כמה טכנולוגיות במקביל, כולל שילוב מסדי נתונים. זה לא סביר לבנות מסדי נתונים שונים, באפליקציות שונות, לרכב ולאנשים הנמצאים ברכב.

כ"כ, יש צורך בבניית תשתיות תקשורת חדשות המותאמות לגישה הזו. ממה שאנו בודקים ומתנסים, הדור הרביעי (LTE) כולל דור 4.5, לא מספיק לעולם ה-Connected Car. הצורך בחיבור כלי רכב זה לזה תורך כדי נסיעה מהירה, דורש רשתות מסוג אחר, הרבה יותר גמישות, חסינות, רחבות סרט ומהירות, ואני מאמין, שנוכל למצוא את הפתרון לסוגיה הזו אולי אצל סטארטאפים ישראליים המפתחים לתחום הזה". 
 



 
 
Bookmark and Share