Telecom News - יבמ השקיעה ב-Pathway Genomics

יבמ השקיעה ב-Pathway Genomics

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> יבמ השקיעה ב-Pathway Genomics
יבמ השקיעה ב-Pathway Genomics
מאת: חיים חביב, 18.11.14, 12:30יבמ ו-Pathway

מחשב ווטסון של יבמ ישמש תשתית לפיתוח אפליקציית מובייל רפואית חדשנית לאספקת ייעוץ בריאות בהתאמה אישית.

קבוצת ווטסון של IBM משקיעה בחברת Pathway Genomics, שמפעילה מעבדה קלינית ומציעה שירותי בדיקות גנטיות ללקוחות ברחבי העולם. ההשקעה תאפשר ל-Pathway להציע אפליקציה ראשונה מסוגה של ניתוח גנומי לצרכני קצה על בסיס נתוניו האישיים של המשתמש.

ההשקעה מעמידה את גיוס ההון של Pathway בשנים האחרונות על כ- 80 מיליון דולרים והופכת אותה לאחת מחברות ההזנק, שזכו למימון הנרחב ביותר בתחום שירותי הבריאות. בחודש שעבר דירג המגזין Inc. את הבדיקה הגנטית של Pathway במקום ה-12 ברשימת 500 המוצרים ה"מגניבים" ביותר בארה"ב, מבין למעלה מ-5,000 מוצרים אמריקאים. עפ"י דו"ח חברת מחקר השווקים אלייד, צפוי שוק הביו-אינפורמטיקה, שכולל בדיקות גנטיות, להגיע להיקף של כ-13 מיליארד דולרים עד שנת 2020.

חברת Pathway נערכת למהפכה בתעשיית הבריאות תוך מינוף יכולות תקשורת בשפה טבעית ויכולות קוגניטיביות מובנות של מחשב הווטסון. לראשונה, יוכל כל צרכן קצה להפנות לאפליקציית Pathway Panorama שאלות בשיח אנושי טבעי ולקבל תשובות מנומקות בסוגיות בריאות. התשובות תתבססנה על ניתוח גנומי, נתונים מחיישנים משולבים בפריטי לבוש, ומידע בריאותי מקיף ממגוון מקורות חיצוניים.

אפליקציית המובייל החדשה מתוכננת להסתייע ביכולות הייחודיות של ווטסון להפקת תובנות מנתוני Big Data, ע"י הבנת מורכבות השפה האנושית והתייחסות למיליוני דפים של מידע במאמרים רפואיים ובתוצאות ניסויים קליניים, והכל תוך שניות ספורות. המידע ישולב עם נתוניו האישיים של המטופל בדבר אורחות חייו ודפוסי התנהלותו לצד סמנים ביולוגיים ונתונים גנטיים. הכול, במטרה להציע לנבדק או לרופא המטפל בו חלופות לשינוי והתאמת אורחות החיים, כמו גם אפשרויות טיפול מותאמות אישית נוספות.

לדוגמא: משתמש קצה, שנתוניו הגנטיים הוזנו למערכת, יוכל להציג שאלה (בשפת אנוש) בנוסח "כמה אימון גופני דרוש לי היום", או "כמה קפה מותר לי לשתות ביום שני". האפליקציה הקוגניטיבית תשיב לשאלות ותציג לפונה אפשרויות על בסיס מידע, שיתקבל ממיליוני נתוני בריאות, שתספק ,Pathway ויעובדו ע"י ווטסון, בשילוב נתוני ניטור מסמנים ביולוגיים, ממערכות מחשוב לביש, נתוני DNA, רשומות רפואיות אישיות ומידע משלים נוסף.

בינואר השנה הודיעה יבמ כי תשקיע 100 מיליון דולרים בקידום החדשנות והיזמות בתחום השימושים החדשים במחשוב קוגניטיבי. סכום זה מהווה חלק מהשקעה כוללת של מיליארד דולרים בקבוצת ווטסון, שמתמקדת במו"פ ובהצגת שירותים קוגניטיביים המסופקים לצרכנים באמצעות תשתיות ענן מחשוב.
 



 
 
Bookmark and Share