Telecom News - האם ה-NSA הגה את הביטקוין כבר בשנת 1996 והוא זה העומד מאחוריו?

האם ה-NSA הגה את הביטקוין כבר בשנת 1996 והוא זה העומד מאחוריו?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> האם ה-NSA הגה את הביטקוין כבר בשנת 1996 והוא זה העומד מאחוריו?
האם ה-NSA הגה את הביטקוין כבר בשנת 1996 והוא זה העומד מאחוריו?
מאת: מערכת Telecom News, 23.11.14, 20:36ביטקוין

האם סאטושי נקמוטו ממציא הביטקוין יכול היה להיות חוקר אבטחת מידע של ה-NSA או חוקר NSA בגמלאות?

אתר Cryptocoinsnews פרסם כתבה תחת הכותרת: Did the NSA Outline Bitcoin in 1996 וחשף סיפור מעניין לגבי הימים של טרם המצאת הביטקוין ע"י סאטושי נקמוטו.

12 שנה לפני שסאטושי נקמוטו פרסם את המאמר הבסיסי על הביטקוין, קבוצה של 3 חוקרי אבטחת מידע Susan Sabett, Laurie Law ו-Jerry Solinas ב-NSA פרסמה מאמר תחת הכותרת:
 
 How to Make a Mint: the Cryptography of Anonymous Electronic Cash

זאת, ברשימת דיוור ב-MIT ובעיתון המדעי The American Law Review, כרך 46 חוברת 4, עמ' 1131-1162, אפריל 1997.

המאמר מתאר מערכת דומה מאד לביטקוין, שמאבטחת טרנזקציות כספיות ברשת מבוזרת, שהחוקים הללו התייחסו אליה כ"בנק". הם תיארו 4 תכונות של הרשת הזו: פרטיות, זיהוי משתמש כהגנה מהתחזות (פירוט נקודה זו בהמשך), הגנה מבזבוז כפול והגנה מהכחשת עסקה – Blockchain!

האלגוריתם SHA-256, שבו השתמש סאטושי נקמוטו לאבטח את הביטקוין, לא היה אז זמין כי הוא שוחרר ב-2001. אולם, SHA-1 כן היה זמין לחוקרים כי הוא התפרסם ב-1993.

המאמר התייחס ל-David Chaum אחד מהחסידים המוקדמים של טרנזקציות דיגיטליות אנונימיות. הוא פיתח דרך של ecash (ראו הסבר – כאן) כבר ב-1983, עוד לפני התפשטות האינטרנט. הוא תמך ברעיון בו לבנקים ולממשלות לא תהיה דרך לדעת מי קנה מה. ראוי להדגיש, שלא היה מדובר ב"זיהוי משתמש" בדרך בה נוקטת תעשיית כרטיסי האשראי לזיהוי משתמשים, אלא ביכולת לקיום סימון דיגיטלי שיאמת חשבון של אדם הטוען שהוא בעליו. כך, שמעביר כסף ידע שהוא מעבירו למקום הנכון.
 
המאמר התייחס לכסף כ-Coins או כ-Tokens, ולמעשה טמונה בו מעין הקדמה לביטקוין בו יש שימוש ב-SHA-256, שנעשה בו שימוש ע"י סאטושי נקמוטו.

נשאלת השאלה: האם סאטושי נקמוטו יכול היה להיות חוקר NSA או חוקר NSA בגימלאות? האם הוא אחד מ-3 החוקרים החתומים על המאמר הזה? האם יכול להיות, שה-NSA עמד ועומד כל הזמן מאחורי הביטקוין? או האם זו מסקנה פשוטה מדי?
 



 
 
Bookmark and Share