Telecom News - יפן עוטפת את ישראל ומתחילה להכיר בחדשנות הטכנולוגית הישראלית

יפן עוטפת את ישראל ומתחילה להכיר בחדשנות הטכנולוגית הישראלית

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> יפן עוטפת את ישראל ומתחילה להכיר בחדשנות הטכנולוגית הישראלית
יפן עוטפת  את ישראל ומתחילה להכיר בחדשנות הטכנולוגית הישראלית
מאת: ורד פרבר, 30.11.14, 14:30ורד פרבר

גורמים עסקיים בכירים בשוק היפני מביעים נכונות ועניין בפוטנציאל היזמות הישראלי וכעת נותר להרים את הכפפה ולהצטרף לעשייה המשותפת.

שני אירועים התרחשו לאחרונה בסמיכות, שכנראה כבר אינה מקרית. האירוע הראשון, שבוע התרבות היפני בירושלים והשני, ביקור של משלחת בכירים מתאגיד הענק טיוטה במטרה לאתר שיתופי פעולה עסקיים בקרב חברות טכנולוגיה ישראליות. אין ספק, שלא מדובר באירועים נקודתיים אלא במגמה ההולכת ומתרחבת בשנה האחרונה בהידוק הקשר התרבותי והעסקי בין 2 המדינות.

לרוב, פניהם של חברות עסקיות וסטארטאפים ישראליים פונה מערבה כאשר הם מעוניינים לפרוץ לשוק הגלובלי. ארה"ב ואירופה מהוות מבחינתם יעדים אסטרטגיים מרכזיים כדי להניע קדימה את מנוע הצמיחה שלהם. השוק האסייתי לא היה ברדאר שלהם. אולם, בשנים האחרונות חל שינוי מהותי בגישה זו כאשר סין וגם לאחרונה יפן הולכות ותופסות מקום מרכזי בפעילות העסקית של החברות הישראליות. ההתעניינות היא הדדית וניתן לראות, שיותר ויותר תאגידי ענק יפניים מגלים עניין רב בתעשייה הישראלית, פיתוחים וטכנולוגיות מקומיות ומשלחות רבי דרג מגיעות לישראל בחיפוש אחר טכנולוגיות חדשות וחברות בעלות פוטנציאל עסקי.

השנה האחרונה מסמנת עליית מדרגה ביחסים בין 2 המדינות. לאחר ששנים רבות נמנעו חברות יפניות לפעול בשוק הישראלי ניתן  לראות, שהמציאות משתנה. דוגמא בולטת לכך היא כמובן רכישת הענק של חברת וייבר בהיקף של 900 מיליון דולרים ע"י ענקית המסחר האלקטרוני Rakuten, ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו בטוקיו בחודש מאי השנה, שר הכלכלה היפני, טושימיצו מוטאגי, שהגיע לישראל בפעם הראשונה בתחילתו של מבצע  "צוק איתן" ונחתם הסכם הבנות בין משרד הכלכלה היפני ומשרד המדען הראשי לעידוד R&D  והשקעות בתחום המחקר והפיתוח בין ישראל ויפן וכמובן הנוכחות הרבה של משלחות של בכירים בחברות יפניות באירועים טכנולוגיים ועסקיים בארץ. 

אין ספק, שמדובר בחלון הזדמנויות בעל פוטנציאל אדיר לשוק הישראלי עם יפן, שמדורגת כיום כשוק הכלכלי השלישי בגודלו בעולם. היפנים מתחילים להכיר בפוטנציאל היזמות ובחדשנות הטכנולוגית הישראלית, שבאה לידי ביטוי בפעילות של תאגידי הטכנולוגיה האמריקאים כגון מיקרוסופט, גוגול, יבמ ופייסבוק ושואלים האם אין מקום לשיתוף פעולה דומה גם עם יפן.

הממשלה, משרד הכלכלה, מתימו"פ / משרד המדען הראשי, מעוניינים לחזק את הפוטנציאל ומברכים על הידוק הקשרים העסקיים בין המדינות. בביקורו של ראש הממשלה ביפן הצהיר נתניהו על שורת צעדים לקידום שיתוף הפעולה ויש לברך על כך.

יש להמשיך במגמה זו ולהאיץ אותה בצעדים מעשיים כגון מתן עידוד ותמריצים לחברות יפניות להשקיע בישראל תוך הסרת חסמים בירוקרטים, קיצור תהליך קבלת ויזות ואישורי עבודה, עידוד הקמת מרכזי פיתוח לתאגידי ענק כמו NEC, TOSHIBA  ועוד, משלחות וביקורים הדדיים, חממות טכנולוגיות משותפות, הקמת פרויקטים משותפים בתחומים משותפים כגון טכנולוגיה, חקלאות ומים, בריאות ועוד.

משיחות, שכותבת שורות אלה מקיימת עם גורמים עסקיים בכירים בשוק היפני, הנכונות קיימת והעניין גדול. כעת, נותר להרים את הכפפה ולהצטרף לעשייה המשותפת.

מאת: ורד פרבר, נובמבר 2014.
מנכ"לית המכון לאסיה, המתמחה בייעוץ וליווי עסקי ליפן.
 
יפן



 
 
Bookmark and Share