Telecom News - בתוך שנתיים: זינוק של פי 8 במספר חברות הטכנולוגיה שנפתחו בירושלים

בתוך שנתיים: זינוק של פי 8 במספר חברות הטכנולוגיה שנפתחו בירושלים

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> בתוך שנתיים: זינוק של פי 8 במספר חברות הטכנולוגיה שנפתחו בירושלים
בתוך שנתיים: זינוק של פי 8 במספר חברות הטכנולוגיה שנפתחו בירושלים
מאת: מערכת Telecom News, 30.11.14, 17:15הצלחה
 
בתוך שנתיים בלבד הצליחה תוכנית Jnext של הרשות לפיתוח ירושלים, המשרד לירושלים והתפוצות ועיריית ירושלים להזניק את היקף היזמות הטכנולוגית פי 8. ב-2014 קמו בעיר 100 חברות חדשות ו-47 חברות גייסו 172 מיליון דולרים.
 
עפ"י נתוני הרשות לפיתוח ירושלים, שייחשפו היום בכינוס הוועדה לפיתוח כלכלי בעיריית ירושלים:
ב-2012 נפתחו בעיר 10 חברות סטארטאפ והתקיימו בה 12 אירועים ומפגשים טכנולוגיים.
ב-2013 קמו בעיר 40 חברות והתקיימו 100 אירועים.

ב-2014 קמו בעיר לא פחות מ-100 חברות חדשות והתקיימו עד כה 250 אירועים ומפגשים טכנולוגיים.
 
גם בהיקף הגיוסים נרשם גידול משמעותי:
ב-2012 גייסו 25 חברות טכנולוגיה ירושלמיות כ-58 מיליון דולרים.
ב-2013 גייסו 27 חברות ירושלמיות כ-106 מיליון דולרים.
ב-2014 ורק מסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה, גייסו 47 חברות טכנולוגיה ירושלמיות 172 מיליון דולרים.
 
תוכנית Jnext מייסודה JNEXT LOGOשל הרשות לפיתוח ירושלים, המשרד לענייני ירושלים והתפוצות ועיריית ירושלים, תומכת ומעודדת יזמות טכנולוגית בירושלים בשורה של אפיקים ובמגוון זירות. היא מציעה לסטארטאפים מרמת היזם הבודד ועד חברות קטנות ובינוניות, שפועלות או עוברות לעיר, מענקים המסייעים להם לעבור את השלב הקריטי של פיתוח המוצר ויצירת השוק. היא תומכת במענקים ומאפשרת שיתוף של חברות רב לאומיות דוגמת גוגל ומיקרוסופט בהקמת אקסלרטורים.
 
Jnext גם יוצרת פתרונות תשתית עבור חברות צעירות כגון חללי עבודה משותפים (האבים) והעמידה משרדים ושטחי עבודה בשכירות תחרותית עבור חברות טכנולוגיה וביוטק, דוגמת אלה הפועלות ב"כפר ההייטק" בקמפוס גבעת רם. כמו כן, מעניקה התוכנית סיוע לחברות מבוססות הפועלות בעיר ויוצרת את התנאים הנחוצים עבור חברות ישראליות ורב לאומיות כדי לאפשר להם להקים פעילות בירושלים, דוגמת התוכנית להקמת מרכז מו"פ של קספרסקי ושלוחת פעילות של רפאל בירושלים.
 
אחד המוקדים העיקריים של תעשיית ההייטק הירושלמית הוא אזור התעשיות המתקדמות בהר חוצבים, שיודע בשנים האחרונות פריחה משמעותית. השטח הבנוי כיום עומד על 300 אלף מ"ר ובשנים הקרובות צפויה הקצאה של כ-106 אלף מ"ר לחברות כגון רפאל, מדינול, טבע, סיוון ואחרות. Jnext פועלת גם ליצירת תשתיות נוספות עבור חברות צעירות, כמו למשל פתיחת הסניף הישראלי של האקסלרטור הגדול בעולם – MassChallenge, פתיחת שלוחה ישראלית של מכון המחקר Broad בשיתוף MIT ואוניברסיטת הארווארד, הרחבת כפר ההייטק לבית הספר להנדסה וכן הקמה של בית יזמים – בית ליזמים ומשקיעים, שיוכלו לתמוך ולסייע לחברות בעיר.
 
ניר ברקת, ראש העיר ירושלים: "היקף היזמות הטכנולוגית בירושלים ומהירות הצמיחה של הקהילה היזמית המקומית שוברים שיאים והצליחו להפתיע וליצור עניין רב בקרב גורמי השקעות משמעותיים בארץ ובעולם. עשרות המיזמים הטכנולוגיים הקמים בירושלים מציעים לעולם יצירתיות טכנולוגית פורצת דרך וירושלמית באופייה, כזו המבוססת על בסיס אקדמי איתן, מחשבה אסטרטגית וצעידה זהירה קדימה. החדשנות הירושלמית והאופי הקהילתי שלה החלו כבר לפני 3000 שנה וצפויים להימשך לפחות עוד 3000 שנה בעתיד".
 
עופר ברקוביץ', סגן ראש העיר ירושלים המחזיק בתיק הפיתוח הכלכלי והתעסוקה: "שיתוף הפעולה של העירייה והרשות לפיתוח ירושלים לצד קהילת היזמות בעיר הובילו לתנופה חסרת תקדים, ששמה את ירושלים על מפת היזמות העולמית. היזמות הטכנולוגית הופכת להיות קטר מוביל בפיתוח הכלכלי של ירושלים. יחד עם מהלכים דרמטיים שאנו מובילים, של הבאת חברות ישראליות ובינלאומיות, שיצרו כאן אלפי מקומות עבודה איכותיים, נשאיר את הצעירים בעיר ונבטיח עתיד פלורליסטי ויצרני בירושלים".
 
אודי בן דרור, מ"מ מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים:ה"חזון של Jnext הוא להפוך את ירושלים לעיר טכנולוגית בינלאומית הנשענת על אקוסיסטם יזמי ייחודי. לשם כך היא מחזקת את הקשרים בין החברות הפועלות בעיר כדי ליצור קהילה יזמית תוססת ומטפחת את הקשרים בין החברות למוסדות האקדמיים בעיר באמצעות תמיכה בתוכניות לימוד ופרויקטים מחקריים. 2 אפיקים אלה נועדו להבטיח המשך של צמיחה ועתודות כוח אדם איכותי ומיומן.
 
אחת ממטרות התוכנית היא, שב-2017 ייפתחו בירושלים לפחות רבע מכמות הסטארטאפים הנפתחים בישראל בשנה (ב-2013 נפתחו כ-1,000 חברות). מטרה נוספת היא למשוך לעיר לפחות חברה אסטרטגית אחת מדי שנה כדי להצמיח את הכלכלה המקומית ולייצר שוק תעסוקה דינמי עבור חברות טכנולוגיות".
 
הצלחה בירושלים



 
 
Bookmark and Share