Telecom News - אירלנד: דוגמה מוחשית איך צריך לפרוס רשת סיבים לבית מחברת החשמל

אירלנד: דוגמה מוחשית איך צריך לפרוס רשת סיבים לבית מחברת החשמל

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> אירלנד: דוגמה מוחשית איך צריך לפרוס רשת סיבים לבית מחברת החשמל
חברת ESB Telecoms הכריזה אמש על בחירתה ב-Coriant כספק תשתית הרשת עבור פריסת הסיבים עד הבתים ברחבי אירלנד, בפרוייקט לאומי משותף עם חברת הסלולר הענקית וודאפון (Vodafone). כך מנהלים פרוייקט סיבים עד הבית של חברת החשמל. לא כמו Unlimited בישראל.
מאת: אבי וייס, 9.12.14, 22:30טכס החתימה

חברת התקשורת הענקית (ESB Telecoms (ESBT, שמנהלת מ-2004 כחברה נפרדת את רשת הסיבים של חברת החשמל הלאומית באירלנד, ומספקת מאז שירותי תקשורת מגוונים לרבות חיבור אירלנד לבריטניה, הכריזה אמש על בחירת חברת Coriant (טקס החתימה של ההסכם בין החברות בתמונה משמאל), כחברה שתספק לה את הפתרון הטכנולוגי של הפריסה בסיבים ברחבי אירלנד.

המדובר בפתרון של רשת סיבים שיחבר כ-500 אלף בתים ועסקים ב-50 ערים ברחבי אירלנד. זאת, ברשת ברוחבי פס של עד 100 ג'יגה קצה לקצה, כאשר הלקוחות הביתיים יוכלו לבחור בחיבור של 200 מגה ו-1 ג'יגה. 

ESBT, לצורך המיזם הזה, יצרה קונסורציום עם חברת הסלולר הענקית וודאפון (חברת סלולר עם כ-400 מיליון לקוחות ב-30 מדינות), בהשקעה מתוכננת של 450 מיליון אירו, בחלוקה של 50:50 בין חברת ESBT לבין חברת הסלולר וודאפון, כדי ליישם רשת FTTB (סיבים עד הכניסה לבית), בגישת ה-DWDM.

הציוד של Coriant שנבחר (כאן), מספק ביצועים של "הקצה העליון" בעולם רשתות הסיבים (מסוגל להעביר עד 9.6 טרה-ביט לשנייה למרחק של 3,000 ק"מ), עם יכולות מתקדמות לשירותים עתידיים ולמענה על ביקושים וצרכים עתידיים.

בנוסף, נבחרו כלי הניהול, התכנון והשליטה ברשת, מתוצרת הפיתוח של Coriant, כדי לספק את כל הצרכים של מתן שירותי רוחב פס גמישים וקלים לתפעול ללקוחות ESBT. הפריסה כבר מתחילה החודש ולקוחות ביתיים ועסקיים ראשונים יחוברו לרשת שם מתחילת ינואר 2015. 

שום דבר ממה שתוכנן ומיושם באירלנד, לא קרה, לא קורה ולא יקרה אצלנו ב-Unlimited. לא בצד הטכנולוגי, לא בצד התפעולי, לא בצד השיווקי, לא בצד התכנית העסקית, לא בצד הרגולטורי והרישיון ולא בשותפויות, שבנו את המיזם, וכך הלאה. פשוט אוסף של טעויות מדהים מהתחלה עד הסוף, בפארסה שנוהלה ומנוהלת בעיקרה ע"י משרד התקשורת (והאוצר), בשלומיאליות וחובבנות מוחלטת ("מדינת חלם"). 
 
בתמונה: מנהלי Coriant עם מנהלי ESBT ליד הציוד שנבחר לפריסת רשת הסיבים עד הבית באירלנד:
זכייה באירלנד



 
 
Bookmark and Share