Telecom News - עוד מיליונים עפים בפטורים ממכרז סביב המאגר הביומטרי במשרד רוה"מ

עוד מיליונים עפים בפטורים ממכרז סביב המאגר הביומטרי במשרד רוה"מ

דף הבית >> פטורים ממכרזים ICT >> עוד מיליונים עפים בפטורים ממכרז סביב המאגר הביומטרי במשרד רוה"מ
אם לא די ב"פירמידת הפטורים" ממכרזים במאגר הביומטרי המצוי במשרד הפנים, כעת עפים עוד מיליונים באוויר ליועצי מאגר ביומטרי במשרד ראש הממשלה. כסת"ח של ראש הממשלה כדי להגן על עצמו, אם כל הפארסה הזו תתרסק בזמן כהונתו.
מאת: אבי וייס, 14.12.14, 19:40בנימין נתניהו

אתר זה מלא בעשרות "פטורים ממכרז" תמוהים המתבצעים במשרד הפנים \ הרשות לניהול המאגר הביומטרי בראשותו של גון קמני, במסגרת "פירמידת הפטורים" ממכרזים. אולם, אלה לא הפטורים היחידים סביב המאגר הביומטרי.

באוקטובר שנה שעברה חשפנו כאן, שראש הממשלה, בנימין נתניהו (בתמונה), הקים לעצמו ובגיבוי החלטת ממשלה, יחידת מטה הכפופה אליו אישית, בראשה עמד רן ולצר, שהוגדר כ: "ממונה על היישומים הביומטריים במשרד ראש הממשלה".

ראש הממשלה אולי מבין בפוליטיקה, אבל בעניינים ביומטריים הוא לא מבין (כנראה). לכן, הוא זקוק ליועצים הכי יקרים שניתן למצוא בשוק, והוא שכר 3 יועצים ב-1.5 מיליון ש"ח לשנה (2014). לא הספיקו לראש הממשלה 3 היועצים הללו, והוא הוציא פטור ממכרז לעוד 2 יועצים ב-1.5 מיליון ש"ח (כאן וכאן). בינתיים עברה שנה ושנת 2014 חולפת לה, והייעוץ, ככל הנראה, לא הניב איזה תוצאה.

אז מה עושים? כמובן, מוציאים עוד "פטור ממכרז" ל-2015. מעיון בפרוטוקול ועדת המכרזים (כאן, למתעניינים), עולה, שחברי ועדת המכרזים עצמם התקשו להבין בשביל מה ניתן כאן פטור חדש לשנת 2015 שוב במעל ל-1.5 מיליון ש"ח.

לכן פניתי למשרד ראש הממשלה ושאלתי:

"לאחרונה פורסם שוב פטור ממכרז (פטור שני אחרי הפטור הראשון הנמצא כאן למטה בפנייתי הקודמת).
על פי המסמך המצ"ב לא ברור למה צריך עוד יועצים (דוד אורן ועופר ישי) ביותר ממיליון וחצי ש"ח, מעבר ליועצים שכבר יש בפטור הקודם (אורי נאמן, בועז דולב ואדי חירמן), שגם הם עולים למשלמי המיסים בישראל מעל למיליון וחצי ₪.
מה עמדת ראש הממשלה ומנכ"ל משרד רוה"מ בעניין המשך הפטורים התמוהים ממכרזים בתחום הביומטרי".

תגובה לא קיבלתי. אם אקבל - אעדכן (אל דאגה, לא אקבל...).  


ככה שוב עפים באוויר מעל ל-3 מיליון ש"ח לשנת 2015 ל-5 יועצים מומחים לעניינים ביומטריים, מלבד עובדי משרד ראש הממשלה (עובדי מדינה) בראשותו של רן ולצר ועובדים נוספים דוגמת סימה עובדיה (ראש תחום במשרד ראש הממשלה, שהגישה את בקשת הפטור ממכרז לוועדת הפטורים), עובדים שצמודים אישית לראש הממשלה בנימין נתניהו. למה בנימין נתניהו זקוק לכל זה? התשובה די ברורה: כסת"ח.

כפוליטיקאי מנוסה, רוה"מ בוודאי מבין, שכל הסיפור של המאגר הביומטרי, שנמצא במשרד הפנים, יהפוך לפארסה אחת גדולה, כשהמידע ייגנב, למשל ע"י החמאס או כל ארגון עוין אחר, או ע"י סתם חבורת פושעים מיומנים פחות (דוגמת אלה שגנבו את נתוני לאומי-קארד. אגב, מי שהיה ממונה על הביטחון בלאומי קארד עוד טרם הגנבה הזו, היה לא אחר מאשר גון קמני...) או פושעים מיומנים יותר מאלה שהתגלו בלאומי-קארד.

מכאן, ראש הממשלה מכין לעצמו את כל הכיסויים להיות מוכן ולהוכיח לכל מי שישאל שאלות מיותרות (די ברור, שתהיה ועדת חקירה בעניין המאגר הביומטרי, ביום מן הימים), שהוא לא אחראי אישית למחדל הזה, ששמו "מאגר ביומטרי". רק שר הפנים יהיה אחראי לזה... לכן, הוא עשה ועושה את כל מה שנדרש ממנו כראש ממשלה, על פי הבנתו, כולל שפיכת כסף "בלי חשבון" על יועצים, שלא עושים עבורו הרבה מלבד כסת"ח... 
גון קמני - האיש שישלם ראשון בראשו על מחדלי המאגר הביומטרי. ראש הממשלה כבר דאג לעצמו לכיסוי תחת.... 



 
 
Bookmark and Share