Telecom News - Axis Corporate Edition קיבץ משקיעים מתאגידי ענק וסטארטאפים ישראלים

Axis Corporate Edition קיבץ משקיעים מתאגידי ענק וסטארטאפים ישראלים

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> Axis Corporate Edition קיבץ משקיעים מתאגידי ענק וסטארטאפים ישראלים
אירוע Axis Corporate Edition קיבץ משקיעים מתאגידי ענק לצד סטארטאפים ישראלים
מאת: איריס גולני, 16.12.14, 22:40איריס גולני

תובנות מאירוע Axis Corporate Edition לשיתופי פעולה ולהשקעות בסטארטאפים ישראלים. האירוע סיפק הזדמנות לכל אחד מהנציגים הישראליים של הקואופרטיבים הבינלאומיים  לחשוף אילו טכנולוגיות הם מחפשים, מהן אפשרויות שיתופי הפעולה הקיימות וכיצד ניתן ליצור עימם קשר.
 
היזם והמשקיע אד פרנק הצליח באירוע Axis Corporate Edition אתמול להעלות על הבמה את מירב הקואופרטיבים הגדולים המעוניינים בשיתופי פעולה ובהשקעה בטכנולוגיות ישראליות, נראה, שהעולם ממשיך ומגלה את הפוטנציאל הטכנולוגי של המוח הישראלי.

האירוע הפגיש מעל ל-25 נציגים ישראלים של משקיעים מתאגידי ענק גלובליים, שפועלים בישראל כמרכזי חדשנות, קרנות השקעה ועוד, עם יזמי סטארטאפ ישראלים, במטרה ליצור הזדמנויות השקעה ושיתופי פעולה עסקיים.

האירוע קיבץ רשימה מכובדת של משקיעים מתאגידי ענק גלובליים ביניהם: פורד מוטורס, קימברלי-קלארק, מאסטרקארד, אינטל, Citi, סמסונג, דויטשה טלקום, נוקיה, טלפוניקה, מיקרוסופט, אורקל, אורנג' ועוד.

האירוע קיבץ גם מיזמים טכנולוגיים מרשימים ביניהם החברות:

Zuznow - פלטפורמת ההתאמה אוטומטית מווב למובייל,
IonMed–  פיתוח בטכנולוגיית "פלזמה קרה" המאפשרת שימוש בטוח בחומר על גוף האדם ומחליפה את החוט והמחט ומונעת צלקות על הגוף,
Pzartech - אפליקציה המנגישה את עולם הדפסות התלת מימד (3D) להמונים.

האירוע סיפק הזדמנות לכל אחד מהנציגים הישראליים של הקואופרטיביים הבינלאומיים, לחשוף ליזמים הישראליים אילו טכנולוגיות הם מחפשים, מהן אפשרויות שיתופי הפעולה הקיימות וכיצד ניתן ליצור עימם קשר (רק חבל, שלא היו מספיק יזמים בקהל כדי ללמוד מהמידע היעיל והרלוונטי הזה).

אד פרנק, מייסד ומנכ"ל Axis Innovation: "מי שהוביל את ההשקעות הגדולות, שנעשו השנה בחברות סטארטאפ ישראליות היו דווקא תאגידי ענק בינלאומיים, שהופכים בהדרגה לשחקן המרכזי בתעשייה.

יזמים המעוניינים, שתאגיד ישקיע בהם, חייבים לשנות את התפיסה של 'אנחנו נשנה את העולם', שאינה עושה רושם על התאגידים, לכיוון של לראייה יותר ריאלית, כזו הרואה את המנגנון המורכב של התאגיד והצרכים שלו.

יזמים, שיצליחו לשנות את התפיסה ולהתאים עצמם לתרבות הארגונית של התאגיד, יגדילו את הסיכוי להשקעה בסטארטאפ".

אין ספק, ששיתוף הפעולה עם הקואופרטיבים הבינלאומיים המובילים עשוי לספק לסטארטאפים ישראליים ערך מוסף משמעותי במגוון היבטים עסקיים ומימוניים. למרות זאת הדיון והאירוע עוררו שאלות רבות:  

עד כמה העבודה של סטארטאפים  עם החברות הגדולות עשויה לגבות מחיר של יצירתיות,  חדשנות וחופש פעולה?
עד כמה הארגונים הגדולים יהיו מוכנים לקדם אינטרסים עסקיים על חשבון הטכנולוגיות הצעירות?
מהי הדרך הנכונה לשתף פעולה עם ארגון בינלאומי גדול? 
מהי האסטרטגיה הנכונה עבור הסטארטאפים הישראלים במהלכים לקראת שיתוף פעולה כזה?
עד כמה שיתוף הפעולה עם הנציגים הישראליים של החברות הבינלאומיות הוא אכן יעיל עבור הסטארטאפ?
עד כמה השת"פ הוא באמת "פותח דלתות" לסטארטאפים בהנהלות הארגונים ובשווקי היעד העולמיים?
עד כמה שיתוף פעולה עם תאגידים בינלאומיים גדולים עלול להשפיע על גיוס השקעות עתידיות של הסטארטאפ?
מהם הסיכונים בשיתופי פעולה מסוג זה?

האתגר בהחלט מורכב עבור סטארטאפים צעירים, שזקוקים לשיתוף הפעולה עם הארגונים הגדולים ולעיתים קרובות נאלצים לוותר על מרכיבים משמעותיים ב-DNA של החברה, המיזם והרעיון ...

יש לקוות, שאד פרנק לא יעצור כאן את הדיון ובהחלט יעלה על הבמה באירועים הבאים גם את ההצלחות והאתגרים (אולי גם כישלונות) של מהלכים כאלה בישראל ובעולם.

מאת: איריס גולני, דצמבר 2014.
יועצת שיווק ופיתוח עסקי, Smart Marketing B2B.
 
צילום מהאירוע
סטארטאפ
AXIS LOGO



 
 
Bookmark and Share