Telecom News - הסטארטאפ Indegy לאבטחה של בוגרי "תלפיות" גייס 6 מיליון דולרים

הסטארטאפ Indegy לאבטחה של בוגרי "תלפיות" גייס 6 מיליון דולרים

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> הסטארטאפ Indegy לאבטחה של בוגרי "תלפיות" גייס 6 מיליון דולרים
הסטארטאפ Indegy לאבטחה של בוגרי "תלפיות" גייס 6 מיליון דולרים
מאת: מערכת Telecom News, 22.12.14, 14:34ברק פרלמן
 
חברת ההזנק מפתחת פתרון אבטחה וניטור ייחודי למערכות בקרה תעשייתיות במתקני תשתיות קריטיות המאופיינות בפגיעות גבוהה לתקיפות סייבר. הייחוד בפתרון: הוא מספק גם יכולות ניהול ובקרה שוטפת של המערכת בשגרה ולא רק בחירום.
 
חברת ההזנק הישראלית Indegy הודיעה על השלמת סבב גיוס של 6 מיליון דולרים מהיזם שלמה קרמר, ממייסדי צ'קפוינט ואימפרבה, ומקרן מאגמה. בהשקעה השתתף גם עמיחי שולמן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של חברת אימפרבה. לצוות מייעץ גם אלוף (במיל') עמוס ידלין, ראש אמ"ן לשעבר וכיום ראש המכון למחקרי בטחון לאומי. הגיוס נועד להמשך פיתוח והשקת הפתרון בארץ ובעולם.
 
Indegy הוקמה ביולי האחרון ע"י ברק פרלמן, (בתמונה למעלה), עדו טריביצקי ומילֵה גנדלסמן. השלושה, בוגרי תכנית "תלפיות", שירתו ביחידות מודיעין שונות ועבדו לפני כן בחברת סטרטוסקייל של היזם אריאל מייסלוס. השלושה החליטו להקים את החברה על רקע העלייה בקישוריות לאינטרנט של רשתות תעשייתיות בשנים האחרונות, שאיפשרה תקיפות סייבר כנגד מתקני תשתית בעולם. דוגמאות בולטות הן וירוס ,Dragon-Fly שפגע בתחנות כוח בארה"ב ואירופה בקיץ האחרון, ודוח, שפורסם השבוע, ע"י סוכנות אבטחת המידע הגרמנית בנוגע לתקיפת סייבר, שגרמה לנזק רב במפעל במדינה.
 
לדברי היזמים, גם הרשתות הרגישות ביותר, שמנותקות מהאינטרנט, פגיעות לתקיפות בשל הנגישות של עובדים אליהן וריבוי של עדכוני תוכנה. טענות דומות נשמעות גם ע"י בכירים כגון ראש ה-NSA.
 
הידע והניסיון הטכנולוגי של מייסדי החברה, בשילוב היכרות עמוקה עם מערכות הבקרה הקיימות בשוק, סייעו להם בפיתוח פתרון טכנולוגי ייעודי, שמבטיח את שרידותן של המערכות ומקל על התפעול השוטף שלהן.
 
מערכות הבקרה, ששולטות במתקנים תעשייתיים, מכונות SCADA - Supervisory, control and data acquisition והן משמשות לפיקוח, שליטה ואיסוף נתונים בתהליכים שונים בתעשייה כגון: הפקת אנרגיה, אספקת מים, ניטור צנרת להולכת נפט וגז, ניהול מערכות אוורור ומיזוג בבניינים ועוד. רשתות SCADA מאופיינות ברכיבים ובפרוטוקלי תקשורת מיושנים, שאינם מאובטחים, מה שהופך אותן למטרה נוחה לתקיפות מחוץ לארגון ומתוכו. יתר על כן, הנזק הפוטנציאלי הוא גדול במיוחד בגלל ההשלכות הפיסיות של חבלה.
 
שוק בקרי ה-SCADA מגלגל מיליארדי דולרים בשנה בעוד ששוק פתרונות האבטחה עדיין נמצא בחיתוליו ומהווה הזדמנות מצוינת עבור Indegy. ייחודו של פתרון החברה הוא בכך, שהוא מספק בנוסף לאבטחה גם יכולות ניהול ובקרה שוטפת של המערכת בשגרה ולא רק בחירום.
 
שלמה קרמר, מייסד ויו"ר חברת אימפרבה: "Indegy פועלת בשוק צעיר מאוד עם פוטנציאל גדול. התלות והמאפיינים של גופי תשתיות קריטיות הופכים אותם לפגיעים במיוחד ואין ספק, שישנו צורך אמיתי בפתרון אבטחה לגופים אלה, מה שמקנה הזדמנות גדול לחברה".
 
ברק פרלמן, מנכ"ל ומייסד שותף, Indegy: "נוצר כאן שוק חדש, שרק מחכה לפתרון. מדי שבוע אנו קוראים בחדשות על תקיפות ותאונות במתקני תשתית, שיכלו להימנע ע"י קיומן של מערכות אבטחה טובות יותר. העובדה, ש-3 המייסדים עובדים יחד כבר יותר מעשור בשילוב עם צוות חזק ותמיכה מהמשקיעים הטובים בתעשייה, מאפשרת לנו לבנות את הפתרון המוצלח ביותר עבור הלקוחות שלנו".

בתמונה (מימין לשמאל): מילה גנדלסמן, עידו טריבצקי וברק פרלמן.
קרדיט צילום: ארתור לנדה. 

מילה, עידו, ברק



 
 
Bookmark and Share