Telecom News - מסע החיפוש אחר פלטפורמת ה-IT השלישית: מבט לעתיד ה-IT

מסע החיפוש אחר פלטפורמת ה-IT השלישית: מבט לעתיד ה-IT

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> מסע החיפוש אחר פלטפורמת ה-IT השלישית: מבט לעתיד ה-IT
מסע החיפוש אחר פלטפורמת ה-IT השלישית: מבט לעתיד ה-IT
מאת: יעקב רבינוביץ', 22.12.14, 17:10יעקב רבינוביץ

כדי להתחרות ב"עולם הייצור 3.0", חברות תצטרכנה להיערך והן חייבות לאמץ טכנולוגיה המדברת בשפה זו - שפה של זריזות, ניתוח, ניידות, חברתיות, ענן, קונפיגורציה ושיתופיות.

עולמות התעשייה השתנו בשנים האחרונות ב-180 מעלות. המציאות כיום מראה לנו, שקיימת התאוששות כלכלית והיא כבר לא משאלת לב בלתי מושגת. בהתאם לכך, מנהלי מפעלים דואגים פחות למכונות ופועלים יותר כדי לנטר את זרם ההזמנות החדשות, בניסיון לקבוע בצורה מדויקת את קצב העבודה של פסי הייצור. מנהלי התפעול נערכים מחדש למוצרים חדשים, לגלים חדשים של הזמנות ולציפיות הלקוחות, שהפכו לגבוהות יותר מאי פעם.

העובדות בשטח מעידות על כך, שהגיע הזמן לפעול. בעוד מנהלי רכש מרחיבים את רשת הספקים הגלובלית ומנהלים כישרוניים מגויסים כדי להביא עימם מיומנויות חדשות, למנהל ה-IT יש גם משימות חיוניות לבצע. על מנת להציב את עצמם בעמדה טובה, שתאפשר לארגון לנצל את ההזדמנויות הצצות ועולות באופק, עליהם לכוון היטב ולייעל את תהליכי העבודה ומערכות המידע.

דו"ח IDC, שפורסם לאחרונה, התייחס לשלב זה כ" מסע לשינוי" וקרא ליצרנים "לחשוב מחדש על המודלים העסקיים שלהם".

בעידן הנוכחי, יש למדוד את הזמן בננו-שניות ולא בדקות. כך גם כל הצעה, כל ניתוח רווח וכל חישוב החזר על השקעה, יש למדוד בשברים של אגורות, לא בשקלים. בלי לזלזל, הכלכלה הגלובלית של היום דורשת בחינת מציאות מורחבת ורב לשונית של לקוחות, קבלנים, ספקים ומתחרים חזקים הרעבים לחלק שלכם בנתח השוק.

ניהול פונקציונאלי של בסיסי נתונים, שייתכן שהיה מספק בעשור האחרון, אינו מתאים לניהול המורכבות הזאת בסביבה כל כך תחרותית. ככל שמתקרבים לשנת 2020, הפער בין טכנולוגיות ישנות וחדשות יהיה גדול יותר. טכנולוגיות, שרק לאחרונה נקראו "משבשות" נעו כבר לעבר קטגורית "את זה כבר ניסינו". חברות, שאינן מתעדכנות בתחום הטכנולוגי, עלולות להישאר מאחור עד כדי כך, שיהיה בלתי אפשרי עבורן להדביק את הקצב.

על מנת להתחרות ב"עולם הייצור 3.0", חברות חייבות לאמץ טכנולוגיה המדברת בשפה זו - שפה של זריזות, ניתוח, ניידות, חברתיות, ענן, קונפיגורציה ושיתופיות. בדו"ח IDC, האנליסט לורנצו ורונה קורא לזה "פלטפורמת IT השלישית" ואומר, שכדי להגיע לרמה זו, יידרשו שינויים עמוקים במודל העסקי, כולל מעבר מגישה עסקית המבוססת על עסקאות גרידא למודל המבוסס על עסקאות בזמן אמת.

ורונה כותב: "יצרנים יצטרכו לשבור מוסכמות ארגוניות של עבודה בתחומים נפרדים, ליצור סביבת עבודה שיתופית יותר, להתקרב ללקוחות ולמנף IT מודרני, שיאפשר להם לפעול במהירות של השוק".

זוהי נקודת הזמן בה יש לבחון את סל החוזקות בארגון ולזהות את הפערים ביכולות הפונקציונאליות. זאת, לפני שנאלצים להגיב למצב חירום. למרות שקשה לעשות ניתוח עצמי אובייקטיבי, זוהי נקודת ההתחלה הקריטית לבחירת נתיבים חדשים.

ראוי לשקול  את ההנחיות הללו בעת בניית תשתית המבוססת על העקרונות המתפתחים של עידן הייצור החדש:

נגישות
פתרון ERP של ארגון חייב להיות נגיש לעובדים בכל מקום, בכל זמן ובכל אופן, שהם רוצים לצרוך את המידע. זה לא תמיד כרוך בישיבה ליד שולחן מול מחשב. משתמשי ERP רבים נמצאים בדרכים, עובדים במפעל ומסתמכים על קישור לעמיתים לעבודה או על קישור למידע בזמן אמת, ללא קשר למקום או לעיתוי. משתמשים צריכים להיות מסוגלים להגיע לנתונים, שהם צריכים, במפעל, עם לקוחות, בשטח, במחסן, בשיתוף פעולה עם מהנדסים, בפגישות עם ספקים או מפיצים, בסניפים, או אפילו במשרדים של קבלנים או לקוחות.

קל לצריכה
הנתונים חייבים להיות קלים לצריכה. עליהם להיות זמינים בפורמט, שניתן להבינו בקלות וליישמו במצבים שונים. לכוח העבודה של דור המילניום יש סטנדרטים גבוהים. זהו דור, שגדל עם סמארטפון ביד, ולכן הוא מתעקש על מסכים אינטואיטיביים ביותר, מידע נגיש וניווט קל.

שיתופיות
זהו עוד גורם חשוב עבור הדור, שמשתף כל החלטה רצינית (ולא כל כך רצינית) ברשתות החברתיות. סגנון התקשורת הטבעי של דור המילניום  כולל בדיקה מול לקוחות באבני הדרך של פרויקט, מעקב אחר חדשנות המוצר, זיהוי נקודות מפנה קריטיות במאמצי הצוות ו-"like" לעמיתים. אם רוצים לשלב את עובדי דור המילניום באופן מלא, פתרון ה-ERP צריך לתמוך בהלך הרוח שלהם.

גלובליות
תשתית ה-IT חייבת להיות מסוגלת להתפרס על פני מגרש משחקים רחב. המשמעות היא, שהתשתית חייבת לתמוך בשפות, במטבעות ובנושאים רגולטורים משתנים סביב העולם. אם מתמקדים רק בחצר הקדמית, עלולים להפסיד בתחרות. יש להרחיב את כר הפעולה ואת היקף יכולות ה-ERP.

מבוסס ענן
פריסת הענן היא העתיד של ה-ERP לתעשייה. זה הגיוני, שכן, לא רק שהיא מציעה עלות כוללת נמוכה של בעלות, היא גם מאפשרת יישום וזריזות מהירים יותר. ניתן להקים סניף או מחלקה חדשים ולהפעיל אותם תוך שעות, לא חודשים. גמישות זאת תידרש כדי לשרוד בסביבה התחרותית של העידן הנוכחי.

גמישות
מעל לכל, פתרון ה-ERP חייב להיות גמיש מאוד ולהתאים את עצמו בקלות לצרכים משתנים. הארכיטקטורה צריכה לאפשר התרחבות ואינטגרציה ליישומים חדשים כשהם זמינים ונחוצים. כיום, פתרונות ERP גמישים מאפשרים לאחסן ולהוציא ממקורות רבים נתונים  מבלי לבטל קישורים אחרים.
 
תכונות אלה הן חשובות במיוחד לפתרון ERP ומספקות מפת דרכים בסיסית לבחירתו. אלו הן נקודות מוצא לתשתית IT משולבת המוכנה כראוי לעתיד, ללא קשר לאיזה חידושים עוד עשויים להיות. למרות שהעתיד הוא תעלומה, ישנן כמה תחזיות בטוחות למדי. תנאי השוק משתנים וימשיכו להתפתח בקצב גובר, אנו יכולים לומר זאת כמעט בוודאות מוחלטת. באותה מידה, אנו יכולים לחזות, שהטכנולוגיה תהיה גורם קריטי בתחרות בעידן החדש הזה של "ייצור 3.0".

מאת: יעקב רבינוביץ', דצמבר 2014.
מנכ"ל קבוצת Intentia, שמייצגת את M3, פתרון ה-ERP של חברת Infor הבינלאומית.

ענן
 
 



 
 
Bookmark and Share