Telecom News - חב' החשמל הקימה מערכת שליטה ובקרה מתוחכמת לניהול צוותיה: מע' מגדלור

חב' החשמל הקימה מערכת שליטה ובקרה מתוחכמת לניהול צוותיה: מע' מגדלור

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> חב' החשמל הקימה מערכת שליטה ובקרה מתוחכמת לניהול צוותיה: מע' מגדלור
חברת החשמל הקימה מערכת שליטה ובקרה מתוחכמת לניהול צוותי החברה: מערכת מגדלור
מאת: מערכת Telecom News, 23.12.14, 11:32חברת החשמל
 
מערכת מגדלור פותחה כחלק מחיזוק מערך השגרה והחירום של חברת החשמל ומאפשרת מתן תמונה רחבה בזמן אמת בין צוותי העבודה בשטח לדרג הניהולי.
 
חברת החשמל הקימה באמצעות חברת TSG מערכת שליטה ובקרה מתוחכמת לניהול צוותי משימה שונים בכלל וצוותי תיקון תקלות ברשת החשמל בפרט – מערכת "מגדלור". המערכת פותחה כחלק מחיזוק מערך השגרה והחירום של חברת החשמל, היערכותה למצבי קיצון ויישום הפקת הלקחים של אירועי סערת דצמבר 2013. הפרויקט מוערך בכמה מיליוני ש"ח.
 
מערכת מגדלור היא מערכת שליטה ובקרה תקשורתית, שמטרתה לשפר את השירות הניתן ללקוחות חברת החשמל. המערכת מאפשרת הפעלה ומתן תמונה רחבה בזמן אמת בין מאות צוותי העבודה בשטח לעשרות בעלי התפקידים במטה ובדרג הניהולי. היא מבוססת על מכשירים ניידים מתוחכמים טכנולוגית, מוקשחים ומאפשרים עבודה בתנאי שטח שונים ומאתגרים. עמדות העבודה הניידות משדרות נתונים מהצוותים בשטח, למרכזי שירות הלקוחות - 103, ולדרג הניהולי וקולטות הנחיות מדרג הניהול להפעלת הצוותים.
 
מערכת מגדלור מאפשרת להציג תמונת מצב רחבה, אינטגרטיבית ומשותפת הכוללת: תקלות ברשת החשמל בחירום ובשגרה בגזרה נתונה, פריסת צוותים וסטאטוס המשימות, גורמים תומכים וכיו"ב. כמו כן, מאפשרת למקבלי ההחלטות בארגון לקבוע סדרי העדיפויות בהתאם לתמונת המצב הנכונה בזמן אמת; תקלות, צוותי עבודה ולוחות זמנים.
 
המערכת משפרת את יכולות השליטה ומאפשרת למצות את התפוקה של צוותי העבודה בשטח בצורה האפקטיבית ביותר ובאמצעותה ניתן להעביר מידע ונתונים מדויקים אודות התקלות בין המטה לצוותי העבודה ובכך לייעל באופן משמעותי את הטיפול בתקלות ברשת החשמל.
 
המערכת תומכת במחזור החיים של המשימות, כולל תכנון, הנחייה, ביצוע, בקרה ותחקור, תוך שיפור יכולת התחקור בזמן אמת OnLine או בסמוך לו, מאפשרת שיתוף פעולה יעיל עם ארגונים נוספים כגון פיקוד העורף והמשטרה ועבודה אוטונומית בכל רמה בנפילת רשתות תקשורת, אשר הכרחית בזמני חירום.
 
יוסי שנק, סמנכ"ל תקשוב של חברת החשמל: "מערכת מגדלור מבוססת על אמצעים טכנולוגיים מתקדמים ומטרתה לשפר את רציפות מתן השירות ללקוחות. המערכת גמישה, אמינה ושרידה בתנאי שטח ותקשורת משתנים ותומכת בפועל בייעול תהליכי קבלת ההחלטות בחירום. המערכת תצטרף כחוליה חשובה נוספת של קבוצת מערכות שנותנות מענה לשיפור ניהול אירועים מורכב של כוח אדם, ציוד, מערכות חשמל ותקשורת בשגרה ובחירום, תוך שיפור רמת השירות ללקוחות, ייעול הפעילות והגברת הבטיחות של עובדי החברה".
 
 גלי מיכאלי, סמנכ"ל ומנהל חטיבת HLS בחברת TSG: "חברת TSG גאה להיות הספק של יכולת חדשה לחברת החשמל. מערכת מגדלור היא מערכת חדשנית לשליטה, בקרה והנחייה של צוותי השטח בחברת חשמל בעת שגרה וחירום ובתנאי שטח ותקשורת קיצוניים. היא נועדה לשפר את רציפות התפקוד והשירות ומבוססת, בין השאר, על היכולת, שפותחה לפיקוד העורף במסגרת פרויקט שו"ב לעורף לאומי. אתגר התפעול הרציף בכלל תנאי העבודה והשטח בשילוב האיומים הייחודיים למדינת ישראל מחייב יכולת חדשנית ושרידה, שיכולה לפעול בשיתוף פעולה עם גורמים וכוחות נוספים.  חברת TSG נענתה לאתגר ומברכת את חברת החשמל עם קליטת המערכת".
 
חברת החשמל



 
 
Bookmark and Share