Telecom News - הקרן הדו-לאומית בירד אישרה 11 פרויקטים משותפים חדשים לישראל-ארה"ב

הקרן הדו-לאומית בירד אישרה 11 פרויקטים משותפים חדשים לישראל-ארה"ב

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הקרן הדו-לאומית בירד אישרה 11 פרויקטים משותפים חדשים לישראל-ארה"ב
הקרן הדו-לאומית בירד אישרה 11 פרויקטים משותפים חדשים לישראל-ארה"ב
מאת: חיים חביב, 29.12.14, 13:59מענק

הפרויקטים החדשים, בהיקף של 23 מיליון דולרים, כוללים פיתוחים בתחומי סייבר, בריאות, ביוטכנולוגיה, טכנולוגיית מים, מערכות ייצור, אגרוטק ועוד. ההרשמה למחזור הגשת הבקשות הבא היא עד 10.3.15.

קרן BIRDF - הקרן הדו-לאומית למחקר ולפיתוח תעשייתיים ישראל-ארה"ב, אישרה השקעות בסך של 8.3 מיליון דולרים ב-11 פרויקטים משותפים חדשים, שתקציבם הכולל כ-23 מיליון דולרים. הפרויקטים, שאושרו בישיבת הדירקטוריון, מתווספים ללמעלה מ-900 פרויקטים בהם השקיעה הקרן מעל ל-300 מיליון דולרים ב-37 שנות פעילותה ושהניבו עד היום מכירות ישירות ועקיפות של למעלה מ-10 מיליארד דולרים.

ברשימת הפרויקטים החדשים: פלטפורמת מחשוב ענן לטיפול פיזיותרפי בילדים, מערכת חכמה לניהול מים, מצלמת אינפרא אדום לא מקוררת בתחום הגלים הקצרים, סייבר, פיתוח דיאגנוסטיקה לחולים סוכרתיים בעלי עודף משקל, תאי כבד ממקור עצמי לייצור אינסולין ועוד.
דירקטוריון קרן בירד מנוהל במשותף ע"י המדען הראשי במשרד הכלכלה, אבי חסון וד"ר פיל סינגרמן, מנהל בכיר לחדשנות ושירותי תעשיה ב-NIST, המכון הלאומי לטכנולוגיה ותקנים של ארה"ב.

ד"ר איתן יודילביץ, מנכ"ל קרן בירד: "אנו מסכמים שנה מוצלחת נוספת של שיתופי  פעולה בין ישראל לארה"ב באמצעות קרן בירד. ב-2014 אישרה מועצת המנהלים של הקרן 22 פרויקטי פיתוח חדשניים ויצירתיים בין חברות ישראליות ואמריקאיות עם פוטנציאל משמעותי למכירות ולתרומה חברתית".

פיל סינגרמן: "11 הפרויקטים, שנבחרו, כוללים שיתופי פעולה בתחומים מגוונים. הם מהווים אוסף מרשים של מיזמים פורצי דרך, בעלי סיכון גבוה יחסית. השתתפותה של קרן בירד בפרויקטים אלה מגבירה את הסיכויים להצלחה במסחור שלהם".

אבי חסון: "מספר הפניות לקרן בירד עלה בשנים האחרונות באופן ראוי לציון.  הביקוש הגובר של חברות אמריקאיות וישראליות  מעיד על חיוניותה של הקרן ועל מרכזיות השת"פ התעשייתי במערכת היחסים הקרובה בין המדינות".

הקרן תומכת בפרויקטים מבלי לקבל זכויות כלשהן בחברות השותפות בפרויקט. כספי התמיכה מוחזרים כתמלוגים רק אם יש מכירות מתוצרי הפרויקט. המימון מהקרן מוגבל ל-50% מתקציב הפרויקט ועד למיליון דולרים לפרויקט. מחזור האישורים הבא של הקרן יתקיים ביוני 2015. ומועד הגשת הבקשות הוא עד ה-10.3.15.
 
תמונה (מימין לשמאל): לימור נקר-וינסנט – מנהלת בירד אנרגיה בקרן בירד,  ג'ונתן מרגוליס - משנה למזכ"ל מחלקת המדע, חלל ובריאות ב-US State Department, אבי חסון, איתן יודלביץ'. (צלם: צביקה גולדשטיין)

קרן בירד
 
 



 
 
Bookmark and Share