Telecom News - סקר: שיתוף לא זהיר של סמארפונים וטאבלטים עם אחרים – פרצת אבטחה

סקר: שיתוף לא זהיר של סמארפונים וטאבלטים עם אחרים – פרצת אבטחה

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> סקר: שיתוף לא זהיר של סמארפונים וטאבלטים עם אחרים – פרצת אבטחה
סקר: שיתוף לא זהיר של סמארפונים וטאבלטים עם אחרים – פרצת אבטחה
מאת: מערכת Telecom News, 15.1.15, 16:46הגנה על הסמאטרפון
 
32% מהמשתמשים אינם נוקטים באמצעי זהירות כשהם מאפשרים לאחרים להשתמש במכשירים שלהם.
 
32% מהמשתמשים, שמשתפים מכשירים כמו סמארטפונים או טאבלטים עם קרובים, עובדים או חברים, אינם נוקטים באמצעי זהירות כדי להגן על המידע האישי שלהם. כך עולה מסקר, שבוצע ע"י B2B International ומעבדות המחקר של קספרסקי.
 
המשתמשים אינם רואים סיכון בשיתוף מכשירים, למרות ששיתוף כזה עלול להגדיל באופן משמעותי את  הסיכויים, שהמידע המאוחסן במכשיר ייאבד או ייגנב. למעשה, ככל שיותר אנשים משתמשים במכשיר, כך גדלה ההסתברות שאחד מהם יבצע טעות וייפול ברשת של פושע סייבר.
 
אחד מבין 3 משתתפים דיווח, שהוא משתף את המכשיר שלו,
 
28% מהמשיבים ענו, שהם משתפים מכשירים עם מבוגרים אחרים במשק הבית שלהם,
 
5% נותנים אותם לילדיהם,
 
1% מאפשרים לעובדים ומכרים אחרים להשתמש במכשירים שלהם.
 
 יש לשים לב, שמספרים אלה מתייחסים למכשירים, שמשמשים לצורך גישה לאינטרנט, וזה אומר, שרוב הסיכויים, שהם מכילים מידע רב ערך כמו קוד כניסה לחשבונות וסיסמאות.
 
קשה להמעיט בסיכון, שבהשארת מכשיר משותף נטול הגנה, שכן אף אחד אינו יכול להיות בטוח לחלוטין, שהמשתמשים האחרים מודעים מספיק למכלול איומי הסייבר: משתמש נטול ניסיון עלול ליפול ברשת פושעי הסייבר או להוריד קובץ זדוני. במקביל,
 
32% מבין המשיבים המשתפים מחשב, סמארטפון או טאבלט עם אחרים, גם אמרו, שהם אינם נוקטים באמצעי אבטחה כלשהם, מכיוון "שהם אינם רואים סיכונים כלשהם",
 
רק 33% מכינים גיבויים של המידע החשוב לפני שהם מעבירים את המכשיר למישהו אחר,
 
32% מגנים על הנתונים שלהם בסיסמה,

22% מנסים לא לשמור מידע חשוב במכשירים כאלה.
 
אלנה חרצ'נקו, ראש מחלקת ניהול מוצרי צריכה, מעבדות קספרסקי: "שיתוף מחשב או סמארטפון מגדיל את הסיכון להדבקה בנוזקות, איבוד מידע או גניבת חשבון, ומכיוון שכך חשוב להשתמש באמצעי הגנה: רצוי לשמור תמיד העתקי גיבוי של קבצים חשובים, למחוק מידע, שאסור שייפול לידיים לא נכונות, ובמיוחד לבטל את המילוי האוטומטי של טפסים. חשוב לנסות ולשלוט בגישה למכשיר ולהשתמש בתוכנות המספקות הגנה כנגד איומי סייבר".
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share