Telecom News - ביצועי שיא למיינפריים החדש של יבמ – המתוחכם בכל הזמנים

ביצועי שיא למיינפריים החדש של יבמ – המתוחכם בכל הזמנים

דף הבית >> חידושים הכרזות >> ביצועי שיא למיינפריים החדש של יבמ – המתוחכם בכל הזמנים
ביצועי שיא למיינפריים החדש של יבמ – המתוחכם בכל הזמנים
מאת: חיים חביב, 17.1.15, 00:28המחשב החדש של יבמ

מחשב מרכזי חדש, z13, מציג ביצועי שיא, יכולת אנליטית והתאמה לעידן המובייל. הפלטפורמה פתוחה ותומכת באופן מלא בלינוקס, OpenStack ותקנים פתוחים נוספים ומהווה כלי אידיאלי לניהול עסקים מול משתמשי קצה ניידים.

IBM השיקה מחשב מרכזי חדש, שהוגדר על ידה כמתוחכם בכל הזמנים - z13. המחשב החדש הוא הראשון המסוגל לעבד מספר שיא של 2.5 מיליארד תנועות עסקיות ביום ומותאם במיוחד לעידן המובייל. למחשב יכולת הצפנת נתונים בזמן אמת בקצב כפול משיאי העבר, מה שהופך אותו לכלי אידיאלי לניהול עסקים אלקטרוניים מול משתמשי קצה ניידים. לראשונה בעולם המיינפריים, משלבת יבמ במערכת החדשה כלים אנליטיים לעבודה בזמת אמת, שמאפשרים הצגת תובנות חדשות במהירות גבוהה פי 17 מאשר במערכות מתחרות ובשבריר המחיר.

השקת המערכת החדשה משקפת מאמץ פיתוח, שארך 5 שנים והשקעה של מיליארד דולרים. התהליך לווה בעבודה משותפת של מומחי החברה עם יותר מ-60 לקוחות מרכזיים שלה ברחבי העולם, שהציגו את צורכיהם ודרישותיהם ממערכות העתיד.

עוצמת העיבוד המרבית של המיינפריים החדש, שקולה כדי פי 100 ממספר התנועות העסקיות, שנרשמו השנה בימי שיאי המכירות של עונת החגים בארה"ב. כך, ניתן לנהל עסקים בהיקף של 100 ימי "Cyber Monday" מדי יום, כל יום בשנה. התנועות העסקיות המבוצעות במערכת מתנהלות במשטר הגנה מלא, ניטור ובקרה מקצה לקצה, באופן המבטיח, שגם עם התרחבות היקף תנועות העסקים ממכשירי מובייל, שצפוי לחצות את רף 40 טריליארד העסקות ביום כבר בשנת 2025 – תוכל המערכת להתמודד עם העומס הנוסף.

במסגרת פיתוח המערכת נרשמו 500 פטנטים חדשים, בהם העוסקים בטכנולוגיות הצפנה ומאפשרים אבטחה ברמה גבוהה יותר בניהול עסקים ממכשירי מובייל.

על הטכנולוגיה אחר עסקות מובייל מאובטחות
עם התרחבות השימוש במכשירי מובייל, נוסק מספר העסקות המבוצעות מהם. כל עסקה כזאת מפעילה שורת אירועים במערכות מחשוב התומכות בתהליכים קמעונאיים, בשרשרות אספקה ובניהול הקשר עם הלקוחות. עיבודים אלה כוללים ניתוח והשוואה לפעולות העבר של המשתמש, הצפנת נתונים ופיענוחם, העברות בין-בנקאיות וניהול תכניות נאמנות לקוחות. כך, עשויה תנועה עסקית בודדת להניב 4 עד 100 תנועות אחרות ומהלכי תקשורת בין מערכות. אפקט זה יוצר חשיפה לסיכוני אבטחה בכל צומת בין מערכות.

71% ממנהלי המחשוב בארגונים, שהשתתפו בסקר של החברה סבורים, שהאתגר הגדול ביותר שלהם בתחום המובייל בארגונים כרוך בבעיות אבטחה: לקוחות קצה רוצים לדעת, שהמידע המנוהל באמצעות מכשירי המובייל שלהם מאובטח באותה רמה, שבה נשמר המידע המוחזק בבנק שלהם. שילוב עם פלטפורמת MobileFirst ופתרונות Protect של החברה, מאפשר ל-z13 להציע רמה משופרת של ביצועים, זמינות, כושר ניתוח אנליטי ואבטחה.

להפיק תובנות מכל תנועה עסקית
המיינפריים z13 נשען על המעבד המהיר בעולם, במהירות כפולה מזו של מרבית המעבדים המשולבים בשרתים רגילים. הוא יציע זיכרון גדול פי 3, כפליים רוחב פס, וכושר עיבוד וקטורי למשימות אנליטיות. כתוצאה, יוכל מנוע התנועות העסקיות של המחשב החדש לבצע ניתוח בזמן אמת של תנועות עסקיות ולסייע במניעת הונאות, תוך שהוא מאפשר למוסדות פיננסיים לחסום עסקות בעייתיות עוד בטרם פגעו בלקוח הסופי.

בצד הסיוע במניעת הונאות, מחפשים עסקים אחר דרכים חדשות לשיפור נאמנות לקוחותיהם. כאן, יסייע z13 באמצעות הצעת התאמה אישית מדויקת יותר, על בסיס תמונה המתקבלת ומנותחת בזמן אמת של מכלול דפוסי הרכישות האופייניים ללקוח. כך, ניתן להציע מבצעי קידום מכירות ומוצרים משלימים כבר ברגע הקניה ולעתים עוד לפני העסקה הראשונית. ה-z13 מקנה לעסקים יכולת להפעיל כלי חיזוי אנליטי ובניית מודלים, שנשענים על טכנולוגיות SPSS של החברה, כדי להציג אופציות משופרות להתאמה אישית.

המיינפריים z13 כולל תמיכה חדשה בטכנולוגיות Hadoop, שמאפשרות ניתוח אנליטי של מידע בלתי-מובנה. חידושים נוספים בתחום האנליטי כוללים מנוע האצה מהיר מאד לשאילתות בבסיסי נתונים, בעזרת DB2 BLU לסביבת לינוקס, שמציע בסיס נתונים המנוהל בזיכרון. במקביל, מוצגים שיפורים במאיץ האנליטי לסביבת DB2 וביצועים משופרים משמעותית בהרצת עיבודים מתמטיים אנליטיים מורכבים.

z13 מציע ארכיטקטורה אופטימלית לסביבת ענן אודות ליכולת ההרחבה שלו והאפשרות להריץ מספר גדול של משימות ועומסי עבודה. במודל גודל המשלב מספר מכונות פיזיות, תומכת המערכת בהרצה של עד 8,000 שרתים וירטואליים - יותר מ-50 שרתים וירטואליים לכל ליבת עיבוד. כך, ניתן לחסוך בעלויות רישוי התוכנה, צריכת האנרגיה ותחזוקת מתקני העיבוד.

ה-z13 היא פלטפורמה פתוחה התומכת באופן מלא בלינוקס, OpenStack, ותקנים פתוחים נוספים.

יחד עם השרתים החדשים, מציגה החברה גם גרסת הדגמה מוקדמת של מערכת הפעלה חדשה למחשבים מרכזיים, z/OS, שמספקת יכולות משופרות בתחום הניתוח אנליטי ושרתי הנתונים. מערכת ההפעלה מרחיבה את אפשרויות העיבוד האנליטי בתוך זיכרון המחשב ומסייעת בהנגשת יכולות המחשב המרכזי למשתמשי מובייל.
Z13



 
 
Bookmark and Share