Telecom News - Harman האמריקאית רוכשת את Red Bend הישראלית ב-170 מיליון דולרים

Harman האמריקאית רוכשת את Red Bend הישראלית ב-170 מיליון דולרים

דף הבית >> רכישות ומיזוגים >> Harman האמריקאית רוכשת את Red Bend הישראלית ב-170 מיליון דולרים
Herman האמריקאית רוכשת את Red Bend הישראלית ב-170 מיליון דולרים
מאת: חיים חביב, 22.1.15,16:42יורם זלינגר

30 מיליון דולרים נוספים ישולמו ברבע הראשון של 2017 על בסיס הישגים. (אם יושגו אבני הבוחן להישגים יעמוד ס"ה סכום הרכישה בעוד שנתיים על 200 מיליון דולרים). ענקית מערכות המידע והבידור לרכב תטמיע יכולות ניהול ועדכון תוכנה שפיתחה רדבנד לרכבי העתיד המחוברים.

חברת הרמן האמריקאית למערכות בידור ומידע לרכב, הודיעה היום (ה') על חתימת הסכם לרכישת חברת רדבנד מהוד השרון. רדבנד נמנית על החברות המובילות בעולם בניהול ועדכון תוכנה וקושחה (Firmware) מרחוק על גבי טלפונים סלולריים ושאר מכשירים המחוברים לרשת "האינטרנט של החפצים" IoT- Internet-of-Things. פתרונות החברה מותקנים כיום ביותר מ-2 מיליארד מכשירים סלולריים.

העסקה ממקמת את רדבנד כסטנדרט עולמי לעדכון וניהול תכנה ברכבים, ותסייע לה להאיץ את צמיחתה בעולם הרכב ו"האינטרנט של הדברים" המצוי בתנופה גדולה. הרמן תשלם עבור רדבנד ס"ה סכום של 200 מיליון דולרים, כאשר 99 מיליון דולרים ישולמו במניות של הרמן, 71 מיליון דולרים ישולמו במזומן ו-30 מיליון דולרים נוספים ישולמו ברבע הראשון של 2017 כתלות באבני בוחן של הישגים.

רדבנד הוקמה ב-1999 ע"י שרון פלג, שמשמש עד היום כסמנכ"ל טכנולוגיות בחברה, ומנוהלת ע"י יורם זלינגר (בתמונה). החברה היא מובילת שוק עולמית אודות לטכנולוגיה שפיתחה ומאפשרת לחברות הסלולר לעדכן מרחוק (FOTA) תוכנות וקושחות (תוכנה השולטת על רכיבים פיזיים בטלפון) על מכשירי סלולר. לא מדובר רק בעדכון אפליקציות, אלא בעיקר עדכון רכיבי תוכנה מרכזיים למערכת ההפעלה או לשליטה על רכיבי הטלפון, מבלי לאלץ את המשתמש לטרוח ולהפעיל בעצמם את עדכוני התוכנה החדשים (או להגיע לתחנות שירות).

ב-2010 הרחיבה החברה את שוקי היעד שלה והחלה להתמקד בשוק הרכב, שמתאפיין כיום בגידול משמעותי של היקף התוכנה ברכבים ובקישוריות ישירה של הרכבים החדשים לאינטרנט, מה שהופך אותם דומים יותר ויותר לטלפונים הסלולריים.

דינש פאליוול, יו"ר, נשיא ומנכ"ל חברת הרמן: "רכישת רדבנד, חלוצה בתחום ניהול התוכנה והווירטואליזציה של מכשירים מחוברים, מוסיפה מרכיב משמעותי לפורטפוליו המערכות והשירותים לספקי הרכב שלנו, והופכת אותם למוכנים יותר לרכבי העתיד העשירים בתוכנה - בטוחים יותר, חכמים יותר ויעילים יותר. הרכישה מייצרת להרמן תשתית קריטית ליצירת פורטפוליו רחב של מערכות תוכנה ושירותים לעולם הרכב ומציינת את תחילתה של הטרנספורמציה המשמעותית, שהרמן עוברת לכיוון היכולת לתת לצרכנים חוויית נהיגה וסגנון חיים "מחובר"".

יורם זלינגר,  (בתמונה), מנכ"ל רדבנד: "עם יותר מ-15 שנים של הצלחה גלובלית בפתרונות ניהול ועדכון תוכנה מרחוק ליצרני הטלפונים וספקיות התקשורת, אנו שמחים להביא את הניסיון והיכולות שלנו להרמן. שילוב הכוחות עם הרמן יאיץ את העסקים שלנו בשוק הרכב המתפתח וגם יאפשר לנו להגשים את החזון שלנו לפלטפורמה אחודה לניהול מיליארדים של מכשירים מחוברים (connected devices), מטלפונים, דרך רכבים, מכשירי חשמל ביתיים ועיסקיים ועוד. כמות התוכנה ברכב הולכת ועולה, לא רק במערכות הבידור אלא בעשרות רבות של מחשבים קטנים המפוזרים ברכבים המודרנים, והחיבור עם הרמן יאפשר לנו לנהל את הרכבים בצורה הוליסטית ולשרת את גדולי יצרני הרכב בעולם".

שלמה דוברת, שותף כללי בכרמל ונצ'רס ויו"ר רדבנד: "היינו המשקיעים הראשונים ברדבנד ואנו גאים מאוד בחברה, שצמחה והפכה למובילה עולמית בתחום ניהול ועדכון תוכנה מרחוק, ואף השכילה להתאים את המוצרים והאסטרטגיה שלה לשוק נוסף, ענק בגודלו, של עדכון וניהול תכנה ברכבים".

אנליסטים של שוק הרכב מעריכים, שעד שנת 2020 יותר מ-90% מהרכבים יהיו מחוברים ישירות לאינטרנט דרך מודם סלולרי, שיאפשר לנהגים חווית נהיגה חדשה. הטכנולוגיה של רדבנד תאפשר ליצרני הרכב להתמודד עם האתגרים, שחיבור הרכבים לרשת מציבים.

רדבנד מעסיקה כיום 240 עובדים, כמחציתם בישראל, במרכזה בהוד השרון. החברה תמשיך לתפקד כחטיבה עצמאית בתוך הרמן, בראשות יורם זלינגר, המנכ"ל המכהן, כאשר כל צוות ההנהלה צפוי להמשיך בתפקידו. החברה אף צפויה להגדיל את היקף כוח האדם המועסק בה.

בין המשקיעים ברדנבד, הקרנות: כרמל ונצ'רס, פיטנגו, גריילוק, פועלים שוקי הון, אינפיניטי, קורל ונצ'רס, וינטג', ויולה קרדיט, חברת דוקומו היפנית, וחברת מיצובישי היפנית.

ראוי לציין, שהרמן רכשה באפריל 2013 את הסטארטאפ הישראלי iOnRoad, שפיתח אפליקציה למניעת תאונות דרכים, כפי שדווח – כאן.

תוכנות לרכב

 
 



 
 
Bookmark and Share