Telecom News - כמה סטארטאפים ישראליים עברו (או פתחו שלוחה) בחוף המזרחי בארה"ב?

כמה סטארטאפים ישראליים עברו (או פתחו שלוחה) בחוף המזרחי בארה"ב?

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> כמה סטארטאפים ישראליים עברו (או פתחו שלוחה) בחוף המזרחי בארה"ב?
ארה"ב עדיין נחשבת (ודי בצדק) כמקום בו הסטארטאפים הישראליים יכולים להצליח (בגיוס כספים, מציאת שותפים, מכירת מוצרים ושירותים, פיתוח ועוד). כמה סטארטאפים ישראליים כבר עברו (או פתחו שלוחה) בחוף המזרחי של ארה"ב?
מאת: אבי וייס, 7.2.15, 20:00סטארטאפים

ההגבלות והקשיים במתן ויזות (מכל הסוגים) לצעירים ישראלים ובעיות המיסוי הקשות, כפי שחשפנו בהרחבה כאן, לא יכולים לעצור את השטף של יזמים ישראליים המחפשים הזדמנויות בארה"ב, במקום באירופה או במזרח הרחוק (שם אין קשיים מהסוגים הקיימים בארה"ב. אולם, יש שם אתגרים לא פשוטים אחרים).

מספר חברות הסטארטאפ הישראליות, שעברו (Relocation) לכלל ארה"ב, בין באופן מלא ובין באופן חלקי (למשל: מרכז פיתוח בארץ, מרכז שיווק ומכירות בארה"ב), או בהסדרים אחרים של חברות בנות, נציגויות וחברות שותפות, אינו ברור לחלוטין. אולם ניתן להעריך אותו די בוודאות.

הפעם נתרכז בתופעה של מעבר סטארטאפים ישראליים לחוף המזרחי של ארה"ב, שזה הלהיט הנוכחי של סטארטאפים ישראליים, ולא החוף המערבי (שבמרכזו הסיליקון ואלי).

למה החוף המזרחי?
כי בחוף המערבי יש יותר מדי סטארטאפים. צפוף מדי להתחרות בכל הסטארטאפים האמריקאיים (וגם ממדינות רבות אחרות) וגם קשה יותר לגייס שם כסף, שותפים, ערוצי הפצה, עובדים טובים, קשרים וכיו"ב. הכל בגלל התחרות מול היזמים המקומיים והבינלאומיים הקיימים שם, בכמויות.

לכן, "סצנת הסטארטאפים הישראליים" כרגע מכוונת את עצמה בעיקר לניו-יורק ובוסטון, וערי השדה סביבן בחוף המזרחי. היכולת להתפתח ולהצליח נראית כרגע טובה יותר שם. בנוסף, בחוף המזרחי יש נגישות טובה יותר לכל עולם המדיה, המשקיעים, הממשל המקומי, המדינתי, הפדרלי, נגישות טובה יותר לבורסות הגדולות בארה"ב ולגופי הפיננסים סביבן, לבנקים ולארגונים הגדולים ועוד. 

אז כמה סטארטאפים נמצאים בחוף המזרחי? 
בן לאנג החל בארץ למפות סטארטאפים במפה תחת השם: MappedinIsrael. הניהול של המפה מצוי כיום בידי גאי פרנקלין (מופיע בסרטון בתחתית הכתבה), שהרחיב את השיטה הזו ל-2 הערים המרכזיות בחוף המזרחי:

אISRAELIMAPPEDin​NY. במפה זו של ניו-יורק יש מעל ל-200 סטארטאפים ישראליים.

בIsraeli Startups Mapped In The Boston Area. במפה זו יש קרוב ל-100 סטארטאפים ישראליים.

דהיינו: יש בחוף המזרחי ב-2 המרכזים הללו כ-300 סטארטאפים. אולם, לא כולם נרשמו למפה. במפה הישראלית יש 1,286 סטארטאפים, שהם כ-21% מכלל הסטארטאפים הקיימים בישראל (מעל ל-6,000). אם נניח, שאחוז הנרשמים בארה"ב למפה מקרב הסטארטאפים הישראליים, דומה לאחוז הנרשמים למפה בישראל, אזי אפשר לומר, שיש בחוף המזרחי של ארה"ב כ- 1,500 סטארטאפים.

האם המספר הזה מוגזם? קשה לדעת, כי אין בסיס נתונים אחד היכול לתת תשובה ברורה יותר. מה שברור יותר, שמידי חודש מתווספים בין 10 ל-15 סטארטאפים ישראליים המנסים את מזלם בחוף המזרחי של הארה"ב. כמה מהם נכשלים ונוטשים? כנראה הרוב (כמו בארץ), אבל אין מספרים ברורים. 
 



 
 
Bookmark and Share