Telecom News - תחרות: לראשונה רשת סלולרית על WiFi מחב' הכבלים Cablevision בארה"ב

תחרות: לראשונה רשת סלולרית על WiFi מחב' הכבלים Cablevision בארה"ב

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> תחרות: לראשונה רשת סלולרית על WiFi מחב' הכבלים Cablevision בארה"ב
חברת הכבלים Cablevision (שמכסה את ניו-יורק, ניו-ג'רסי, קונטיקט ופנסילבניה -חלקית), השיקה שירות מתחרה (כולל שיחות) לחברות הסלולר, שמבוסס על רשת WiFi בלבד, עם מכשירים ניידים חדשים (ללא סלולר) המיועדים לרשת כזו, במחיר של 9.95 דולרים לחודש לשירות "הכל כלול".
מאת: מערכת Telecom News, 15.2.15, 07:20סלולרי על WiFi

חברת Cablevision (עם 2.7 מיליון לקוחות שירותי טלוויזיה ופס רחב - שירותי טריפל, 6.23 מיליארד דולרים הכנסה שנתית, 15 אלף עובדים), היא הראשונה מבין חברות הכבלים הגדולות בארה"ב, שמבצעת מעבר מרשת WiFi, שהיא רק תוספת לשירותי הטריפל של חברת הכבלים, לשירות חדש על רשת ה-WiFi, שהוא שירות סלולרי מלא (אבל ללא סלולר. זה לא שירות Offload של חברות הסלולר בדור שלישי או רביעי). 

Cablevision השיקה באיזור ניו-יורק (המכוסה באופן מלא ב-WiFi של החברה), שירות חדש בשם Freewheel, שירות שעולה 9.95 דולרים ללקוחות הטריפל הקיימים שלה, או 29.95 דולרים לחודש למי שלא לקוח שירותי הטריפל שלה ורוצה את השירות הנייד.

תמורת המחיר הזה, הלקוח מקבל שירות מלא של קול, מסרונים ואינטרנט, הכל ללא הגבלה - Unlimited. ניתן להעביר (לנייד) את המספר הסלולרי מחברת הסלולר למכשיר ברשת החדשה על בסיס WiFi בלבד (כרגע ניוד מספרים אפשרי רק באזור ניו-יורק, בהמשך זה יתאפשר באזורי הפריסה האחרים של החברה). 

השירות ניתן לכל סמארטפון או טאבלט שיש בו WiFi, אך החידוש של Cablevision הוא, שהיא החלה למכור מכשירים ניידים הנראים בדיוק כמו כל סמארטפון ויש להם מערכת הפעלה אנדרואיד, אבל אין בהם סלולר (דהיינו: הם חסרים את הרכיבים הפיזיים של חיבור לרשת סלולר רגילה) ולכן הם יותר זולים ללקוחות הקצה. המכשיר הראשון, שיצא לשוק, הוא Motorola Moto G (בתמונה למעלה) שנמכר ב-99.95 דולרים ו-Cablevision מבטיחה, שבקרוב יצאו דגמים חדשים של מכשיר סלולר ללא סלולר זולים, מכמעט כל החברות המייצרות מכשירי סלולר.

מכשירי "הסלולר" ללא סלולר החדשים הללו, פועלים בכל מקום בעולם בכל מקום שיש בו רשת WiFi ומספקים למשתמש שירות סלולרי מלא, כשבאזורים בהם יש תמיכה, יפעל המכשיר בטכנולוגיית ה-HotSpot 2.0/Passpoint, מה שמאפשר ניידות ושיחות בתנועה, בדיוק כמו בסלולר. מחיר שיחות בינלאומית ברשת של Freewheel הוא 2 סנט לדקה. מכאן, שהשירות הזה הוא תחרות אמיתית לחברות הסלולר, שגם בדור רביעי-LTE אינן מספקות שירות Unlimited מלא במחיר כזה. 

עד היום סיפקה Cablevision פס רחב על רשתות ה-WiFi, דוגמת רשת Optimum, שיש לה 1.1 מיליון בסיסי שידור באיזור ניו-יורק והסביבה (ומעל ל-2 מיליון בסיסי שידור בהסכמים עם רשתות WiFi אחרות הקיימות באזור ניו-יורק והסביבה, לרבות ברשתות של חנויות דוגמת מקדונלדס). רשת Optimum, שיש לה כמה רמות שירות (מ-15/5 ועד 101/35 מגה), שודרגה, כך שהיא תומכת כיום בשירותי טריפל מלאים על ה-WiFi לרבות שירותי טלפוניה מלאים.

Cablevision, באמצעות רשת Optimum, היא חברה בקואלציה של רשת WiFi ארצית של חברות הכבלים בארה"ב, רשת בשם  Cable WiFi. זו רשת Data ללא הגבלה (Unlimited) הפרוסה ברחבי ארה"ב, רשת ללקוחות כל חברות הכבלים הגדולות הקיימות בארה"ב: Bright House Networks, Cox Communications, Optimum, Time Warner Cable, XFINITY - Comcast. הרשת כוללת 300 אלף בסיסי שידור WiFi המשותפים לכל החברות הללו וניתן לנדוד בין הבסיסים הללו בכל רחבי ארה"ב ללא כל תוספת תשלום (על מחיר חבילות הטריפל של לקוחות חברות הכבלים).

לכל חברת כבלים בנפרד יש רשת WiFi משלה ורשת שותפויות עם רשתות פרטיות וציבוריות אחרות הקיימות באיזורי הכיסוי שלה. כך, שנכון לתחילת 2015 יש כ-10 מיליוני בסיסי שידור WiFi של חברות הכבלים והשותפות שלהן ברחבי ארה"ב (למשל: ל-Comcast יש מעל לחצי מיליון בסיסי שידור משל עצמה ללא השותפויות ו-4.6 מיליון בסיסי שידור עם השותפויות, ל-Cablevision יש 1.1 מיליון בסיסי שידור משל עצמה ומעל ל-2 מיליון עם השותפויות, וכך הלאה). עפ"י התכנון, עד סוף 2015 יעבור מספר בסיסי השידור של כל חברות הכבלים בארה"ב ושותפויותיהן את ה-20 מיליון ועד סוף 2017 יגיע לכ- 50 מיליון בסיסי שידור. רק 300 אלף בסיסים הם משותפים כעת לכל 5 החברות הגדולות הללו ברחבי ארה"ב (בגישת ה-dual-SSID). כך, שלקוח של חברת כבלים אחת יכול לקבל שירות מלא (וחינמי) ברשת WiFi של החברות האחרות בקואליצה הזו. היקף הבסיסים המשותפים (שמספקים שירות WiFi הדדי בין החברות), צפוי לגדול אקספוננציאלית בחודשים הבאים. 

עד היום, כל חברות הכבלים שנמצאות בקואליצה הזו של Cable WiFi, לא יצרו תחרות של ממש לסלולר. זאת, בגלל שהן לא תמכו בשירותי קול, והלקוחות שרצו שירותי קול ברשת ה-WiFi, היו צריכים להשתמש באפליקציות VoIP דוגמת סקייפ ושאר שירותי ה-VoIP הקיימים בארה"ב  אגב, מבחינת שירותי מסרים מידיים, לא הייתה בעיה ב-WiFi, כי שירות ה-SMS הסלולרי איבד את מקומו מזמן לטובת שירותי מסרים מידיים מתחרים דוגמת WhatsApp. כך, שהתחום היחיד, שנשאר לא פתור בחברות הכבלים כתחרות בסלולר על רשתות WiFi, היה תחום שירותי הקול הרגילים.

כעת, Cablevision "שוברת את הקו" ועוברת לתחרות "ראש בראש" עם חברות הסלולר, עם שירות מלא הכולל שירותי קול מלאים ברמת Carrier Class. לדברי Cablevision, השירות שלה יתרחב בשנה-שנתיים הקרובות עד שיכסה את כל ארה"ב ולטענתה חברות כבלים נוספות מעוניינות להצטרף לשירות המשודרג הזה וזה יקרה במהלך השנה הקרובה. אל תצפו לראות דבר כזה בישראל.    
 
WiFi



 
 
Bookmark and Share