Telecom News - מי הגוף שהחליט להתעלל בשופטים בדימוס והדביק בווירוס את מחשביהם?

מי הגוף שהחליט להתעלל בשופטים בדימוס והדביק בווירוס את מחשביהם?

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> מי הגוף שהחליט להתעלל בשופטים בדימוס והדביק בווירוס את מחשביהם?
מי הגוף שהחליט להתעלל בשופטים בדימוס והדביק בווירוס את מחשביהם?
מאת: מערכת Telecom News, 23.2.15, 11:57דניאל ארסנט

החלה תופעה מציקה של קבלת דואר זבל בתדירות תכופה הנחזה כאילו נשלח משופטים אחרים. תוכנת השופטים בדימוס, גם אם מתוחכמת מספיק כדי לזהות דואר זבל, אינה מצליחה לזהות את הווירוס או לחסום אותו.
 
וירוס, שחדר לפני מספר שבועות לתכתובת המייל של שופטים בדימוס, התפשט והדביק את מחשביהם של שופטים רבים בדימוס. הנהלת בתי המשפט עורכת דרך קבע תכתובות עם השופטים בדימוס, וכך נדבקו בוירוס השופטים בדימוס. הווירוס שולח על דעת עצמו דואר זבל למכותבים שונים.

עו"ד דניאל ארסנט, (בתמונה), שופט בדימוס: "גוף מסחרי מסתורי בשם WAYN הצליח לחדור לרשימת השופטים בדימוס. בעקבות כך, החלה תופעה מציקה של קבלת דואר זבל בתדירות תכופה הנחזה כאילו נשלח משופטים אחרים. חלק מהשופטים בדימוס העריכו, כי את רשימת הכתובות גנב אותו גוף ממחשב של אחד מהם או ממחשב הנהלה באמצעות חדירה אליו. זאת, מכיוון שמרבית הפניות מתחזות לפניות רשמיות הכוללות את הכתובת Court.gov.il.

מנגד, יתכן שאותו וירוס חדר למחשבו של מי מהשופטים בדימוס, שהוא חלק מתפוצת המייילם של "השופטים בדימוס". נראה, שמי שעומד מאחורי אותו גוף מסתורי משנה מדי פעם את המען, שממנו נשלח הדואר, כך שתוכנת השופטים בדימוס, גם אם מתוחכמת מספיק כדי לזהות דואר זבל, אינה מצליחה לזהות את הווירוס או לחסום אותו.

הווירוס המחולל את משלוח המיילים התלבש על זהויות של שופטים, ושופטים בדימוס, וכך למעשה הדביק עוד ועוד מחשבים של בעלי תפקידים במערכת המשפט והציף אותם בדואר זבל מסחרי.

כשאתה מקבל הודעת דוא"ל משופט ותיק אז אתה פשוט פותח אותה. אי אפשר להתנגד ולסנן כאלה מיילים, כי מה תגיד – שאת המייל הזה מהשופט לא קראת או זרקת לזבל? מהסיבה הזו, הפכה התוכנה הזדונית לכל כך יעילה והדביקה מחשבים רבים של שופטים בדימוס ובעלי תפקידים במערכת המשפט".

לפני מספר ימים ניסתה הנהלת בתי המשפט לרסן את הבעיה המטרידה, אך עדיין, מדי פעם פוקד גל נוסף של הודעות מוכות וירוס את מחשבי השופטים בדימוס.

 



 
 
Bookmark and Share