Telecom News - שבוע מרקחה של הפקולטות להנדסה ועיצוב בשנקר - חדשנות פורצת גבולות

שבוע מרקחה של הפקולטות להנדסה ועיצוב בשנקר - חדשנות פורצת גבולות

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> שבוע מרקחה של הפקולטות להנדסה ועיצוב בשנקר - חדשנות פורצת גבולות
שבוע מרקחה ה-3 של הפקולטות להנדסה ועיצוב בשנקר - חדשנות פורצת גבולות
מאת: חיים חביב, 24.2.15, 08:00סדנה

ב-1-4.3.15, תקיים שנקר, זו השנה השלישית, "פסטיבל מרקחה", במהלכו ישתתפו למעלה מ-600 סטודנטים משנה ג' ב-27 סדנאות בינתחומיות בקמפוס המכללה ברמת-גן בנושאים כמו רובוטיקה, גיוס המונים, הדפסות תלת מימד, אפליקציות מובייל, מטבעות וירטואליים ועוד.

בין הסדנאות המסקרנות: הדרך הטובה לתעד כיום ארועים בזמן אמת, שימור מקצועות נכחדים בעקבות עידן הרובוטיקה, רשתות חברתיות כקפסולות זמן,  כל מה שאפשר לעשות מנייר בדו ותלת מימד, שילוב הסביבה היומיומית לסביבה הממוחשבת, מעבר בין חפץ ליישות וירטואלית, סרטים לגיוס מימון המונים, חוויות אנושיות המודפסות למודל תלת מימד ועוד.

דוגמאות לסדנאות שבוע מרקחה:

סדנה לשימור מקצועות נכחדים בעידן הרובוטים
הסדנה תעסוק בניסיון להכיר בקיומו של 'פיל גדול', שחי עימנו בחדר, לחמוק מרמיסתו ולהסתגל לחיים בצוותא. 'הפיל' הוא הרובוטיקה, שחודרת לחיינו בהיקף נרחב ובקצב מהיר. תוצגנה ראיות לנוכחות 'הפיל' וייעשה מאמץ להבין מדוע איננו רואים אותו, מהי הבעיה שהוא מציב בפנינו, מהי ההזדמנות הטמונה בו, איך ניתן להתחמק מפגיעתו וגם כיצד להיעזר בו.

מנחים: זאב ויסמן, המחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה שנקר וירון אליאסי, המחלקה לעיצוב פנים מבנה וסביבה והמחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר.

זה מה שנותר
אתר ייעודי או עמוד פייסבוק? תגית באינסטגרם או טאמבלר בפורמט חדשני? מה הדרך הטובה ביותר לתעד ב-2015 אירועים בזמן אמת? האם יש הבדל בין אירועים חדשותיים לבין אירועים שמלכתחילה פונים לקהל מצומצם? מה הערך של תיעוד בזמן אמת? מה הדרך הנכונה לתפוס את תשומת הלב של קהל היעד? מי הוא קהל היעד של פעולת התיעוד? ב-4 ימי מרקחה תתנהל הפעילות בסדנה ב-2 צירים במקביל: איסוף החומרים ועיבודם סביב הדיון העומד בבסיס של כל כלי תקשורת: בין מה שמעניין למה שחשוב, בין מה שרלוונטי לבין מה שמצטלם טוב.

מנחים: יובל סער, העורך והמייסד של אתר פורטפוליו, ודקל בוברוב, ראש המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר.
 
KickFundingCampaign
גיוס המונים מאפשר ליזמים הגשמת חלומות ע"י שכנוע המונים בכדאיות המיזמים. הרשת מאפשרת לכל אחד להציע רעיון או לתמוך ברעיון מוצע ע"י מימונו. האתגר הוא כיצד לשכנע את ההמון בהיתכנות הטכנית והפוטנציאל העסקי של החלום.

הסדנה תתמקד בחשיבה ותכנון קמפיין שיווקי למיזמים, שמטרתו הנגשת מידע אודות פרויקטים בצורה מעוררת עניין. כל צוות יקבל תיאור של מיזם קיים ויידרש להפיק סרט שיווק תוך שימוש באמצעי הסרטה ועריכה מתקדמים. הסרט צריך להיות באיכות ובמאפיינים, שיאפשרו את העלאתו לאתר גיוס המונים (כדוגמת Kickstarter, Indiegogo, Headstart). הסרט יכול להכיל מרכיבים נוספים כמו: לוגו, איורים, תיאור טקסטואלי, עיצוב ועוד.

מנחים: ד"ר מאירה לוי, ד"ר ירון שלומי, המחלקה להנדסת תעשייה וניהול שנקר ויורם רון, המחלקה לאמנות רב-תחומית שנקר.
 
הכסף מסובב את העולם
בשנים האחרונות אנו עדים לשינויים משמעותיים בעולם המסחר ולכניסת שחקנים חדשים לעולם התשלומים: מטבע וירטואלי (כמו ביטקוין) ותשלומים דיגיטליים (כמו Apple Pay). הסדנה תעסוק בתוצרים וירטואלים וממשיים של תופעות אלו דרך חוויית השימוש, האובייקטים והמכשירים המשמשים אותנו (ארנק, קופה, חסכון, מטבעות ושטרות וכו' ) תוך התייחסות לשלב המעבר האבולוציוני, שאנו נמצאים בו כיום או מתוך תחזית לשנים הקרובות.

הסדנה תתמקד בחיפוש מכשירים המכינים את הקרקע לנחיתה רכה של תשלומי המחר, תוך כדי שימור הקיים והנגשת היכולת לתשלומים היברידיים, חיפוש כיוונים המפגישים טכנולוגיה עם עיצוב, קופת חסכון המקבלת את עיגול העודף אוטומטית, ארנק המשלב טכנולוגיות כגון NFC ו-RFID, אפליקציות מובייל מעוצבות וכו'.

מנחים: רועי שכנאי, המחלקה לעיצוב טקסטיל שנקר, מיכל שכנאי, המחלקה לעיצוב תעשייתי שנקר וסלבה ברונפמן, המחלקה להנדסת תוכנה בשנקר.


שנקר

סדנה
 
 



 
 
Bookmark and Share