Telecom News - כמה סטודנטים ישראלים לומדים בארה"ב ב-2014/15 ומה הם לומדים בארה"ב?

כמה סטודנטים ישראלים לומדים בארה"ב ב-2014/15 ומה הם לומדים בארה"ב?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> כמה סטודנטים ישראלים לומדים בארה"ב ב-2014/15 ומה הם לומדים בארה"ב?
כמה סטודנטים ישראלים לומדים בארה"ב ב-2014/15 ומה הם לומדים בארה"ב?
מאת: חיים חביב, 4.3.15, 11:31לימודים אקדמיים בארה"ב

מרכז הייעוץ EducationUSA של קרן חינוך ארה"ב-ישראל יקיים ערב מידע על לימודים לתארים מתקדמים במדעים בארה"ב, במוזיאון נחום גוטמן בת"א ב-12.3.15. ההשתתפות לא עלות אך נדרשת הרשמה במייל.

מספרם של הסטודנטים הזרים הלומדים בארה"ב גדל ברציפות ב-8 השנים האחרונות ועמד בשנה האקדמית 2014/15 על מספר שיא: למעלה מ-886 אלף סטודנטים, גידול של למעלה מ-8% ביחס לשנה הקודמת וגידול של כ-40% בהשוואה למספר הסטודנטים הזרים, שלמדו בארה"ב לפני עשור. כ-37% מהם לומדים לתארים מתקדמים.

כך, עפ"י נתוני Opendoors, הדו"ח השנתי של IIE - Institute of International Education, כפי שהתקבלו ממרכז הייעוץ EducationUSA של קרן חינוך ארה"ב-ישראל, שמתפרסם לקראת המפגש השנתי ללימודים לתארים מתקדמים במדעים בארה"ב.

הלימודים המבוקשים ביותר ע"י הסטודנטים הזרים הם לתארים במקצועות STEMScience, Technology, Engineering, Math  המהווים 42% מכלל התארים הנלמדים ע"י הסטודנטים הזרים בארה"ב. המקצועות המובילים:

לימודי הנדסה עם 19%,
מתמטיקה ומדעי המחשב עם 10%, 
פיזיקה ומדעי החיים 8%,
בריאות- 4%
חקלאות- 1%.

שיעור הסטודנטים הזרים הפונים ללימודי המשך לקראת תארים מתקדמים בתחומי STEM עולה על 56%.

ב-2014/2015 לומדים 2,430 סטודנטים ישראלים בכל התארים מתוכם למעלה מ-50% לומדים לתארים מתקדמים (1,291).

המספר הגדול ביותר של סטודנטים זרים מגיע מסין, כ-30% (למעלה מ-274 אלף) מכלל הסטודנטים הזרים,
אחריה הודו עם כ-12% (כ-102 אלף),
וכן קנדה הנמצאת במקום החמישי עם כ-3.2% (כ-28 אלף).

האוניברסיטאות עם מספר הסטודנטים הזרים הגבוה ביותר הן, לפי סדר הצגתן:
אוניברסיטת ניו יורק,
האוניברסיטה של דרום קליפורניה,
האוניברסיטה של אילינוי,
אוניברסיטת  קולומביה,
אוניברסיטת פורדו,
UCLA.

אהרונה משכיל, מנהלת מרכז הייעוץ EducationUSA של קרן חינוך ארה"ב-ישראל: "בקרב הסטודנטים הישראלים עומד שיעור הפונים ללימודים לתארים מתקדמים במדעים בארה"ב על כ-40%. ארה"ב מובילה את העולם במחקר המדעי כמעט כל תחום משמעותי. משאבים כלכליים אדירים, הפתיחות, הגמישות, והתחרותיות של תרבותה ושל המערכת הארגונית שלה עשו את ארה"ב למדינה המובילה בעולם במחקר המדעי, ואוניברסיטאות האמריקאיות מובילות בדירוגים העולמיים. הלימודים לתארים מתקדמים בארה"ב מאפשרים לסטודנטים הזרים ללמוד בפקולטות ומעבדות המחקר מהטובות ביותר בעולם. כ-55 מיליארד דולרים מוצאים מדי שנה על מחקרים באוניברסיטאות אמריקאיות. 38% מהפטנטים על המצאות טכנולוגיות חדשות, מכלל המדינות המתועשות של ה-OECD, הן מארה"ב, שמעסיקה 37% מחוקרי ה-OECD ו-70% מזוכי פרס נובל בעולם".

מרכז הייעוץ EducationUSA של קרן חינוך ארה"ב-ישראל יקיים ערב מידע על לימודים לתארים מתקדמים במדעים בארה"ב, במוזיאון נחום גוטמן בתל אביב, ביום חמישי 12.3.15 ב-18:00-20:00. הערב יכלול מפגש עם בוגרים ישראלים וחוקרים אמריקאים, מידע על תכניות הלימוד לתארים מתקדמים במדעים, אפשרויות המחקר והמימון, התמחויות וניסיון מעבדתי.

ההשתתפות ללא עלות, אך נדרשת הרשמה מוקדמת במייל.
 
לוגו
לימודים אקדמיים בארה"ב



 
 
Bookmark and Share