Telecom News - מוזיאון ישראל יציג לראשונה את תנ"ך הננו שיוצר בטכניון ע"ג שבב סיליקון זעיר

מוזיאון ישראל יציג לראשונה את תנ"ך הננו שיוצר בטכניון ע"ג שבב סיליקון זעיר

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> מוזיאון ישראל יציג לראשונה את תנ"ך הננו שיוצר בטכניון ע"ג שבב סיליקון זעיר
מוזיאון ישראל יציג לראשונה את תנ"ך הננו שיוצר בטכניון על גבי שבב סיליקון זעיר
מאת: מערכת Telecom News, 15.4.15, 15:01ננו

מהפכת הננו: מדעני הטכניון חרתו באמצעות טכנולוגיה חדישה את התנ"ך על גבי שבב סיליקון מצופה בשכבת זהב דקיקה בגודל גרגר סוכר. העותק החדשני והזעיר ביותר בעולם של התנ"ך יוצג לראשונה לציבור במוזיאון ישראל.
 
לרגל חגיגות היובל, מציג לראשונה מוזיאון ישראל בירושלים את 'תנ"ך הננו' - התנ"ך הזעיר בעולם, שיוצר בטכניון. הוא יוצג בפני הקהל הרחב בהיכל הספר במוזיאון, מקום משכנן של המגילות הגנוזות, שהן העותק העתיק ביותר בעולם של התנ"ך, ולצד כתר ארם צובא הנודע מהמאה העשירית לספירה. זהו מסע של למעלה מ-2000 שנה - ממגילות הקלף העתיקות ועד לתנ"ך ננו של המאה ה-21. מסע של ספר נצחי בעולם של שינויים טכנולוגיים אדירים.

תנ"ך ננו הוא שבב סיליקון מצופה בשכבת זהב דקיקה בעובי 20 ננו מטר, בגודל חצי מילימטר רבוע (כשל גרגיר סוכר), שעליו נחרתו 1.2 מיליון האותיות של ספר התנ"ך באמצעות אלומת יונים ממוקדת. החידוש הטכנולוגי הזה, שמדגים את חכמת המזעור, נוצר במעבדות הטכניון, בשיטה המזכירה חקיקה באבן. את הרעיון למזעור התנ"ך הגו פרופ' אורי סיון וד"ר אוהד זוהר מהמכון לננוטכנולוגיה ע"ש ראסל ברי בטכניון, כחלק מתכנית חינוכית, שפותחה במכון, שמטרתה להגביר את התעניינותם של צעירים במדעי הננו ובננוטכנולוגיה. את ייצור השבב ופיתוח התוכנה, שמאפשרת לחרות עליו, הוציאו לפועל מהנדסי מרכז זיסאפל לננו אלקטרוניקה בטכניון.

את הננו תנ"ך ניתן לקרוא רק באמצעות מיקרוסקופ, שמאפשר הגדלה של פי 10,000. לצד הננו תנ"ך תציג התערוכה סרט, שהופק במיוחד, בו ניתן לראות את תהליך היצירה של  התנ"ך הזעיר ולקרוא את הטקסט המוגדל מבעד לעדשת המיקרוסקופ. זאת, בין התאריכים 20.4.15 עד 11/2016.
 
 
 



 
 
Bookmark and Share