Telecom News - מרכזיית בזק בענן – איזה שירותים חדשים צפויים בשוק?

מרכזיית בזק בענן – איזה שירותים חדשים צפויים בשוק?

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> מרכזיית בזק בענן – איזה שירותים חדשים צפויים בשוק?
מרכזיית בזק בענן – איזה שירותים חדשים צפויים בשוק?
מאת: מיכאל פנחס, 20.4.15, 11:40מיכאל פנחס
 
חברת בזק עתידה להציע בקרוב שירותי טלפוניה עסקית בענן מבית אוויה ו-IBM. מה צריך לעשות כדי ליהנות מהמהפכה בענן?
 
עסקים רבים בישראל גילו (מזמן) את היתרונות במעבר למרכזיות וירטואליות, כשבמרכזן מרכזיות מסוג IP-Centrex. זה היה שלב ביניים במהפכה הווירטואלית. השלב הבא, שקיים כבר בעולם קרוב לעשור ובישראל כבר כמה שנים (למשל אצל מיקרוסופט-Lync, תדיראן טלקום, אלקטל-לוסנט, סיסקו ועוד רבים וטובים), הוא המעבר לענן.
 
בזק בחרה את חברת אוויה כספקית המרכזית של פלטפורמה שירותי ה-UC (ר"ת: Unified Communications) בענן ואתIBM  כספקית שירותי הענן, התשתיות והאינטגרציה לפרויקט. המערכת החדשה של בזק נמצאת כעת בהרצה ותצא לשוק די בקרוב. הפתרונות יתאימו לכל גודל של עסק וארגון. אולם, בשלב ראשון תצא בזק בהצעות בדגש על לקוחות תחום ה-SME, שהם לקוחות עם 50 עד 200 שלוחות.
 
אוויה הייתה מובילת שוק בתחום ה-U.C, עד שנדחקה לאחרונה (בניתוח של גרטנר) למקום שלישי (אחרי סיסקו), ע"י Lync של מיקרוסופט, שפועלת כיום בשת"פ עם אודיוקודס. אולם, אוויה היא עדיין מובילת שוק בכל העולם וגם בישראל, עם פתרונות מהשורה הראשונה. חלק מהפתרונות המובילים של אוויה פותחו וממשיכים להיות מפותחים כאן בישראל. על IBM אין צורך להוסיף המלצות, כי היא מוכרת מספיק. מכאן, שבזק תציע לשוק פתרונות מהשורה הראשונה.  
 
מה ההבדלים בין שירותי הענן החדשים מול שירותים וירטואליים דוגמת IP-Centrex?
ההבדלים בין שירות ענן לשירותים וירטואליים מהדור הקודם דוגמת IP-Centrex מקיפים את כל הפרמטרים של השירות. זה כולל את השינויים הבאים:
 
א. המחיר. כתוצאה מכך שיהיה ללקוחות חופש בחירה בצורת החיבור לענן, העלויות תהיינה נמוכות יותר. בנוסף, התמחור יהיה גמיש, משום שיהיה תלוי שימוש במשאבים (מודל ה-SaaS) ומותאם לצרכי הלקוחות, שיוכלו לשלוט ברמת ההוצאות שלהם בהתאם לצרכים המשתנים כל הזמן.
 
ב. שיטת החיבור לשירותים: תהיה משוחררת מציוד קנייני ומחיבורי PRI ישנים. החיבורים יהיו מבוססים רשת אינטרנט, בין ברשת סגורה של בזק (או של הארגון, כשבזק מתחזקת את הרשת) ובין באינטרנט הציבורי.
 
ג. היקף השירותים. מדובר בקפיצת מדרגה. למעשה, אוסף השירותים הוא אין סופי. בעוד שב-IP-Centrex הלקוח מוגבל בסט של שירותים הקיים במערכת, כאן אין כל מגבלה. השילוב של הסלולר והעבודה הניידת הוא חלק מובנה במערכת. כך גם לכל המרכיבים האחרים דוגמת: Call Center, הקלטות, שילוב במערכות משרד האחורי, CTI, CRM, שיחות ועידה, מערכות הגנה וכיו"ב.
 
ד. מערכות השליטה והניהול. גם כאן מדובר בקפיצת מדרגה. המערכות הן המילה האחרונה בתחום והדבר החשוב ביותר: ניתן להעביר משאבים (למשל מענן פרטי לענן של בזק), להוסיף משאבים או להוריד משאבים, בקליק של עכבר, מכל מכשיר קצה הקיים בידי האדמיניסטרטור - המנהל.
 
ה. שימוש בטכנולוגיות חדשות ובציוד חדיש. השירותים החדשים יאפשרו שימוש בכל ציוד קצה מכל סוג, בכל מקום ועל כל רשת, ויכולת להשתמש בטכנולוגיות החדישות ביותר הקיימות בעולם התקשורת, דוגמת ה-WebRTC, מה שמביא לחיסכון נוסף בעלויות תוך שדרוג נוסף ביכולות מערכות הטלפוניה והתקשורת בענן.
 
ו. מהירות. נגמר עידן ההמתנה לטכנאים ולמוקדי תמיכה של תקופת ה-IP-Centrex. ענן זה שירות, שבו הכל נעשה בגישת ה-On-Demand. מקימים תוך פחות מ-10 דקות מערכת טלפוניה מלאה עם וידיאו, מערכת עסקית עובדת, בכל מקום. לא צריך יותר שום דבר מלבד חיבור לאינטרנט. אפשר לעבוד באופן מידי מכל מקום על כל רשת ומכל מכשיר קצה.
 
מוצרי אוויה מצטיינים בגישה גלובלית של תקשורת עסקית ומערכות ושירותי שיתופיות (Collaboration). זאת, תוך יצירת "משרד וירטואלי" עם דגש מרכזי לתחום ה-Convergence (מיזוג) בין מערכות והפעלת מערכות בענן, תוך תמיכה מלאה בגישת ה-BYOD (ר"ת: Bring Your Own Device). זאת, תוך העצמת "חווית המשתמש" ושילוב מדיה חברתית וכלים חדשים רבים.
 
הגישה של אספקת שירותי UC בענן מאפשרת לאוויה לספק פתרונות עם זמינות, המשכיות עסקית והפעלה על כל מכשיר קצה. כך, אוויה מוציאים מהר לשוק פתרונות תוכנה, כשבמערכות הכבדות אוויה מוציאה כל חצי שנה גרסה חדשה. בעננים ציבוריים דוגמת הענן של בזק, אוויה מוציאה גרסה חדשה כל 24 שעות. רק לשם השוואה, ב-IP-Centrex משדרגים גרסה רק אחת לכמה שנים. זה פשוט שוק אחר מכל מה שהיה בעבר בעולם התקשורת. זה שוק דינמי, תוסס ומאוד מהיר עם יכולת עדכונים והוספת יכולות ויישומים בקצב מסחרר.
 
 IBM, כספקית פלטפורמת הענן, תספק אף ללקוחות בזק סט כלים רחב, בעיקר לצרכי השרידות והאבטחה של המערכות בענן.
 
שורה תחתונה: מומלץ, שבעלי ומנהלי ארגונים יבחנו כניסה לעולם התקשורת החדש מבוסס ענן. אין צורך להיות בקי במונחים של הטכנולוגיות החדשות, כי מה שחשוב לבעלי העסקים הוא: ניתן להתחיל לחסוך הרבה כסף ולהתייעל בפעולה פשוטה אחת של שדרוג טכנולוגי. מי שכבר מצוי בתחום השירותים הווירטואליים דוגמת ה-IP-Centrex, צריך לבצע תכנון מאוד קפדני של הגירה לענן. שכן, אין שום דרך קלה או מהירה להעביר מרכזיה וירטואלית (דוגמת IP-Centrex) לענן. אלו טכנולוגיות שונות לחלוטין. לכן, כדאי להתחיל עם חיבור סניפים מרוחקים או קבוצות עובדים חדשות לענן, מהלך שיהיה קל ומהר יותר ויאפשר התנסות טובה ומהירה בשירותי ענן.
 
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, אפריל 2015.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים


מרכזיה
Bookmark and Share