Telecom News - אבולוציית הבריונות כלפי ילדים מחצר ביה"ס לסייבר בריונות 24/7 בסמארטפון

אבולוציית הבריונות כלפי ילדים מחצר ביה"ס לסייבר בריונות 24/7 בסמארטפון

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> אבולוציית הבריונות כלפי ילדים מחצר ביה"ס לסייבר בריונות 24/7 בסמארטפון
מחקר: האבולוציה של הבריונות כלפי ילדים מחצר בית הספר לסייבר בריונות 24/7 בסמארטפון
מאת: מערכת Telecom News, 26.4.15, 18:31התפתות הבריונות
 
ההסתמכות הגוברת על האינטרנט ומכשירים מקושרים מביאה לכך, שהבריונות כבר אינה עוצרת כאשר ילד עוזב את בית הספר. במקום זאת, היא ממשיכה באינטרנט בצורת סייבר בריונות.
 
תופעת הבריונות אינה חדשה. מבוגרים רבים יכולים להיזכר בה מילדותם. בעוד בריונות "מסורתית" יכולה לכלול התעללות מילולית ופיזית במגרש המשחקים, ההסתמכות הגוברת על האינטרנט ומכשירים מקושרים מביאה לכך, שהבריונות כבר אינה עוצרת כאשר ילד עוזב את בית הספר. במקום זאת, היא ממשיכה באינטרנט בצורת סייבר בריונות. כיום, כ-17% מכל התלמידים היו קורבן לבריונות סייבר.
 
מחקר, שביצעה מעבדת קספרסקי בשיתוף פסיכולוגים מאוניברסיטת וורצבורג מראה, ש-1 מתוך 5 בני נוער בין הגילאים 12-15 היה מטרה לבריונות סייבר. זהו שלב קריטי בהתפתחות של של אדם צעיר, כשהוא מגיע לגיל ההתבגרות ומתחיל לבלות יותר זמן ברשת.
 
עם העליה בפופולריות של רשתות המדיה החברתית כגון פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר, החיים מחוץ לרשת משולבים יותר ויותר בחיים המקוונים. כתוצאה מכך, קשה יותר לילד לשים את הבריונות מאחוריו כאשר הוא עוזב את מגרש המשחקים. הבריונות יכולה להתחיל מחוץ לרשת, בבית הספר, ולהמשיך ברשת דרך המדיה החברתית. מעבר לצורך ללמד ילדים טכניקות אבטחה, חשוב ללמד אותם אודות שימוש אחראי בטכנולוגיה.
 
על אף שבריונות סייבר אינה מערבת אלימות פיזית, ישנן עדויות המצביעות על כך, שבריונות מקוונת היא אפילו אינטנסיבית יותר מאשר בריונות מסורתית, מהסיבות הבאות:
  • אנונימיות: מכיוון שבריון סייבר יכול להישאר ללא זהות תחת הגדרות אנונימיות, קשה יותר לבסס את זהות הבריונים כדי להוכיח מי האחראי המרכזי. המשמעות היא גם, שהבריונים לא תמיד מבינים את הנזק, שהם גורמים לו, וכתוצאה מכך יכולים להגביר את אינטנסיביות האלימות המקוונת.
  • מידע משפיל מאוחסן לעד: לרוב האנשים כיום יש גישה לאינטרנט וכל מידע משפיל, שמאוחסן ברשת, יכול באופן תיאורטי להיות זמין לעד עבור כולם.
  • מקוונים כל הזמן. קשה יותר לחמוק מבריונות רשת בגלל שהקורבנות מקושרים דרך מחשבים וסמארטפונים בכל זמן ומקום.
  • אינטראקציה אינטנסיבית יותר מאשר פנים מול פנים: בריונים וקורבנות לא יכולים לראות אחד את השני. כתוצאה מכך, הם אינם מסוגלים לראות את הבעות הפנים של הצד שמנגד, את המחוות או התנהגות הסביבה. בריונים הופכים למנותקים אף יותר מהנזק שהם גורמים, וכתוצאה מכך הם פחות מודאגים מרגשות ודעות של אחרים.
הדברים הופכים מורכבים יותר לאור העובדה, ש-2 מתוך 3 ילדים רואים בבריונות סייבר בעיה ממשית, אבל רק מעטים מהם יודיעו למבוגר אחראי אם הם עברו התעללות.
 
בריונות אינה חדשה, אבל הטכנולוגיה הפכה עבור בריונים את התקיפה של ילדים פגיעים לפשוטה יותר. השימוש הנפוץ ברשתות חברתיות, שהביא את החיים הפיזיים לרשת, הוסיף שמן למדורה. ככל שנלמד יותר אודות בריונות, הגורמים והטקטיקות שלה בחיים המודרניים, כך נהיה מסוגלים למנוע בריונות בעזרת תוכניות חכמות ויעילות יותר.
 
דיוויד אם, חוקר אבטחה  במעבדת קספרסקי: "ילדים נדרשים לפתח חוש מוסרי כאשר הם מתקשרים עם אנשים אחרים ברשת, בדיוק כפי שהם עושים כאשר הם מתקשרים מחוץ לרשת. הדבר מספק להם יותר אמפתיה ומפחית את הסבירות, שיפנו לפעילות בריונות ברשת. חשוב גם שיבינו מגיל צעיר את הסכנות האפשרויות של פעילויות מסוימות ברשת".
 
דר' אסטריד קרולוס, מאוניברסיטת וורצבורג, גרמניה: "דיאלוג הוא דבר חשוב מאוד עבור ילדים צעירים החווים בריונות סייבר. אם הילד שלך הוא קורבן, תזכיר לו שהוא אינו לבד. זו בעיה איתה מתמודדים ילדים רבים אחרים".

ילדים ברשת



 
 
Bookmark and Share