Telecom News - תעשיית הטלקום בתנועה: אין זו הפעם הראשונה שהיא ממציאה עצמה מחדש

תעשיית הטלקום בתנועה: אין זו הפעם הראשונה שהיא ממציאה עצמה מחדש

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> תעשיית הטלקום בתנועה: אין זו הפעם הראשונה שהיא ממציאה עצמה מחדש
תעשיית הטלקום בתנועה: אין זו הפעם הראשונה שהיא ממציאה עצמה מחדש
 מאת: ג'ון רוס, 30.4.15, 08:45ג'ון רוס
 
בעשורים האחרונים תעשיית הטלקום השתנתה מקצה לקצה וקשה כעת לחזות לאן השינוי יוביל. אולם, כבר עכשיו ברור, שהרבה אקסיומות של התעשייה תאותגרנה ומודלים חדשים יופיעו.
 
כנס MWC האחרון, שהתקיים בברצלונה במרץ 2015, הוכיח השנה, יותר מכל שנה אחרת, שתעשיית הטלקום נכנסת לעידן חדש. עפ"י המסתמן, השינוי המאסיבי יהיה לכיוון של רשתות וירטואליות, גמישות מבוססות תוכנה וענני טלקום. המעבר המדובר הוא כנראה הגדול ביותר, שתעשיית הטלקום חוותה אי פעם, ולאורך זמן יהיו לו השפעות עקיפות אך מרחיקות לכת על האקוסיסטם של תעשיית מערכות המידע.

מבחינת העניין בתעשייה,MWC  הוכיח, שתעשיית הטלקום גדלה ומושכת קהל, עניין וכמובן השקעות יותר מאי פעם בעבר. קרוב ל-100,000 מבקרים הגיעו מלמעלה מ-200 מדינות שונות ל-MWC השנה, וכ-2,000 חברות הציגו בתערוכה. עם מידה כזו של עניין והשתתפות, ניתן לצפות להשקעות מאסיביות, שתובלנה לחידושים רדיקליים ומהפכניים ותתדלקנה את השינוי המדובר.

התובנה העיקרית היא, שבשנה שחלפה מאז הכנס ב-2014, התעשייה עברה תהליך של פלוראליזם והתפכחות מהחיפוש אחר המודל המוצלח ביותר. רוב התעשייה הבינה, שיש מודלים רבים לנוע קדימה. המשותף בין כל המודלים הוא צמצום הוצאות התפעול של המפעילים ויצירת הזדמנויות לייצור ואספקת שירותים חדשים.

על מנת למנף את האפשרויות הגלומות בווירטואליזציה ורשתות מבוססות תוכנה דרושה פרישת תשתית מתאימה המאפשרת פיתוח אמצעים לספק מוצרים חדשים, ערך ויכולת להיכנס לשווקים חדשים. רשימת השווקים וההיצעים ב-MWC הייתה כמעט אינסופית וכללה מכוניות מתקשרות, האינטרנט של הדברים, אבטחה ביתית, שירותים מותאמים אישית, תיווך ענני, שיתופי תקשורת, בריאות ואיכות חיים וערים חכמות.

מעבר לשירותים חדשים אלה, מפעילים רבים מבינים, שלניוד פעילות התשתיות הקיימות לתשתיות חדשות תהיה השפעה אדירה על הוצאות ההון, התפעול והגמישות. אולם, חשוב לציין, שבאין מודל אחד "נכון", התשתיות החדשות, שתומכות בשירותים החדשים, אינן אוניברסאליות או קבועות, אלא להפך, אנו עדים לדור של תשתיות וירטואליות, גמישות ומוכוונות תוכנה.

מצד אחד, על ספקטרום האפשרויות נמצא ענן הטלקום המבוסס על ארכיטקטורות מוכחות בקנה מידה משתנה. ארכיטקטורות אלה משמשות כאבני היסוד של הבנקים הגדולים ביותר, ממשלות ויצרנים בעולם. מהצד השני של הספקטרום, מפעילים מסוימים בוחנים מרכיבים טכניים בעלי קנה המידה של האינטרנט. הכלים הנמצאים בשימוש בסביבה זו כוללים וירטואליזציה מבוססת מיכלים (Containers), שימוש כבד בחומרה לבנה (לא ממותגת) וכלי תשתית מבוססי תוכנה.

אולם, בהינתן קנה המידה והמורכבות המדוברת, ארגז הכלים הנבחר משלב בין תשתיות מוכחות וטכנולוגיות חדשות. הימצאות ארגז כלים בארכיטקטורת הענן מאפשרת לפלטפורמה את הגמישות הדרושה. כל עוד הטכנולוגיה גמישה היא מאפשרת שיתופיות, ענן וירטואלי ומוכוונת תוכנה, אין תשובה, שהיא לא נכונה.

השלב הבא בהתפתחות האקוסיסטם של תעשיית הטלקום קשור לעולם מערכות המידע. תעשיית מערכות המידע בילתה את העשור האחרון בווירטואליזציה של הסביבה הארגונית וההשפעה, שהיתה לכך, היא עצומה. היעילות של מרכזי הנתונים עלתה, עלויות המחשוב והאחסון צנחו בצורה דרמטית וזמני פרישת יישומים הצטמצמו פלאים. לעומת זאת, חוסנן וגמישותן של המערכות נמצאים בשיא כל הזמנים.

בעשורים האחרונים תעשיית הטלקום השתנתה מקצה לקצה וקשה כעת לחזות לאן השינוי יוביל. אולם, כבר עכשיו ברור, שהרבה אקסיומות של התעשייה תאותגרנה ומודלים חדשים יופיעו. בתעשייה, שמשקיעה מאות מיליארדים רק בהוצאות הון, שינוי בקנה המידה המדובר עשוי להיות מהפכני לשחקנים רבים ולא רק למפעילים עצמם.

אולם, אין זו הפעם הראשונה, שתעשיית הטלקום ממציאה את עצמה מחדש, וזהו תמיד תהליך ארוך. נראה, שתעשייה כבר התחילה לנוע, ויהיה מרתק לראות את הפתרונות החדשניים מוטמעים בתשתיות ולחוות את תוצאות הפרישה וההשלכות על משתמשי הקצה.

מאת: ג'ון רוס, מנהל טכנולוגיות ראשי של EMC.
 
תעשיית הטלקום



 
 
Bookmark and Share