Telecom News - נבחרו פרויקטים מצטיינים של תכנית גוגל ואונ' בן-גוריון-חדשנות במגזר הציבורי

נבחרו פרויקטים מצטיינים של תכנית גוגל ואונ' בן-גוריון-חדשנות במגזר הציבורי

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> נבחרו פרויקטים מצטיינים של תכנית גוגל ואונ' בן-גוריון-חדשנות במגזר הציבורי
נבחרו 2 הפרויקטים המצטיינים של תכנית גוגל ואונ' בן-גוריון - "חדשנות במגזר הציבורי"
מאת: מערכת Telecom News, 30.4.15, 14:51הזוכים

בת-גלים שער, אמו של הנער החטוף גיל-עד שער, שוחחה עם מפתח האפליקציה הזוכה IWITNESS  ואמרה, שהיא מתרגשת מאד מהיוזמה ומאמינה, שהיא תסייע למנוע אסונות רבים.

באירוע סיום של התוכנית "חדשנות במגזר הציבורי" של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב וGoogle- בשיתוף מרכז בנג'יס ליזמות וניהול הייטק בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר, זכה פרויקט IWITNESS  - מוקד חירום רב תכליתי דיגיטלי אותו פיתחו הסטודנטים אמוץ קוסקס, אלכס ריבקין ושירן מאור בהנחייתו של  שמעון גדלבסקי. ה-3 (בתמונות משמאל ולמטה) זכו במלגה בשווי אלפי ש"ח. מלבד הפרס הכספי, הוצעה לצוות תמיכה בהמשך פיתוח ליווי מקיף ע"י חממה טכנולוגית מובילה ונבחנות הצעות להשקעה בארץ ועם שותפים אסטרטגיים פוטנציאליים בחו"ל.
 
במקום השני זכה פרויקטGOVNAGISH , אתר אינטרנט המרכז את כל אתרי הממשלה ומאפשר למשתמש להתנהל מול מספר משרדים ממשלתיים.  במקביל, האתר מאפשר לרכז את המידע האישי מול משרדי הממשלה וייצור מהפכה באופן השירות של משרדי הממשלה וההתנהלות מולם. בימים אלה עבר האתר את כל תקני אבטחת המידע של הממשלה והוא צפוי להיכנס לשלב ניסוי ראשוני.

האפליקציהIWITNESS  מאפשרת בשעת מצוקה לעדכן בו זמנית את כל המערכות הרלוונטיות (משטרה, מד"א, מכבי אש ועוד) בפרטי האירוע  ובמיקום המודיע. בכך מתאפשר  לגורמים הרלוונטיים להגיע ולטפל באירוע במהירות וביעילות. האפליקציה נמצאת בימים אלו בשלב מתקדם מאד, מה שאפשר למפתחים להציג באירוע הסיום מקרים שונים ואת דרכי הטיפול בהם כדוגמת חטיפה, חפץ חשוד ועוד.

כיוון שהאפליקציה מעדכנת בזמן אמת את הגורמים הרלוונטיים, צוות השופטים, שנכח בקהל, קיבל עדכונים לטלפונים הסלולריים שלן עם הצגת המקרה. במסגרת הפרויקט, שהתקיים במשך למעלה מחצי שנה, נפגשו 3 המפתחים ומנחיהם עם קציני משטרה וגורמים בכירים ממערך החירום בישראל כדי לאפיין את המערכת.
 
בת-גלים שער, אמו של הנער החטוף גיל-עד שער, שוחחה הבוקר עם המפתח  אמוץ קוסקס ואמרה, שהיא מתרגשת מאד מהיוזמה ומאמינה, שהיא תסייע למנוע אסונות רבים. בת-גלים אמרה, שתלווה את הפרויקט ותסייע בכל מה שנחוץ כדי לאפשר את הוצאתו לפועל.
 
במסגרת הפרויקט "חדשנות במגזר הציבורי", כל צוות המונה 3 סטודנטים, ביצע עבודת חקר יישומית, שכללה ראיונות, איסוף מידע וזיהה בעיות ואתגרים הדורשים מענה בגופי ממשל. בהמשך העלו רעיונות לאופן בו אגפים וארגונים ממשלתיים יכולים לקדם חדשנות בשירות הציבורי באמצעות טכנולוגיות מידע ותקשורת, תוך התמקדות באחד מההיבטים הבאים: שיפור והנגשת השירות הממשלתי והציבורי, הנגשת מידע לציבור, זיהוי הערך של שיתוף מאגרי מידע ממשלתיים לשימוש הציבור ומיפוי מאגרים והדרכים להנגשתם והנגשת שירותי רווחה לאוכלוסיות נזקקות. לאחר אישור הפרויקט כל אחד מהצוותים החל לקדם את היוזמה לכדי כתיבת תכנית הפעולה ויצירת אב-טיפוס ראשוני.

בפרויקט השתתפו 18 סטודנטים, שנבחרו בקפידה מהמחלקות הנדסת מערכות מידע, הנדסת תעשיה וניהול, פוליטיקה וממשל, מנהל ומדיניות ציבורית, הנדסת מערכות תקשורת, מדעי המחשב, ניהול, מנהל עסקים וכלכלה. הסטודנטים, שעבדו על הפרויקט במשך השנה, לוו ע"י מנחים מהאוניברסיטה ובהכוונה של נציגים מארגונים ומוסדות ממשל, שביחס אליהם נוצרו פרויקטים אלה. בין הפרויקטים שלא זכו: רשת חברתית עסקית לבעלי עסקים קטנים ובינוניים, מערכת המשלבת מידע מכל מערכות החינוך לקבלת מידע מקיף על כל תלמיד ומערכת לשיפור ההתנהלות מול רשות המיסים.

קרדיט צילום: ניב קנטור

הזוכים
 



 
 
Bookmark and Share