Telecom News - מהן מרכזיות טלפון IP הכי טובות למוקדי טלמרקטינג?

מהן מרכזיות טלפון IP הכי טובות למוקדי טלמרקטינג?

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> מהן מרכזיות טלפון IP הכי טובות למוקדי טלמרקטינג?
מהן מרכזיות טלפון IP הכי טובות למוקדי טלמרקטינג?
מאת: מיכאל פנחס, 20.6.15, 19:40מיכאל פנחס
 
עסקים וארגונים רבים שואלים את עצמם: מהי מערכת הטלפוניה הטובה ביותר לשירותי טלמרקטינג? האם כדאי לרכוש מערכת לתוך הארגון / העסק או להפעיל מערכת ושירות במיקור חוץ?
 
מרכזיית טלפון IP חכמה יכולה לחסוך לכל עסק אלפי ש"ח כל חודש ומאפשרת לעסק לא לפספס הרבה לקוחות רק בגלל מרכזיה מיושנת וגם להביא יותר תוצאות בפחות זמן. לפעמים אי הבנה של צרכי העסק מובילה לבחירה לא אופטימלית של מרכזיה טלפונית IP ולהפסד הרבה לקוחות פוטנציאלים ואלפי ש"ח בכל חודש.
 
שירותי טלמרקטינג יכולים להתבצע במספר דרכים:
 
א. התקנת מערכת בתוך הארגון, לרבות ציוד (כולל מרכזיה וכל מה שנלווה לה), משרדים, עמדות טלפוניה וכח אדם מתאים (שדורש כל הזמן להתעסק בתהליכי איתור, גיוס, הכשרה ותרגול, כי כוח האדם בתחום זה נוטה להתחלף בקצב מאוד מהיר, בגלל השחיקה גדולה במקצוע הזה). בגישה זו מבצעים את הטלמרקטינג כולו מתוך הארגון ועם ציוד ואמצעים של הארגון.
 
הקמת מערך טלמרקטינג יעיל דורש משאבים יקרים, כגון: בניית אסטרטגיה שיווקית מקצועית הכוללת יעדים, מטרות ודרכי פעולה מדויקים, גיוס מוכרנים איכותיים, הדרכה המתאימה למוצר/שירות, סימולציות מכירה והאזנות, בניית מערכת תגמולים מוטיבציונית, הקצאת מקום, משרדים ותנאי עבודה נוספים.
 
זו הדרך היקרה ביותר והכי פחות יעילה לבצע את המטלה הזו. למרות שמדובר בגישה היקרה ביותר, עדיין עסקים וארגונים רבים בוחרים בפתרון הזה.
 
ב. שכירת שירותי טלמרקטינג מעסק, שזה עיקר עיסוקו. יש בישראל חברות גדולות המספקות שירותי טלמרקטינג לאלפי לקוחות עסקיים וארגונים בכל סדר גודל וגם מספר רב של חברות בינוניות וקטנות, חלקן עם התמחויות ספציפיות כגון: טלמרקטינג לחברות ולסוכני ביטוח, טלמרקטינג לעסקים קטנים, טלמרקטינג למגזר החרדי או למגזר הערבי וכיו"ב. בין הספקיות המובילות בתחום זה: בזק אונליין, טלכלל, טלדור, קישורית, ביפר, ביזקול, תיקשור, תקשוב, שיווקית, טלהאופיס, קולביז, סלמרקט, יפעת-גת, בינת סמך. התחרות בתחום זה מאוד חזקה.
 
כאשר ארגון מקבל שירות טלמרקטינג מחברה חיצונית עליו בד"כ לשלם על שעות השיחה + בונוסים על הצלחות + רווח של העסק המספק את שירותי הטלמרקטינג. בכל מקרה, שיטה זו היא בד"כ יעילה וחסכונית לעסקים רבים, מול כל חלופה אחרת.
 
אולם, אנשי טלמרקטינג המשווקים חברה אחת בלבד ועובדים באותה חברה, בונים לעצמם נאמנות והזדהות עם המוצרים/שירותים של אותה חברה. לעומתם אנשי טלמרקטינג הפועלים ביחידות חיצוניות אינם יכולים לבנות הזדהות ונאמנות לכול מוצר המשווק דרכם.
 
ג. שימוש בשירותי ענן לטלמרקטינג באמצעותם העובדים יכולים לעבוד מכל מקום (כולל מביתם). שיטה זו מאפשרת תמרון טוב יותר במשאבים ואינה מחייבת רכישת ותחזוקה ציוד, לא דורשת הקצאת שטח ועמדות ועוד. עסקים רבים מתחילים לזהות את היתרונות בגישה הזו, בגלל היכולת לפתח נאמנות לחברה ולמוצריה, גם כשהעובדים לא נמצאים בה פיזית והמערכת נמצאת בענן.
 
 
מערכות לשירותי טלמרקטינג בענן מסופקות בישראל ע"י מספר ספקים. הספק הטרי ביותר היא בינת עסקים, כשירות מתוך הענן החדש, שבינת בנתה בירושלים. ספקים נוספים: הוט, Triple C ושאר ספקי הטלפוניה בענן.
 
בכל מקרה, לפני בחירה בחלופה המתאימה, יש לנתח את צרכי העסק, את תקציביו, לבחון את החלופות הקיימות בשוק, לתחר בין המתחרים ולקבל את ההחלטה המושכלת והכדאית ביותר עבור העסק. בחירה בפתרון מרכזיה עם שירותי טלמרקטינג המתאימה לעסק אינה דבר קל או פשוט. מומלץ להיעזר טרם הבחירה במומחים לתחום. בכל מקרה, אין להסתמך על הבטחות ספקי המרכזיות, שהמרכזייה שלהם היא "המילה האחרונה" והם הטובים ביותר בשוק פתרונות הטלמרקטינג.
 
שורה תחתונה: מומלץ לבעלי עסקים, במקום לחכות לרפורמת "שוק סיטונאי" במגזר העסקי, שלא תגיע בתקופה הקרובה, לבחון כניסה לעולם התקשורת החדש מבוסס שירות ענן. אין צורך להיות בקי במונחים של הטכנולוגיות החדשות, כי מה שחשוב לבעלי העסקים הוא: ניתן להתחיל לחסוך הרבה כסף ולהתייעל, בפעולה פשוטה אחת של שדרוג טכנולוגי לשירותי ענן.
 
לכן, עסקים צריכים לבחון וליישם כבר כעת מעבר לשירותי תקשורת מנוהלים בענן. זה כיוון ההתפתחות של השוק ובחירה בכל פתרון אחר היא טעות עסקית, שתעלה לעסק ביוקר לאורך שנים ותלכוד אותו אצל ספק אחד ללא כל יכולת התניידות. חשוב להקפיד על הסכם רמת שירות – SLA בכל סוג של פתרון בו בוחרים. רמת שירות היא חלק חשוב ביותר בבחירת ספק שירותי ענן.
 
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, יוני 2015.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
  
 מרכזיית IP



 
 
Bookmark and Share