Telecom News - תרומת ישראל לעולם בתחום השבבים גדולה יותר מבכל תחום אחר

תרומת ישראל לעולם בתחום השבבים גדולה יותר מבכל תחום אחר

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> תרומת ישראל לעולם בתחום השבבים גדולה יותר מבכל תחום אחר
תרומת ישראל לעולם בתחום השבבים גדולה יותר מבכל תחום אחר
 מאת: חיים חביב, 25.6.15, 15:47מפגש
 
הגדלים בעולם האלקטרוניקה הגיעו לרזולוציה של 10-20 ננומטר. חוק מור נעצר וכיום הוא More than Moore.  כ-30 חברות ישראליות נמצאות בדרכן למיליארד דולרים. אלביט מוכרת הכי הרבה מערכות מציאות מדומה: עיקרי דברי הבכירים מאלביט, קרן הון סיכון מגמה, אורבוטק, ברודקום העולמית ואופנהיימר במפגש, שעסק בעולם השבבים ובתעשייה הביטחונית.
 
אתמול ננעל בבורסה לניירות ערך בת"א הקורס לאנליזה לחברות טכנולוגיה, שארגנו הבורסה, בנק ההשקעות אופנהיימר, איגוד IATI ו-TheInvestor. המפגש הרביעי עסק בעולם השבבים ובתעשייה הביטחונית.
 
לפניכם תמצית עיקרי הדברים של הדוברים המרכזיים במפגש:
 
סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט בכיר באופנהיימר, התייחס לענף השבבים מזווית שוק ההון: "תחום השבבים זה התחום בו ישראל תרמה לעולם יותר מאשר בכל תחום אחר. היקף מכירות השבבים בישראל מסתכם בלמעלה מ-5 מיליארד דולרים. זו תעשיה המעסיקה יותר מ-20,000 איש באופן ישיר ויותר מכפול מזה באופן עקיף".
 
ד"ר שלמה מרקל, סגן נשיא ברודקום העולמית: "הגדלים בעולם האלקטרוניקה הולכים וקטנים וכיום הגענו כבר לרזולוציה של 10-20 ננומטר. עולם הביולוגיה עובד הפוך, מתחילים מרזולוציה קטנה ועולים כלפי מעלה, וגם בעולם זה העבודה כיום היא בגדלים דומים. השאלה המעניינת היא איזה חיבורים עוד יהיו בין עולמות הטכנולוגיה והביולוגיה, חיבורים, שהגדלים הזהים מאפשרים.
 
מעניין להסתכל על הצפי ל-2018: אנו צופים, ששירותי תוכן יהוו שוק של יותר מ-137 מיליארד דולרים. מבחינת התקנים, אנו צופים, שיהיו יותר מ-10 מיליארד התקנים הכוללים חיבוריות בין מכונות. כלומר, מספר ההתקנים יעלה על אוכלוסיית כדור הארץ. גם ההתפתחות בתחום תעבורת רשת מתפתחת באופן מעריכי ותהיה אדירה, כאשר ב-2018, תעבורנה בכל שנייה מעל מיליון דקות של מידע וידאו ברשת".
 
ד"ר אבי גרוס, CTO, אורבוטק: "עפ"י חוק מור, המחיר לטרנזיסטור יורד עם הזמן באופן מעריכי. אבל לאחרונה חוק מור קצת נעצר. היום החוק הוא More than Moore: צריך לחשוב גם איך ניתן לארוז את השבבים באופן יותר יעיל וצפוף ולעשות את המכשירים יותר ויותר דקים.
 
גוגל הציגה לפני מספר שנים את המכונית האוטונומית שלה. בכל זמן הבדיקות שלה היו לה בערך 12 תאונות, מתוכן 6 התרחשו במצבים בהם הנהג בחר להשתלט על המכונית. אם כך, אולי זה הזמן להבין, שעדיף שלא נתערב בעבודת המכונה...".
 
יהל זילכה, שותף מנהל בקרן הון סיכון מגמה: "30 חברות ישראליות הצליחו להגיע למיליארד דולרים (Unicorn companies) בין השנים 1990 ועד 2013. כלומר, 30 חברות בתקופה של כ-20 שנה. לעומת זאת, רק בשנתיים האחרונות, 13 חברות ישראליות הגיעו למיליארד דולרים. היזמים הישראלים הם ייחודיים, אנשים היודעים לעשות את זה בפעם השנייה והשלישית. להערכתי, כיום יש עוד 30 חברות ישראליות הנמצאות בדרכן למיליארד דולרים". 
 
אסף אשכנזי, סמנכ"ל מו"פ באלביט, התייחס לתקציבי הביטחון בעולם: "אמריקה שולטת על למעלה מ-50% מהשוק. ב-3 השנים האחרונות אנו רואים קיפאון (סטגנציה) בארה"ב. באירופה ניתן לראות ירידה, ולעומת זאת, בשאר העולם אנו רואים מגמת עליה – במזרח אסיה, הודו וקוריאה, בדרום אמריקה ומזרח אירופה. לכן, אנו מקדישים תשומת לב רבה ליעדים אלה.
 
אלביט היא החברה, שמוכרת הכי הרבה מערכות מציאות מדומה בעולם. לאחרונה הוצאנו את הקסדה המתקדמת לטייסים, שבה משולב חיישן מתקדם, שמודד כל הזמן רמת חמצן בדם ומדדים נוספים אחרים, כדי לדעת אם הטייס התעלף בשל G גבוה. החיישן שלנו הופך להיות סטנדרט בכל הקסדות".
 
תקציר המפגש השני - כאן.
 
מפגש



 
 
Bookmark and Share