Telecom News - ירידה בשימוש בביטקוין באתר אקספדיה לשירותי תיירות

ירידה בשימוש בביטקוין באתר אקספדיה לשירותי תיירות

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> ירידה בשימוש בביטקוין באתר אקספדיה לשירותי תיירות
ירידה בשימוש בביטקוין באתר אקספדיה לשירותי תיירות
מאת: מערכת Telecom News, 23.7.15, 16:46אקספדיה

אקספדיה מאפשרת כבר שנה רכישת שירותי תיירות של מלונות ושירותי קרקע  וגם כרטיסי טיסה (אצל חברות מסוימות) בביטקוין.

אקספדיה הציגה אפשרות תשלום בביטקוין לפני שנה ביוני 2014 כפי שדיווחנו – כאן. כ-3 שבועות לאחר מכן אקספדיה הודיעה, שהרווח שלה מהמכירות בביטקוין עלה על כל הציפיות. כך, נפתחה בפני מחזיקי הביטקוין האפשרות לנוע ולשהות ברחבי העולם תוך תשלום בביטקוין בלבד עבור טיסות,  חדרי מלון ושירותי קרקע לתיירים בכל מקום בעולם. החברה התכוונה להגיע למשתמשים חדשים ולענות על הביקוש לתשלומים דיגיטליים ע"י הוספת אופציה של תשלום בביטקוין.

אולם, לדברי Connie Chung, מנהלת בכירה של התשלומים בחברה, במשך 12 החודשים האחרונים חלה ירידה של 40% במס' התשלומים בביטקוין. הסיבה לכך עפ"י החברה היא הירידה בערך הביטקוין. כאשר הביטקוין הוסף לאתר אקספדיה היה שיעורו מעל ל-600 דולרים. אולם, בינואר שנה זו הוא היה סביב  200 דולרים וכעת הוא סביב 270 דולרים לנוכח עליה מתחילת חודש זה.

גרף הירידות בשער הביטקוין מיוני 2014 עד עתה:
 
גרף ירידות בביטקוין


סביר להניח, שהצרכנים לא רוצים להשתמש כעת בביטקוין עקב הירידה הזו ויתכן והם ממתינים לעליה בערכו כדי לרכוש שירותי תיירות, שהם בד"כ מותרות. יתר על כן, כדי להביא לגידול יש צורך בשיעורים גבוהים יותר של אימוץ המטבע הקריפטוגרפי וחיזוק יתרונותיו בציבור מול אפשורת התשלום בכרטיס אשראי.

בנוסף ראוי לציין, שאקספדיה מקבלת ביטקוין עבור מלונות כאשר היא ה"סוחר" והתשלום נעשה ישירות אצלה. כלומר, הצרכן משלם באתר שלה ישירות. במקרה כזה אקספדיה יכולה לאפשר תשלום בביטקוין. אולם מי שבוחר באופציה של הזמנה בה יש תשלום מאוחר יותר במלון עצמו בעת ההגעה, זה סיפור אחר כי במקרה זה היא משמשת כ"סוכן", ואז יש מגבלות לגבי סוגי מטבעות, שהמלון עצמו מקבל. גם נקודה זו יכולה לתרום לירידה במס' התשלומים בביטקוין באקספדיה.

לגבי תשלומים לכרטיסי טיסה: אקספדיה משמשת כ"סוכן" ומעבירה את התשלומים לחברות התעופה. וכמו במקרה של הזמנת מלון בה יש תשלום מאוחר, כך גם כאן:  אקספדיה יכולה לקבל ביטקוין רק אם חברת התעופה המסוימת מקבלת ביטקוין.

 כמו כן יתכן, שלירידה יש קשר להיענות קטנה יותר של סוחרים לאפשר מסחר בביטקוין לעומת השנה החולפת.

יש לציין, שדו"ח מצב הביטקוין למחצית 2015 של CoinDesk מצא עליה במספר הסוחרים המקבלים ביטקוין אבל לא בשיעור המצופה:
 
גרף סוחרים בביטקוין

בכל מקרה, אקספדיה תמשיך להציע אפשרות תשלום בביטקוין כחלופה כל זמן שיהי הלכך ביקוש כדי לענות על צורכי הלקוחות.

לינק לדו"ח למחצית ראשונה 2015 של CoinDesk מצוי לעיל. להלן לינק לדו"ח מחצית ראשונה 2015 של Coinbase - כאן.
 



 
 
Bookmark and Share