Telecom News - כנס NEXT שערכה גוגל בת"א: מחשוב ענן הוא 'הנורמלי החדש'

כנס NEXT שערכה גוגל בת"א: מחשוב ענן הוא 'הנורמלי החדש'

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> כנס NEXT שערכה גוגל בת"א: מחשוב ענן הוא 'הנורמלי החדש'
כנסNEXT  שערכה גוגל בת"א: מחשוב ענן הוא 'הנורמלי החדש'
מאת: מערכת Telecom News, 10.9.15, 08:00אירוע גוגל ענן בת"א

יותר מאלף איש ביקרו בכנס, שהתקיים לראשונה בת"א, במסגרת אירועי DLD. במתחם התערוכה התקיימה מעבדת ניסוי הגדולה ביותר בארץ, שבה למדו יזמים ומפתחים איך להתאים אפליקציות לבעלי מוגבלויות.

כאלף איש הגיעו השבוע לכנס Google Cloud Platform Next בתל אביב (באיצטדיון הספורט העירוני החדש, במתחם דרייב-אין לשעבר. תמונת האולם בתחתית הכתבה). זאת, כדי להתעדכן בחידושי פלטפורמת הענן של גוגל, שהועברו במסלולי התוכן השונים ובתערוכה חווייתית מקיפה.

תל אביב היא העיר השישית בעולם, בה מתקיים הכנס וזו הייתה הפעם הראשונה, שכנס בינלאומי זה התקיים בישראל. בכנס השתתפו בכירי (GCP (Google Cloud Platform בישראל ובעולם,  שנמנים על קובעי המדיניות העסקית והטכנולוגית של תשתית הענן של גוגל.

במתחם התערוכה התקיימה גם מעבדת הניסוי הגדולה ביותר בישראל, שבה למדו יזמים ומפתחים כיצד להתאים את האפליקציות שלהם לבעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים, שהגיעו לכנס ושיתפו את היזמים בצורכיהם וניסיונם. זאת, במסגרת מיזם APPLicable של Campus TLV, שעוסק בהנגשת אפליקציות לקהלים אלה.

שאיילש ראו, (בתמונה למעלה, על הבמה), מנהל המכירות העולמי של Google Cloud Platform: "האתגר שלנו הוא לאפשר לארגונים  לספק ללקוחות שלהם חוויה, שאי אפשר היה לספק בעבר. הקצב המהיר של שינוי כללי המשחק בשוק הוא המאפיין הבולט ביותר של השוק בשנים האחרונות, כאשר שחקניות כמו גוגל, פייסבוק, אובר ועליבאבא מובילות את השינוי המאסיבי. זה לא מפתיע, ששינוי כללי המשחק בשוק משפיע על הצלחה או כישלון של חברות. היום חשוב כמה מהר אתה עושה את מה שאתה עושה. 

מחשוב ענן הופך במהירות למיינסטרים. יש מי שמכנים אותו אפילו 'הנורמלי החדש'.  בין אם אתה מפתח, סטארטאפ או ארגון בוגר, אתה לא יכול יותר להיות תחרותי ללא ענן. הענן יוצר הזדמנויות, שלא היו אפשריות בעולם ה-On Premise. בכל סקטור היו ב-5 השנים האחרונות שינויים עצומים בכללי המשחק הנוגעים לעולם הדיגיטלי.

הענן, מעבר ליתרונותיו בהפחתת עלויות התפעול, הפך לבסיס לטרנספורמציה עסקית ולשיפור משמעותי ביעילות של כל ארגון שמשתמש בטכנולוגיה. מה שמבדל חברות, ששינו את כללי המשחק בשוק, הוא השימוש בענן המאפשר להם לחדש מהר יותר ולעיתים תכופות יותר".

גרג דמישלי,  (בתמונה משמאל), ראשגרג דמישלי גוגל חטיבת המוצרים העולמית של :Google Cloud Platform  "יותר ויותר ארגונים מבינים את היתרונות הרבים הטמונים במעבר למחשוב ענן.

עם זאת, יש לספקיות שירותי הענן עוד דרך לעשות בכל הנוגע לחינוך השוק והנהלות הארגונים, בקבלת ההחלטה לעבור לעבוד בתצורה זו.

הפחתת עלויות התשתית והתחזוקה של ארגונים העוברים לענן הן דבר ידוע ומוכר לכולם. אולם, הערך המוסף העיקרי, שהענן מביא לארגונים, הוא היכולת להזרים חדשנות עסקית ובמהירות. להערכתי, בעוד כ-5 שנים נתבונן על מערכי המחשוב הארגוניים של ימינו כאילו היו בתקופת האבן".

מיילס וורד, (בתממיילס וורדונה משמאל), ראש חטיבת פתרונות פלטפורמת הענן ב-GCP: "חברות בכל העולם מתמודדות עם לחץ גדל והולך להישאר תחרותיות ולספק מענה לצורכי הלקוחות. כלים, שמאפשרים לצוותים להחליף רעיונות באופן מידי, להשתתף בישיבות מרחוק ולשתף פעולה מכל מקום בעולם בזמן אמת, מסייעים לארגונים להיות חדשניים ולהתחבר עם לקוחות  במרחב התחרותי החדש שנוצר.

תוצאות מעין אלו אפשריות רק הודות לארכיטקטורות ענן 'טהורות', שמתגברות על אתגרי היעילות של המחשוב השולחני המסורתי".

ברק רגב, (בתברק רגבמונה משמאל), ראש תחום GCP לאזור EMEA: "אנו רואים  אימוץ מהיר יותר של הענן במגזר הארגוני בארצות הנורדיות, בהולנד ובבריטניה, כאשר בישראל רואים מהלכים כאלה בעיקר בקרב סטארטאפים, חברות אינטרנט ומדיה.

כבר כיום אנו רואים שינוי מגמה ותחילת יישום גם במגזרים הנתפסים כמסורתיים ושמרניים יותר".

לדברי גוגל, לגוגל יש את הענן הגדול ביותר בישראל, מבוסס כולו על פיתוחים עצמיים מבית גוגל (אפילו המעבדים הוזמנו, תוכננו ויוצרו לפי הזמנת גוגל מאינטל). לדברי גוגל, יש לה לקוחות בכל פלחי השוק, לא רק בקרב הסטארטאפים (להם יש  בגוגל תכניות ייחודיות) והחברות הצעירות. יש מגמה ברורה של חברות ותיקות וגדולות בישראל לעבור לשירותי הענן שלה ולכלים הארגוניים של גוגל. 
 
תמונת האירוע של גוגל בת"א



 
 
Bookmark and Share