Telecom News - הרשת החברתית האישית – חיונית למציאת שת"פים עסקיים, השקעות ומשרות

הרשת החברתית האישית – חיונית למציאת שת"פים עסקיים, השקעות ומשרות

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות הפורומים והבלוגוספרה >> הרשת החברתית האישית – חיונית למציאת שת"פים עסקיים, השקעות ומשרות
הרשת החברתית האישית – חיונית למציאת שת"פים עסקיים, השקעות ומשרות
מאת: גיא חורש, 11.9.15, 09:40גיא חורש

מתן תשומת לב לאנשים ולקשרים האישיים המצויים ב"רשת החברתית האישית" שלנו חשובה לא פחות מעיסוק בבניית המוצר והעסק. שכן, "עסקים עושים עם אנשים" ואף פעם לא ניתן לדעת מאין תצוץ ההזדמנות העסקית הבאה.

האם אי פעם מצאתם את עצמכם אומרים : "לו הייתי מכיר אותו אישית יכולתי ..."? רבים מאיתנו מוצאים עצמם במצבים כאלה על בסיס יום יומי, במאמצים למצוא שיתופי פעולה עסקיים, משקיעים ומנטורים או לזכות במשרה נחשקת. בתחום העבודה זה נקרא : "אסטרטגיה לקבלת גישה לשוק המשרות החבוי". לפעמים אנו מפסידים ובגדול פשוט משום שאנו לא מעדכנים ומתחזקים את רשימת הקשרים שלנו על בסיס קבוע. זה חשוב. חשוב מאד.

בעולם הסטארטאפים, שמתאפיין ביזמים מוכשרים המגיעים מרקע טכנולוגי, הדגש הוא על הטכנולוגיה והמוצר (או השירות) ופחות על ה-Networking ולעיתים גם אם בהתחלת המיזם נותנים דחיפה חזקה לנושא, רבים מאתנו לוקים בתחזוקה ירודה לנכס הכל כך משמעותי – רשת הקשרים.

בתחום הסטארטאפים ובפרט בקהילת ה "גיקים" לעיתים בניה של רשת הקשרים היא אתגר פסיכולוגי לא פשוט. הביישנות, התפיסה, שבניה אקטיבית כזו היא מניפולטיבית וההעדפה הטבעית, ש"הדברים יקרו מעצמם", גורמים לתקיעות מסויימת בתהליך. "עזוב אותי מאנשים תן לי לתכנת"  - זו טעות. 

בניית יחסים טובים עם לקוחות קיימים, לקוחות פוטנציאליים, קולגות ואנשים, שאנו פוגשים, יכולה לשמש כקרש קפיצה להזדמנות המקצועית הבאה שלנו. לשם כך עלינו לבנות מאגר, שמאפשר לנו לפנות לאותם אנשים על בסיס מכנה משותף קיים או עתידי. נוכל למנף את המאגר הזה ברגע שתצוץ הזדמנות לשתף את החברים במאגר בנושא רלבנטי לתחומי העניין המקצועיים שלהם.

בעולם ה-Networking נוטים לחלק את רשת הקשרים ל-2 קטגוריות עיקריות:

רשת הקשרים הפורמלית, אנשים אותם אנו פוגשים בארועים מקצועיים, אקדמיה, תערוכות וכנסים ובאינטראקציה העסקית היום יומית.
רשת הקשרים הלא פורמלית, אנשים אותם אנו פוגשים בבית הספר של הילדים, בית הכנסת, במכון הכושר או בטיסה לחו"ל לעבודה או נופש.

ב-2 הקטגוריות המכנה המשותף קיים או פוטנציאלי ושתיהן חשובות באותה המידה, לטעמי. 2 קטגוריות אלו, למעשה, משמשות כמאגר הקשרים שלנו או "הרשת החברתית האישית".

כאשר אנו פוגשים אנשים, שמסוגלים להעשיר את המאגר שלנו, עלינו להכין מראש מספר משפטים מתומצתים אודות הפעילות הנוכחית שלנו. באנגלית זה נקרא Initial Benefit Statement או בקיצור IBS, מעין שילוב של ניסיון העבודה הנוכחי ורקע כללי על הקריירה שלנו. חשוב בסיטואציה כזו להצטייד בכרטיסי ביקור ולנסות להתחבר גם באמצעות המדיה החברתית (פייסבוק, טוויטר ולינקדאין). קל מאד כיום לעשות זאת במעמד האינטראקציה באמצעות הסמארטפונים. שווה למנף זאת כדי להגדיל את המאגר החברתי בכל סיטואציה. קל מאד גם לשמור על קשר ולהתעדכן באופן זה. 

החיבור בין ההיבט האישי להיבט העסקי, כיום יותר מתמיד (הרבה הודות לתרבות הרשתות החברתיות) הפך סינרגטי ומובן מאליו. קל מאד ללמוד על כל אחד מהאנשים במאגר החברתי שלנו ע"י ביקור בפייסבוק או בלינקדאין וכמובן לשמור על קשר.

נקודה נוספת וחשובה היא, שהמאגר שלנו גדל באופן דינאמי ואף ויראלי בכך שבאותו רגע, שאנשים במאגר קשורים לאנשים אחרים, באופן טבעי הנגישות אליהם תהיה הרבה יותר קלה. כך, שהיום ניתן להגיע כמעט לכל אחד, בכל תעשיה ובכל תחום ע"י מספר פעולות מאד קצרות ופשוטות.

יועצי קריירה רבים ממליצים ליצור רשימת "חשובונים", שהם בעצם רשימת ה-VIP של מאגר הקשרים ולהקפיד לברך אותם בימי הולדת, ארועים משמעותיים וחגים. ככל שזה נשמע טריוויאלי וחסר ערך מיידי, באמצעות פעולה זו תוכלו לקנות "אשראי" לפניה ולקבלת מענה בעת ההזדמנות הרלבנטית מאותם אנשים. שווה לטרוח ולהכין "אקסל" מסודר ולתחזק אותו.

חשוב להבין, שבניית הרשת החברתית האישית שלנו היא, מעשה, ראויה וכנה. אנו מרחיבים את חוג המכרים מתוך עניין אמיתי באנשים חדשים, לא ממקום של אינטרס עסקי מובהק כי אם ממקום של הרחבת אופקים והבעת עניין באנשים חדשים ובעיסוקם. מתוך עניין אמיתי והקשבה, הצגת שאלות וגישה חיובית אנשים ישמחו לחלוק וגם לשמוע. זו הגישה הנכונה והאמיתית.

לסיכום, מתן תשומת לב לאנשים ולקשרים האישיים המצויים ב"רשת החברתית האישית" שלנו חשובה לא פחות מעיסוק בבניית המוצר והעסק. שכן, "עסקים עושים עם אנשים" ואף פעם לא ניתן לדעת מאין תצוץ ההזדמנות העסקית הבאה. לכן לא להתבייש ולשנס מתניים ולהתחיל לבנות ולהרחיב את הרשת החברתית האישית שלכם כבר היום.

מאת: גיא חורש, ספטמבר 2015.
Target Business Development Ltd
www.targetbd.com  
   
רשת חברתית



 
 
Bookmark and Share