Telecom News - טלפוניית IP מבית גוגל - Hangouts: האם היא הפתרון לעסקים?

טלפוניית IP מבית גוגל - Hangouts: האם היא הפתרון לעסקים?

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> טלפוניית IP מבית גוגל - Hangouts: האם היא הפתרון לעסקים?
טלפונייתIP  מבית גוגל - Hangouts: האם היא הפתרון לעסקים?
 מאת: מיכאל פנחס, 14.10.15, 09:55מיכאל פנחס
 
גוגל החליטה להרחיב לכל סוגי העסקים והארגונים את שירותי התקשורת והטלפוניה הממותגים שלה תחת השםHangouts  עבור מחשבים נייחים, ניידים וסמארטפונים. סקירת החידוש ולמי הוא מתאים.
 
גוגל החליטה להתחרות "ראש בראש" במיקרוסופט במיוחד לאור הצלחת שירותי מיקרוסופט Lync, סקייפ וחלונות 10. המטרה ברורה: למשוך לקוחות עסקיים וארגוניים להשתמש בשירותי הענן של גוגל, ובהמשך לבחור במערכת התוכנות העסקיות של גוגל, שממותגות כיום תחת השם: Google for Work (עד לאחרונה השירותים הללו נקראו Google Enterprise, אך היות והשירותים הורחבו לכל סוגי העסקים בכל סדר גודל, היה צורך לשנות את שם המותג לשירותים הללו ולהתאים אותו לכלל רבדי השוק).
 
כיום, יש יותר מ-5 מיליון עסקים ברחבי העולם (כמה מאות מהם בישראל), שמשתמשים בשירותי הענן של גוגל ביחד עם אפליקציות ושירותי Google for Work.
 
 אולם, כל השירותים הללו של גוגל לקו בחסרון אחד משמעותי: תחום הטלפוניה העסקית לא היה קיים בהם. לכן, גוגל לקחה את היישום Hangouts, שנבנה על ידה בעבר למגזר הפרטי, כדי לאפשר שיחות וצ'אטים מתחרים בסקייפ, מסנג'ר, WhatsApp, Viber וכיו"ב, והפכה את היישום הזה ליישום ארגוני ועסקי מתקדם, שמתבסס על הטכנולוגיות החדישות ביותר בעולם התקשורת, דוגמת WebRTC.
 
גוגל בעצמה (שהיא ארגון בינלאומי ענק, עם מעל ל-50 אלף עובדים), היגרה מכל סוגי התקשורת והטלפוניה, שהיו לה, לשימוש מלא ב-Hangouts, כדי לתת "דוגמה אישית" ללקוחות שלה ולהראות, שגם ארגון גדול מאוד יכול להשתמש רק בשירות ,Hangouts שהוא שירות תקשורת בענן של גוגל. יודגש, שכל השירותים של גוגל מכל סוג מסופקים ללקוחות בגישת ה-SaaS בענן.
 
לצורך מכירת השירות בנתה גוגל פורטל מיוחד ל-Hangouts עם אפליקציות לאנדרואיד, ל-iOS (אייפונים), לדפדפן כרום על מחשבים הפועלים על מערכת ההפעלה Chromebox - Chrome OS, לדפדפן כרום על מערכת הפעלה חלונות, וכתוסף ל-Gmail על כל מערכת הפעלה (כך, שאפשר להתקשר ולקבל שיחות ישירות מ-Gmail).  
 
כך, ניתן לקבל ולהוציא שיחות מכל מכשיר קצה בקלות, שיחות קוליות או שיחות וידיאו, צ'אט, מסרים מיידים, להעביר ולשתף קבצים ותמונות ולשלב את השירות בעבודה קבוצתית או בכל יישום אחר. אפשר להפוך כל שיחה קולית לשיחת וידיאו (אם יש מצלמה לאחד הצדדים לשיחה) בלחיצת כפתור. ניתן לקיים צ'אט קבוצתי של עד 10 משתתפים ללא צורך בכל מערכת מיוחדת נוספת.
 
מכאן, שניתן לבצע שיחות ותקשורת מכל סוג בחינם למשתמשי Hangouts אחרים ולכל מי שנמצא בספר הכתובות של המשתמש, בכל מקום ברחבי העולם. לנמענים שאין להם Hangouts, השיחות לרוב מספרי הטלפון בארה"ב ובקנדה הן ללא תשלום, והתעריפים לשיחות בינלאומיות אחרות ומקומיות נמוכים במיוחד בתלות ביעד.
 
למי שזקוק לשיחות ועידה (וידיאו חוזי) לצרכים שונים עם שליטה מלאה, יש פתרון משלים לתחום שיחות הוועידה, שמחובר לשאר השירותים, בשם:.Chromebox for Meetings  
 
הגרסה האחרונה Google Hangouts 4.0 מספקת כמה יכולות חדשות דוגמת: זיהוי מיקום המתקשר ושיתוף מיקום, שילוב אנימציות, הוספת חתימות זמן, הוספת פילטרים לקול ולווידיאו, הוספת סטיקרים, שליטה בהוצאות (רואים את המחיר לשיחה לפני החיוג למספרים חיצוניים) ועוד.
 
אין ספק, שגוגל השתפרה בצורה משמעותית בשירותי התקשורת והטלפוניה שלה והיא בדרך לאתגר את הפתרונות של מיקרוסופט ושל שאר ספקי הטלפוניה בענן, ולמעשה, השירות שלה יכול להתאים לכל עסק או ארגון.
 
אולם, לפני שבוחרים בפתרון כלשהו בענן, מומלץ להתייעץ ולבצע ניתוח מלא של צרכי העסק, הערכת הצרכים העתידיים של העסק, התחשבות בהשקעה האפשרית בציוד הקצה ועוד. מומלץ לא להיחפז, להתייעץ במומחים המכירים את תנאי השוק בישראל בתחום זה, בטרם קבלת החלטה איזו טלפוניית IP בענן לבחור.

Hangouts



 
 
Bookmark and Share