Telecom News - 7 מכל 10 גולשי אינטרנט בארה"ב משתמשים ב-OTT. נטפליקס ממריאה

7 מכל 10 גולשי אינטרנט בארה"ב משתמשים ב-OTT. נטפליקס ממריאה

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> 7 מכל 10 גולשי אינטרנט בארה"ב משתמשים ב-OTT. נטפליקס ממריאה
נתונים חדשים מארה"ב מצביעים על כך, ששירותי ה-OTT הולכים וצוברים תאוצה, כשכיום 181 מיליון אמריקאים צופים ב-OTT וזה יעלה ל-199.6 מיליון ב-2019. כיום, יש פער ניכר בין יוטיוב (המובילה את עולם ה-OTT) לבין נטפליקס, פער שכנראה ייסגר עד 2019 בגלל צמיחה מהירה מאוד של נטפליקס.
מאת: מערכת Telecom News, 12.10.15, 11:00נטפליקס

מחקר חדש של Parks Associates משרטט וחושף את דפוסי ההתנהגות של משקי הבית בארה"ב בשנה האחרונה בהתייחס לשירותי הטלוויזיה המסורתיים (של חברות הכבלים, הלוויין והבזק):

א. נמצא, ש-10% ממשקי הבית בארה"ב, שיש להם חיבור לאינטרנט, "חתכו את הכבלים" - Cord Cutters. דהיינו: הם התנתקו מהספקים המסורתיים של שירותי הטלוויזיה הרב-ערוצית ועברו ל-OTT (בחינם או בתשלום), מהם רבע (2.5% ממשקי הבית בארה"ב) עשו זאת בשנה האחרונה.

ב. נמצא, שעוד 7% ממשקי הבית בארה"ב, שיש להם אינטרנט, שינמכו (Cord Shavers) את החבילות שלהם בשנה האחרונה (דהיינו: הורידו את העלות, שהם משלמים על חבילות הטלוויזיה). כמעט כולם, שינמכו את החבילות שלהם מחבילות של ספקי טלוויזיה ותיקים ועברו לספקיות OTT. מיעוט קטן שנמך את החבילות משירותי כבלים ולוויין ועבר לשירותי חברות הבזק (בארה"ב, חברות בזק דוגמת AT&T, ורייזון ועוד חברות בזק מקומיות מספקות גם שירותי טלוויזיה). 

ד. נמצא, שעוד 3% ממשקי הבית בארה"ב, שיש להם אינטרנט, מעולם לא היו מנויים על שירותי טלוויזיה מסורתיים (Cord Nevers), אבל הם כן משתמשים בשירותי OTT (בחינם או בתשלום). 

מכאן, שיש אוכלוסייה של כ-20% ממשקי הבית בארה"ב, שהיא כבר לא תהיה לקוחה של שירותי טלוויזיה מסורתיים והיא תצרוך רק OTT. זה די מתאים לתחזיות הקיימות בתחום ה-OTT באירופה

יחד עם זאת, עדיין יש חפיפה די גדולה בין משתמשי ה-OTT למשתמשי שירותי הטלוויזיה המסורתיים בארה"ב. דהיינו: בבית ממוצע, שיש בו שירות טלוויזיה מסורתי בתשלום חודשי, יש בני משפחה הצורכים OTT במקביל ולא במקום השירותים המסורתיים.

במקביל, חברת eMarketer ביצעה תחזית 5 שנתית, מ-2014 עד 2019, לגבי המשתמשים בפס הרחב בארה"ב המשתמשים ב-OTT (חינמי ובתשלום) ומציגה כמה ממצאים מעניינים:

א. היקף המשתמשים ב-OTT גדל בצורה מתונה וימשיך לגדול בצורה עוד יותר מתונה, משום שכבר כיום 7 מכל 10 גולשי אינטרנט בארה"ב משתמש ב-OTT. כך, שאין עוד הרבה לאן לגדול, כמפורט בטבלה הבאה:
משתמשי OTT בארה"ב

ב. מבחינת ההתפלגות בשירותי OTT, אם ב-2014 היקף המשתמשים ביוטיוב היה כמעט כפול מכמות משתמשי נטפליקס, ב-2019 הפער בינהם יצטמצם מאוד ולכן גם הפער בין נטפליקס למתחרותיה הגדולות אמזון ו-Hulu, יתרחב, כמפורט בטבלה הבאה:
התפלגות צופי ה-OTT בין יוטיוב לנטפליקס

נטפליקס העלתה לאחרונה את דמי המנוי החודשיים שלה בדולר ל-9.99 $ לחודש ללקוחות חדשים בלבד (לקוחות ותיקים ימשיכו לשלם 8.99 $ לחודש). כ"כ, החבילה היקרה יותר של נטפליקס, שכוללת תמיכה ב-4 מסכים במקביל וב-4K, נשארה במחיר של 11.99 $ לחודש. גם חבילה משונמכת של נטפליקס ללא HD ולמסך אחד נשארה 7.99 $ לחודש. לשם השוואה: Hulu עולה 7.99 $ לחודש בחבילה הבסיסית ואמזון עולה 75 $ לשנה, שזה 6.25 $ לחודש. 
צפייה באינטרנט



 
 
Bookmark and Share