Telecom News - עזריה סלע, מנכ"ל טלזר-019 "מוריד כפפות" ותובע שוב את גולן טלקום

עזריה סלע, מנכ"ל טלזר-019 "מוריד כפפות" ותובע שוב את גולן טלקום

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> עזריה סלע, מנכ"ל טלזר-019 "מוריד כפפות" ותובע שוב את גולן טלקום
בלעדי: עזריה סלע, מנכ"ל טלזר-019: "אני כבר הודעתי לכולם, שאני מפסיק להיות פראייר. לא אתן למיכאל גולן להמשיך כך: לא לשלם חובות, לפגוע בתחרות ולהרוס את שוק התקשורת". תביעה שנייה הוגשה על ידו בנושא אי תשלום קש"ג (קישורי גומלין) בסך 4.7 מיליון ש"ח, חוב מצטבר של גולן טלקום לטלזר. 
מאת: אבי וייס, 4.11.15, 07:40מיכאל גולן

לפני כ-3 חודשים חשפנו את התביעה של טלזר-019 כנגד גולן טלקום בגין אי תשלום עבור שיחות לחו"ל, שביצעו לקוחות גולן טלקום דרך הקידומת הבינלאומית 019 של טלזר.

בתביעה הזו בוצע עיקול על חשבונות גולן טלקום (כפי שחשפנו כאן), לאור קביעת השופט, שיש חשש ליציבות הכלכלית של חברת גולן טלקום. בעקבות תביעה זו ולאור תפיחת החוב הלא משולם, ניתק מנכ"ל טלזר-019 עזריה סלע (מנכ"ל קבוצת טלזר) את החיבורים בין גולן טלקום לטלזר והכריז: 
"אני מודיע לכולם, שאני מפסיק להיות פראייר". 

סמנכ"ל פיקוח ואכיפה (שמילה מימון) ביקר בטלזר-019 וכנראה גם בגולן טלקום, כדי לנסות לפתור את הבעיה, אך היא לא נפתרה.

כעת אנו חושפים, שעזריה סלע הגיש תביעה נוספת כנגד גולן טלקום, על חוב של כ-4.7 מיליון ש"ח. לדבריו, גולן טלקום לא משלמת קש"ג (קישורי גומלין) לטלזר (למעשה ל"עזי תקשורת", חברת הבת, כחלק מקבוצת טלזר המפעילה את "הרישיון האחוד" החדש של הקבוצה), חוב, שתפח והלך מאז שעלתה לאוויר כספק תקשורת כולל.

עזריה סלע, מנכ"ל טלזר: "מיכאל גולן (בתמונה) שילם לנו רק תשלום אחד מאז שעלינו לאוויר ומאז פשוט הפסיק לשלם. כל ההתראות והאזהרות שלנו לא עזרו והחוב של הקש"ג ממנו הולך ותופח והגיע ל-4.7 מיליון ש"ח.

אנו חברה די קטנה וחוב של יותר מ-6 מיליון ש"ח, שלא משולם לנו הוא בשבילנו נושא מאוד קריטי. זה כולל כ-2 מיליון ש"ח חוב שלו בגין שיחות לחו"ל ויותר מ-4 מיליון ש"ח של חוב בגין קש"ג. מיכאל גולן מתעלם מכל החוקים וחושב, שהוא זה שיחליט כמה הוא משלם ולמי.

אני מודיע כאן ועכשיו, שאני 'מוריד את הכפפות' ולא אסכים להמשיך להיות פראייר שלו'. הגשתי תביעה כולל בקשה לעיקול כספי גולן טלקום ואני מקווה, שבית המשפט ייתן לנו צו עיקול, כמו בתביעה הראשונה, שהגשנו נגדו.

ממה ששמעתי, הוא לא משלם קש"ג לאף לא אחד בשוק התקשורת ויש לו חובות עצומים, לא רק לי. זאת, בניגוד לחוק, לתקנות ולרישיון שלו. אחרים שותקים ורק סלקום פירסמה את החוב האדיר שלו כלפיה. אולם, אני לא מוכן להמשיך עם זה ועם ההתנהגות החצופה הזו, בזמן שאיש לא עושה דבר בעניין החמור הזה. 

אני גם נתתי למיכאל גולן התראה לפני הגשת תביעה, כי אני מתכוון להגיש נגדו תביעת ענק על פגיעה בתחרות בשוק התקשורת הישראלי. זה בלתי אפשרי ולא חוקי, שהוא לא ישלם חובות למתחרים שלו ועל ידי כך יוכל להוריד את המחירים שלו לרצפה. הפגיעה שלו בתחרות היא פשוט מדהימה והוא צוחק על כולנו. זה לא יכול להימשך כך. הוא יצטרך גם לשלם לנו ולכל השוק פיצויים על הפגיעה בתחרות בשיטות, שהוא נקט. 

אני לא ארתע ממנו ומכל התרגילים, שהוא מנסה לעשות עלינו. כמו שהגיע יום אחד אלינו עם צ'ק של חצי מיליון ש"ח ורצה לסגור חוב של 6 מיליון ש"ח בצ'ק של חצי מיליון ש"ח. ככה לא נוהגים בין חברות תקשורת, שאמורות לכבד את החוק והרישיונות שלהן ולהתנהג בהגינות בינהן ולשלם חובות, גם כשהן מתחרות". 

פניתי לגולן טלקום בשאלה: 
"מה תגובתכם לתביעה (השנייה), שהגישה טלזר (עזי תקשורת) בגין אי תשלום קש"ג, תביעה בסך 4 מיליון ₪?"

תגובת גולן טלקום:
"חברת גולן טלקום פועלת על פי החוק ומשלמת קש"ג בהתאם לתקנות, שנקבעו ע"י משרד התקשורת. חלק מהמפעילים פעלו בניגוד לחוק ופעילותם הופסקה על ידי בג"צ".

למי שלא הבין את התגובה של גולן טלקום, הנה ההסבר מהיר לקוראינו: לטענת גולן טלקום, כל החובות שלה הן בגין שיחות, שבוצעו למספרי הפרימיום (פרשה מסועפת שנחשפה אצלנו בהרחבה, וטרם הסתיימה). 

בכל מקרה, זה לא נשמע סביר, שספק תקשורת יחליט על דעת עצמו לא לשלם בעד שיחות, שבוצעו ע"י לקוחותיו ועברו לרשת אחרת.

בימים אלה, כשעוסקים בהערכת שווי גולן טלקום לפני ההחלטה על מכירתה, זה נראה מעט תמוה, שחברת גולן טלקום לא משלמת חובות ונגררת לבית המשפט בגין חובות.

כך, גולן טלקום מסובכת לא רק מול מתחרותיה, היא מסובכת עם עובדיה (שישבתו החל מ-6.11.15 כפי שדיווחנו - כאן) ועם משרד התקשורת, שמזמן היה צריך לבצע תהליך של שלילת רישיון החברה, בגין אי מילוי תנאי רישיונה והפרת תנאי המכרז לדור 3 מ-2011 (עוד לפני שמטפלים בהפרות החוק והתקנות של מכרז דור 4 מ-2014 ותנאי התיקון של הרישיון לדור 4, כפי שנעשה ע"י גולן טלקום בשנה האחרונה). האפלייה באכיפה מצד משרד התקשורת, זועקת כאן לשמיים ודורשת חקירה דחופה מי אחראי לכך במשרד התקשורת ולמה, מאז 2011 ועד רגע זה. 

עדכון 4.11.15, 20:00: על פי גלובס, משרד התקשורת הבהיר לגולן טלקום שהיא יכולה להידרש (אם תימכר) להחזיר כספים בהיקף של 270 מיליון ש"ח שקיבלה מהמדינה כהחזר ערבות במכרז דור 3. לא ברור למה העניין הזה לא טופל עד היום, כי ההפרה של ההתחייבויות שלה (עוד לפני המכירה האפשרית של החברה) קיימת כבר מ-2012, או לכל המאוחר מ-2013, כשגולן טלקום החלה לפרק את הרשת המדומה שלה, בניגוד לתנאי הרישיון ותנאי הזכייה שלה בתדרי דור 3

כתב התביעה של טלזר (עזי תקשורת) כנגד גולן טלקום מצוי להורדה כאן
 
משבר!!



 
 
Bookmark and Share