Telecom News - האקתון TOM:IL לפיתוח מוצרים לאנשים עם צרכים מיוחדים יתקיים בשבוע הבא

האקתון TOM:IL לפיתוח מוצרים לאנשים עם צרכים מיוחדים יתקיים בשבוע הבא

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> האקתון TOM:IL לפיתוח מוצרים לאנשים עם צרכים מיוחדים יתקיים בשבוע הבא
האקתון TOM:IL לפיתוח מוצרים לאנשים עם צרכים מיוחדים יתקיים ב-16-18.11.15
 מאת: מערכת Telecom News, 4.11.15, 19:16צרכים מיוחדים
 
TOM:Israel יפגיש מפתחים, יזמים, מייקרים, מעצבים תעשייתיים, מטפלים ואנשים עם צרכים מיוחדים מהארץ והעולם כדי לפתח מוצרים המסייעים לאנשים עם צרכים מיוחדים להשתלב בקהילה.

ב- 16-18.11 יפגשו כ-100 מפתחים, יזמים ומייקרים ויעבדו במשך 72 שעות על פיתוח מוצרים ופתרונות, תוך שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים מן השורה הראשונה בעולם כגון מדפסות תלת מימד, מכונות חיתוך בלייזר ומכונות CNC (מכונות כרסום מבוססו מחשב). האירוע יתקיים באירוחו ובחסותו של סטף ורטהיימר בגן התעשייה תפן.
 
אירוע TOM - Tikkun Olam Makers בתפן הוא האירוע השביעי בסדרה, שיזם מכון ראות (קבוצת חשיבה ומחקר המתמקדת בזיהוי הפערים בין הנחות העבודה של מקבלי ההחלטות לבין המגמות המתהוות במציאות, באיתור אתגרים והזדמנויות בתחומים ציבוריים שונים ובגיבוש אסטרטגיה ומודלים ליישומה, בשיתוף עם משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, עמותות וגורמים נוספים בקהילה), בשיתוף עם קהילת ROI  של קרן שוסטרמן, (שמהווה רשת בינלאומית של יזמים ומחוללי שינויי, שמייצגים מגוון השקפות, כישורים ותחומי עניין, ומנתבים אותם לטובת תשוקה משותפת לקידום רעיונות ושותפויות, שיחזקו את הקהילות היהודיות ברחבי העולם וישפרו את החברה כולה).
 
TOM הוא חלק מתנועה עולמית חדשה ומתרחבת של טכנולוגיה המתמקדת בפיתוח פתרונות מותאמים אישית לאנשים עם צרכים מיוחדים כדי לאפשר להם לבצע פעולות יומיומיות, שלא יכלו לבצע בעבר. TOM מתרכז בפיתוח פתרונות לצרכים, שאין להם פתרון בשוק או שהפתרונות הקיימים הם יקרים מאוד ולא ברי השגה.
 
זה פרויקט המפגיש אנשי טכנולוגיה מתנדבים ואנשים עם צרכים מיוחדים מכל העולם למרתונים של פיתוח פתרונות ממוקד. הפתרונות מפותחים בקוד פתוח ומועמדים לרשות הציבור.
 
באירועים הקודמים (שהתקיימו בישראל, ברזיל, קנדה וארצות הברית) פיתחו הצוותים פרוטזת יד המותאמת לצרכיו של ילד בן 9, זרוע רובוטית המסייעת למשותקי גפיים ועוד. הפעם יתמקדו הצוותים בפיתוח מוצרים, שיסייעו לאנשים עם צרכים מיוחדים להפוך לעצמאיים יותר ולפעילים משמעותיים יותר בקהילה שלהם.
 
בין האתגרים, שעמם יתמודדו אנשי TOM באירוע הקרוב: פתרון לילד עם שיתוק מוחין, שאביו ביקש לפתח עבורו מוצר, שיתמוך בראשו בעת שהוא עובר מכסא הגלגלים לשירותים, בלם מיוחד לאופניים, שבחור שנקטעו אצבעותיו, מכונת הנשמה, שינסו להפוך אותה לניידת של חולה כרונית ועוד.
 
בשבוע שעבר אירח בית איזי שפירא אירוע מקדים, (בתמונה למטה), שבו נפגשו לראשונה המייקרים עם האתגרים העומדים לפניהם השנה, והתחלקו לקבוצות עבודה לקראת המייקתון (האקתון למייקרים) הקרוב.  
 
גידי גרינשטיין, נשיא מכון ראוּת: "הייחודיות של TOM היא ביכולתו לחבר בין טכנולוגיה חדשנית ומטרות חברתיות. אני מאמין, שישראל יכולה להוביל את העולם במהפכה הטכנולוגית הבאה. עלינו למלא תפקיד חברתי, שיצליח להועיל ולהשפיע על האנושות כולה".
 
התומכים הנותנים חסות לאירוע: חברות סטרטסיס ומייקרבוט, בנק הפעולים ומשרד הבריאות.
השותפים לפרויקט: חברת לדיקו, בית איזי שפירא, תעשייה אווירית, מילב"ת, כתר פלסטיק, בי"ס שפירא נתניה, בי"ס "און", XLN ומונה.
התומכים בתוכנית באירועים השונים: חברת גוגל, סטרטסיס ואינטל.

 
צרכים מיוחדים


 



 
 
Bookmark and Share