Telecom News - סטודנטים ממכללת אפקה להנדסה זכו ברבע מיליון ש"ח לפיתוח רכב חשמלי

סטודנטים ממכללת אפקה להנדסה זכו ברבע מיליון ש"ח לפיתוח רכב חשמלי

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> סטודנטים ממכללת אפקה להנדסה זכו ברבע מיליון ש"ח לפיתוח רכב חשמלי
סטודנטים ממכללת אפקה להנדסה זכו ברבע מיליון ש"ח לפיתוח רכב חשמלי
מאת: מערכת Telecom News, 12.11.15, 14:21הדמיית הרכב החשמלי
 
מדובר ברכב אישי חשמלי קטן, חכם ותלת גלגלי, שלפי מתכנני הפרויקט, יענה גם על הצורך בחיסכון באנרגיה וגם בהתמודדות עם עומסי התנועה בערים ובדרכי הגישה לערים: פתרון ישראלי לתחבורה עירונית אישית.
 
סטודנטים ממכללת אפקה להנדסה זכו במקום ראשון בשלב הגמר של תחרות, שנערכה השבוע כחלק מכנס, שערכה מנהלת תחליפי הנפט במשרד ראש הממשלה. המענק בסך של רבע מיליון ש"ח ישמש לקידום "פרויקט הגר" במסגרתו מפותח במכללה הרכב החשמלי. הם  גברו בתחרות על מתחרים מאוניברסיטאות בן גוריון ואריאל.
 
מדובר ברכב אישי חשמלי קטן, חכם ותלת גלגלי, שלפי מתכנני הפרויקט, יענה גם על הצורך בחיסכון באנרגיה וגם בהתמודדות עם עומסי התנועה בערים ובדרכי הגישה לערים. לצורך הפרויקט חברו במכללת אפקה לחברת Redler כדי לייצר רכב,, שיהיה בעל חתימה מינימלית על הכביש ובחניה. אולם, יציע  גם יכולת נסיעה בטוחה ונוחה בכבישים מהירים. אנשי הפרויקט, הכולל כ-15 סטודנטים לתואר ראשון ו-3 סטודנטים לתואר שני, שביצעו את הנדסת המערכת, אנשי סגל במכללה לצד גורמים בתעשייה, עמלו בשנה וחצי על הסבת קטנוע תלת גלגלי כך, שיעמוד בכל הדרישות הבטיחותיות והאנרגטיות של רכב חשמלי מן המניין.
 
הרכב בעל מבנה בטיחותי וסגור כזה שיאפשר נסיעה בטוחה של נהג ונוסע ללא קסדה או לבוש מגן אחר. נכללים בו גם מערכת שליטה ובקרת היגוי, שתאפשרנה ניהוג רגיל בעזרת גלגל הגה וללא צורך במיומנות שליטה בדו גלגלי, מערכת הנעה חשמלית עם פטנט של חברת Redler בעלת ניצול גבוה של אנרגיית המצבר. כך, שהחבילה הכוללת מציעה מוצר המטביע חותם מהותי על נושא איכות הסביבה.
 
דן הרמן, מנהל הפרויקט וראש ההתמחות להנדסת רכב במכללת אפקה:
"מאחורי ההחלטה לפתח רכב חשמלי, שהוא דווקא כלי תלת גלגלי, עמדו קודם כל היתרונות, שכלים דומים ומוכרים יותר, קטנועים ואופנועים, יכולים להציע. כלים דו-גלגליים הם בעלי זריזות ותמרון בעומסי התנועה בעיר ומציעים אפשרויות חנייה מגוונות וזולות. בנוסף, גודלם ומשקלם הנמוך מאפשר להם צריכת אנרגיה נמוכה מאוד לעומת כל רכב נוסע אחר. כמו כן, הפשטות היחסית של כלים אלה מאפשרת להם להיות זולים ונגישים יותר לאוכלוסיות רחבות יותר.
 
לצד זאת השותפים בפרויקט ניסו לתת מענה גם למה שנתפס כחסרונות של כלים דו גלגליים. למרות שלל היתרונות, למרבית הנהגים קטנועים לא מספיק בטיחותיים, הם מחייבים לבוש מיוחד כמו קסדה וכפפות, אין בהם מיזוג אוויר ועוד אפשרויות שמציעה מכונית נוסעים רגילה. הפרויקט שלנו מחבר למעשה את היתרונות של אותם כלים ונותן מענה לחסרונות שלהם. כך נולד רכב תלת גלגלי, שמציע זריזות ואפשרויות חנייה של קטנוע אך גם בטיחות, נוחות וקלות שליטה של מכונית נוסעים.
 
הזכייה תאפשר לנו לשתף עוד סטודנטים ועוד שותפים, שיהיו חלק בעבודה היצירתית הזו ולהביא אותה לרמה הגבוהה ביותר. כעת צפוי צוות הפיתוח לעמול על שדרוג מערכת ההיגוי ושיפור העיצוב החיצוני. כך, שמבנה הרכב יהיה אירודינמי ויאפשר חיסכון נוסף באנרגיה ויציבות במהירות נסיעה גבוהה, מערכת בקרת אקלים ועוד".
 
אלון ברנע, סגן הנשיא לפיתוח במכללת אפקה ומנכ"ל אפקה יישומים בע"מ החברה הכלכלית של המכללה: "הפרויקט משלב חדשנות בכל האלמנטים, שהתחרות ניסתה לקדם, החל ממערכת היגוי חדשנית שאפשרה שימוש בהגה במקום כידון, דרך שיתוף הפעולה עם התעשייה לשילוב בקר מנוע וסוללות חדשני וכלה בתפיסת תחבורה פורצת דרך ליצירת כלי תחבורה אישי מטרופוליני". 

בתמונה: חלק מצוות פיתוח "פרויקט הגר".
קרדיט צילום: עמוס בועז.

פרויקט הגר



 
 
Bookmark and Share