Telecom News - רוב בעלי הסמארטפונים מאחסנים בהם מידע רגיש ומביך שעלול להיחשף

רוב בעלי הסמארטפונים מאחסנים בהם מידע רגיש ומביך שעלול להיחשף

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> רוב בעלי הסמארטפונים מאחסנים בהם מידע רגיש ומביך שעלול להיחשף

רוב בעלי הסמארטפונים מאחסנים בהם מידע רגיש ומביך שעלול להיחשף 

מאת: מערכת Telecom News, 16.11.15, 23:05פריצה לסמארטפון

סקר: יחס המשתמשים לסמארטפון שלהם הוא קרוב מאוד. 29% לוקחים עימם את המכשיר לחדר האמבטיה ו-58% למיטה. שם מכשיר שנפרץ יכול להדליק את מצלמת הרשת של המשתמש.
 
לשירותים, לאמבטיה, למיטה. סקר של מעבדת קספרסקי ו-B2B אינטרנשיונל מראה, שיחס המשתמשים לסמארטפון שלהם הוא קרוב מאוד, קרוב מדי אפילו. מהסקר עולה, ש-29% לוקחים עימם את המכשיר לחדר האמבטיה ו-25% משתפים עם המכשיר הנייד סודות, שהם לא רוצים שאף אחד ידע לעולם. אמון זה יכול להציב משתמשים בסיכון כאשר מכשיר יכול להיפרץ והמידע האישי שבו עלול לדלוף לעולם.

המחקר מצא, שהרוב המוחץ של המשתמשים (87%) מאחסנים מידע חשוב, רגיש ולעיתים בלתי ניתן לשחזור, על המכשירים הניידים שלהם, כולל סיסמאות, הודעות, תמונות, אנשי קשר, קבצים ועוד. אחד מ-4 מציינים, שהמכשיר שלהם נושא מידע רגיש, שהם אינם רוצים, שאף אחד אחר יראה.

מהסקר עולה, שהמכשירים הסלולריים מלווים את המשתמשים בכל מקום - בעבודה (52%), במכונית (41%), בתחבורה הציבורית (39%), במיטה (58%) ואפילו בחדר האמבטיה (29%).

הסמארטפונים ניצבים היום בפני מגוון סיכונים, לרבות נזק, אובדן או גניבה, וכן פריצה ע"י עברייני סייבר המעוניינים לגנוב מידע או לרגל אחר המשתמש. מכשירים, שנמצאים בשימוש ברשתות Wi-Fi ציבוריות, שאינן מאובטחות חשופים במיוחד.

עם זאת, אנשים מעטים נוקטים בפעולה להפחתת הסיכון. המחקר מצא,ש-26% בלבד מהמשתמשים מתאימים את הפעילות המקוונת שלהם לשימוש ברשתות Wi Fi ציבוריות, למרות העובדה, שהאקרים יכולים בקלות ליירט נתונים וסיסמאות. רק 47% מנצלים את מאפייני האבטחה המגיעים עם המכשיר, כגון "חסימה מרחוק" או "מצא את המכשיר שלי".

ההשפעה של היעדר ההגנה על המכשירים הניידים עלולה להיות מרחיקת לכת. עפ"י המחקר, רבע מהאנשים, שאבדו או נגנבו להם מכשירים, גילו, שהמידע האישי הסודי שלהם דלף. גם בבית המשתמשים והמכשירים הניידים שלהם אינם בהכרח מוגנים. שם הם מתמודדים עם סיכונים במקומות רגישים כגון חדרי שינה וחדרי אמבטיה, בהם מכשיר שנפרץ יכול להדליק את מצלמת הרשת של המשתמש.

ויקטור יבלוקוב, ראש קו מוצרים ניידים במעבדת קספרסקי: "משתמשים רבים מדי מתעלמים מסוגיית האבטחה של סמארטפונים. קשה לדמיין, שמשהו, שאנו נושאים קרוב אלינו בכל זמן, יכול להפוך לאיום. אבל הוא יכול וזה קורה. חבר דיגיטלי יכול להפוך לאויב. הערכת חסר של הסיכונים האפשריים בהגנה על המכשירים והמידע שלנו, עלול להביא לאובדן של מידע חסוי, כסף ואפילו זהויות. מצלמת המכשיר אותה אנו מפנים כלפי העולם, יכולה להיפרץ ולהיות מכוונת כלפי העולם האישי שלנו. אבטחה היא כבר לא עניין של בחירה".

כדי להבטיח, שהחבר הדיגיטלי לא יהפוך לאויב, מומלץ למשתמשים לקבוע סיסמאות חזקות עבור המכשירים שלהם והחשבונות המקוונים ולהתקין פתרון אבטחה.

לסקר:  Consumer Security Risk Survey
 
תוצאות סקר



 
 
Bookmark and Share