Telecom News - הוכרזו הזוכים בתחרות יונדאי לפיתוח אפליקציות לרכב מקוון

הוכרזו הזוכים בתחרות יונדאי לפיתוח אפליקציות לרכב מקוון

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> הוכרזו הזוכים בתחרות יונדאי לפיתוח אפליקציות לרכב מקוון
הוכרזו הזוכים בתחרות יונדאי לפיתוח אפליקציות לרכב מקוון
מאת: חיים חביב, 18.11.15, 18:30לוגו יונדאי
 
האפליקציה Baby Guard, שמסייעת למניעת שכחת תינוק ברכב, זיכתה את מפתחיה בפרס הראשון בסך 100 אלף ₪. סך הפרסים שחולקו: 160,000 ₪ ל-4 מיזמים חדשים בתחום האפליקציות לרכב מקוון. 
 
חברת כלמוביל, יבואנית רכבי יונדאי לישראל, הכריזה אתמול (17.11.15) על הזוכים בשלב הגמר של התחרות לפיתוח אפליקציות ליזמים צעירים, מפתחי אנדרואיד וסטארטאפיסטים.
 
האפליקציה Baby Guard, שמסייעת למניעת שכחת תינוק ברכב, זיכתה את מפתחיה בפרס הראשון בסך 100 אלף ₪. במקום השני נבחרה אפליקציית Kimchi Hot News, שזיכתה את המפתח ב-30 אלף ₪. למקום השלישי הגיעו האפליקציות Green Wave ו-On the Way, שזכו כל אחת ב-15 אלף ₪.
 
האפליקציות שעלו לשלב הגמר:

Baby Guard - האפליקציה הזוכה במקום ראשון מסייעת למניעת שכחת ילדים ברכב. כידוע, מקרים רבים של שכחת ילדים ברכב הסתיימו באובדן חיים, מדובר באפליקציה מצילת חיים, שייחודה בשילובה במערכות הרכב ולא בפתרונות הפועלים לאחר יציאת הנהג מהרכב (תלויי רשת סלולר). המערכת מבקרת גם חגירת הילדים במושב הבטיחות, ומספקת חיווי. למערכת 2 חלקים; מערכת חישה המותקנת במושב הבטיחות ומתקשרת עם מערכת השמע ברכב ואפליקציה המותקנת במערכת השמע ואחראית לניהול מערכת ההתראות ולממשק המשתמש.

האפליקציה מופעלת אוטומטית בהתנעת הרכב. בעת הפעלת מערכת השמע האפליקציה מתקשרת עם מושב הבטיחות ומקבלת מידע בדבר נוכחות תינוק בכיסא ומצב חגורת הבטיחות. במקרה שהילד אינו חגור כהלכה תשמיע המערכת התראה קולית והודעה על מסך המערכת, שהילד אינו חגור. בעת כיבוי הרכב תתריע המערכת מיד על נוכחות ילד בכיסא - ויזואלית וקולית. בכיבוי מוחלט של המערכת מופעל זמזם, שמותקן בכסא, עד להוצאת הילד מהרכב.

האפליקציה פותחה ע"י אייל עידו, ערד סרוסי וגיא וגנר.

Kimchi Hot News - עונה על הצורך של הקהל הישראלי להישאר מעודכן כל הזמן גם במהלך שהותם ברכב. האפליקציה מאפשרת לקבל מידע בנושא נבחר באופן תמציתי וקולי ללא הפניית מבט אל הנייד או נגיעות במסך והופכת את הנסיעה לבטוחה יותר. האפליקציה אוספת מידע מהרשת לפי קטיגוריות, שנבחרו ע"י הנהג (חדשות, ספורט, תרבות וכו'), ומקריאה לו תקציר קולי לפי דרישה. האפליקציה מאפשרת האזנה ברצף, ללא פרסומות.

האפליקציה פותחה ע"י אלון ליפשיץ.
 
Green Wave  - מסייעת לנהגים "לתפוס גל ירוק" ותורמת לנהיגה רגועה ובטוחה יותר. האפליקציה ממליצה על המהירות המרבית המומלצת למעבר רמזורי הדרך באור ירוק ובתנועה 'חלקה' בלא להעיר את התינוק במושב הבטיחות, הנוטה להתעורר בכל עצירה. האפליקציה מבוססת על חכמת ההמון ומיקומי נהגים אחרים. המערכת לומדת היכן הכבישים הראשיים, שבהם "גל ירוק" מתוכנן, מהי המהירות המומלצת כדי לעבור ב"גל ירוק" ומה המהירות המרבית המומלצת שעל הנהג לנהוג כדי להימנע מלכידה במצלמות מהירות. נהיגה ללא האצות והאטות מיותרות אף תורמת לחסכון בדלק, להפחתה בזיהום אויר ולשקט נפשי של הנהג.

האפליקציה פותחה ע"י רפאל ויואנטי ושלמה שנזיץ.
 
On the Way - אפליקציה ההופכת נסיעה משפחתית לזמן איכות וגיבוש משפחתי. האפליקציה מזהה את מיקום הרכב ושולפת מידע רלוונטי המוקרא לנוסעים על בסיס מיקום הרכב, משתנה בהתאם לנסיעה. הקראה לפי נושאים, שמציעה לאחר בחירה של עיר, תוכן מוקרא על העיר.

האפליקציה פותחה ע"י אביעד פינס.
 
כל האפליקציות פותחו בחממת כלמוביל, שגם העמידה את האמצעים לפיתוח האפליקציה - מערכות פתוחות לתכנות, רכבי הדגמה לבחינת המערכות ועוד. הצוותים קיבלו ליווי טכנולוגי צמוד מחברת מובייל גרופ, חברה מתמחה בתחום ה- .Embedded 

רכב ה- ,Connected Carשהציגה כלמוביל, יבואנית יונדאי, הוא הראשון מסוגו בישראל (ר' כאן) הכולל מערכת מקוונת באמצעות מודם סלולרי מובנה המספק חיבור נתונים (Data), שהופך את המכוניות שלנו למכוניות "מחוברות".
 
המערכת  מאפשרת לנוסעים לחבר התקנים ניידים לגלישה. מערכת ההפעלה מסוג אנדרואיד פועלת בבסיס מערכת המולטימדיה שברכב ומספקת ממשק מגע נוח, ניווט עם WAZE , סלופארק, פנגו, רדיו Nobex אינטרנטי ומסכי עזרה אינטרנטיים של יונדאי.

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל: "האפליקציות שפותחו הן ראשונות וייחודיות בענף הרכב המקוון וישראל היא המדינה הראשונה בעולם בה מקיימת יונדאי העולמית תחרות כזו. היזמים הישראלים הפגינו מקוריות וחשיבה מחוץ לקופסא בכל הקשור למערכת ה-Connected car, והצליחו לייצר אפליקציות פורצות דרך לטובת הנהג והנוסעים ברכב, שמאפשרות להפוך את הנהיגה ברכב לבטוחה וחווייתית יותר. בעתיד תשמש המערכת גם כפלטפורמה ליישומים נוספים, שישתלבו וישדרגו באופן משמעותי את חווית השימוש של הנהג והנוסעים ברכב".
 
בראש חבר השופטים עמד דוידי פיאמנטה ולצידו: Hwayoung Oh מנהל בקבוצת Hyundai Venture Investment, ו- Jaemin Park מנהל בצוות שיווק צעירים של יונדאי, J.T. Park מנהל המכירות של יונדאי במזרח התיכון ואפריקה, Jihoon An מנהל השיווק של יונדאי במזרח התיכון ואפריקה, אסתר ברק-לנדס, מנכ"לית חממת נילסן אינובייט, אור עופר שותף, מייסד ומנכ"ל SimilarWebשחר בר דוד, מייסד ומנכ״ל חברת ״שרוטונים״, גילי פריאנטה מנהל חטיבת יונדאי בקבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל ונירית אליוביץ, מנהלת חטיבת השיווק בקבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל ובליווי מקצועי של עמרי ארגמן, מייסד וסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת Moblin.
 
מנימוקי השופטים למקום הראשון: אפליקציית Baby Guard נובעת, בין היתר, מעצם היותה משולבת במערכות הרכב ולא בפתרונות הפועלים לאחר יציאת הנהג מהרכב. מקרים רבים של שכחת ילדים ברכב הסתיימו באובדן חיים, והערך של 'כל המציל נפש אחת' משתלב גם בערכים של יונדאי: משפחתיות, הגנה על הנוסעים וחווית שימוש בטוחה.
 
בתמונה: הזוכים, השופטים והמארגנים.
הזוכים בתחרות



 
 
Bookmark and Share