Telecom News - הסטארטאפ טריא Tarya גייס 2.6 מיליון $ ממיליארדר יהודי- צרפתי פייר בסנינו

הסטארטאפ טריא Tarya גייס 2.6 מיליון $ ממיליארדר יהודי- צרפתי פייר בסנינו

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> הסטארטאפ טריא Tarya גייס 2.6 מיליון $ ממיליארדר יהודי- צרפתי פייר בסנינו
הסטארטאפ טריאTarya גייס 2.6 מיליון $ ממיליארדר יהודי- צרפתי פייר בסנינו
מאת: מערכת Telecom News, 22.11.15,  23:15אייל אלחייאני

טריא היא חברת הלוואות חברתית, שמתבססת על טכנולוגיה המאפשרת ליצור תמונה פיננסית רחבה של מבקש ההלוואה ולהעניק ריביות אטרקטיביות לכל לווה ללא קשר למאפיינים סוציו-דמוגרפיים או דעות קדומות.

הסטארטאפ טריא (Tarya) גייס 2.6 מיליון דולרים מקבוצת משקיעים בראשות המיליארדר היהודי- צרפתי פייר בסנינו. בסנינו, שנחשב לאחד היהודים העשירים בעולם, רכש בשנים האחרונות  מספר עסקים בישראל בהם יקבי כרמל, קבוצת שפע בשותפות עם קבוצת סודקסו הצרפתית, הסטארטאפ Keeperz (שנמכר לקונדואיט), מעדניית פושון ואחרים.  

טריא, שהוקמה ב-2014, היא חברת ההלוואות החברתיות (P2P) הגדולה בישראל, שמחזיקה תיק הלוואות של כ-40 מיליון ₪, עם גידול של כ-2 מיליון ₪ בשבוע. בין מייסדי החברה ורדה לוסטהויז, לשעבר היועצת המשפטית של בנק ישראל, אייל אלחייאני, (בתמונה), יזם סדרתי ומומחה בתחום ניטור הונאות, ביג דאטה וסייבר, ואסף שלוש, מומחה בתחומי סייבר ופיתוח מוצרים טכנולוגיים. 

בטריא פותחה טכנולוגיית חיתום דיגיטלית ייחודית, ראשונה מסוגה בעולם, שמשתמשת ביכולות של ניטור טביעות אצבע דיגיטליות מרשת האינטרנט, רשתות חברתיות, אפליקציות ומאגרי מידע שונים המשקללת את הנתונים ויוצרת ציון אשראי מדויק, שמאפשר לנבא טוב יותר ובצורה מדויקת יותר וללא אפליה את יכולת ההחזר של הלווה.

ציון האשראי מאפשר לטריא לתת הלוואות בשיעורי ריבית ממוצעת של כ- 5.5-6% בניגוד לרמות הריבית בבנקים ובחברות האשראי, שעומדות לעיתים על יותר מפי 2. בחברה מתגאים גם באחוזי החזר גבוהים במיוחד ומוסרים כי אחוז הפיגורים (Default) בכלל תיק ההלוואות עומד היום על 0.6% בלבד.
 
פייר בסנינו: "לאחר שבדקתי את השוק ובחנתי היטב את הטכנולוגיה של טריא, אני יכול להגיד, שאני גאה להשקיע בחברה. בחרתי להשקיע בטריא בגלל הטכנולוגיה הייחודית, בזכות האנשים ובזכות הבשורה, שהחברה מביאה לשוק האשראי הצרכני בישראל. היתרונות הטכנולוגיים כמו הידע הרחב של הצוות של טריא, יכניסו קצת צדק לשוק, שדורש זאת".
 
אייל אלחייאני, מנכ"ל טריא: "טריא הוקמה כחלק מחזון לשינוי מהותי של מבנה האשראי הצרכני, עם טכנולוגיה פורצת דרך ופלטפורמה רזה ומדויקת. המשקיעים מבטאים בצורה מדויקת את החזון של טריא ויאפשרו לנו להוביל את שוק ההלוואות החברתיות בישראל ולפרוץ לשווקים חדשים נוספים בעתיד".

נדב מנסדורף, שותף וסמנכ"ל אסטרטגיה בטריא: "למעשה, טריא היא חברת ההלוואות החברתיות הראשונה בעולם, שהיא באמת חברתית. הודות לטכנולוגיה הייחודית, היא מאפשרת גם לציבור להרוויח ולא רק לבנקים ולגופים המוסדיים. בזכות הטכנולוגיה ומנגנון החיתום החדשני, לווים יכולים לקבל הלוואה לפי יכולותיהם ולא לפי מגדר, מוצא, אמונה דתית או אזור מגורים. לחלופין, המלווים בחברה מקבלים מגוון אפיקי השקעה סולידיים, שמאפשרים לקבל תשואה על כספם תוך מיעור של הסיכונים הכרוכים בהשקעה".


גיוס
 
 



 
 
Bookmark and Share