Telecom News - פינת הנוסטלגיה: ה-Web חוגג 25 שנה

פינת הנוסטלגיה: ה-Web חוגג 25 שנה

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> פינת הנוסטלגיה: ה-Web חוגג 25 שנה
פינת הנוסטלגיה: ה-Web חוגג 25 שנה
מאת: צבי שחם, 3.1.16, 16:27צבי שחם

גולש  באינטרנט בסמארטפון, בטאבלט או במחשב הנייד? כדאי לדעת איך הכל התחיל מחד וכמה אתרי אינטרנט פעילים ברגע זה ממש מאידך.

אין ספק, שמהפכת האינטרנט, שחלה בשנים האחרונות, היא התופעה הבולטת ביותר של דורנו. האינטרנט, על יישומיו המגוונים, הפך בהדרגה לפלטפורמה כלל-עולמית המשפיעה על חיי היום-יום של כל אחת ואחד מאיתנו. נשמע נדוש ומובן מאליו? אך לא כך היו פני הדברים לפני 25 שנה.

ההיסטוריה של האינטרנט מתחילה אמנם ב-1969, כאשר הוקמה בארה"ב רשת ARPANET ע"י משרד ההגנה האמריקאי, אך היישומים בו היו מאד מוגבלים. ה-World Wide Web (או בקיצור Web), שהופיע בתחילת שנות ה-90 היה ה-Killer Application, שהפך את האינטרנט למה שהוא כיום: היכולת לקבל כל מידע שרוצים, בכל זמן, בכל מכשיר ובכל מקום בו נמצאים.

סיפורו של ה-Web מתחיל ב-1990 כאשר חוקר בשם Tim Berners-Lee  הציע לבוס שלו במכון המחקר CERN בשוויץ להשתמש במערכת Hypertext מבוססת אינטרנט. המושג Hypertext מתייחס לטקסט (או כל אלמנט אחר) המוצג על מסך מחשב, ומאפשר גישה מיידית (Hyperlink) לאלמנט אחר הנמצא אי שם ברחבי האינטרנט. הרעיון של ה-World Wide Web (WWW) היה ליצור מרחב מידע פתוח, שבו מסמכים ואלמנטים שונים מזוהים ע"י ה-URL שלהם, ומקושרים בעזרת Hypertext Links, או בקיצור Hyperlinks.

בדצמבר 1990 הקים החוקר הנ"ל את שרת האינטרנט הראשון, שנקרא ,http://info.cern.ch שגרסה שלו קיימת עד היום. השרת נבנה על מחשב מסוג NeXT , שנחשב לאבא של מחשבי מק (ראה איור 1):

איור 1
 
בסוף דצמבר 1990 נכתב ב-CERN הדפדפן הראשון והמערכת החלה לשרת באופן פנימי את חוקרי המכון. ב-6 באוגוסט1991 נפתח שירות ה-WWW הפנימי של CERN לכלל רשת האינטרנט. שנתיים לאחר מכן, כבר היו קיימים 2 מיליון שרתי אינטרנט עם יותר מ-600 אתרי WWW . ב-1995היו קיימים כ-100 אלף אתרי WWW וב-1997היו כבר כמיליון אתרי WWW. כל היתר שייך להיסטוריה.
דף ה-Web הראשון נראה כמו באיור 2. אולי קצת מיושן, אבל בהחלט נוסטלגי.
 
איור 2

רוצה לדעת כמה אתרי אינטרנט פעילים ממש ברגע זה? בבקשה, היכנס לכאן. אולי תופתע.
נאחל מזל טוב ל-Web ליום הולדתו ה-25. הוא עדיין צעיר ומבטיח...
 
מאת: צבי שחם, ינואר 2016.
zvi.shacham@gmail.com
www.zvish.com
 



 
 
Bookmark and Share