Telecom News - היזמת היחידה שהשתתפה בכנס במרכז האקדמי לב זכתה במקום 1 בתחרות

היזמת היחידה שהשתתפה בכנס במרכז האקדמי לב זכתה במקום 1 בתחרות

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> היזמת היחידה שהשתתפה בכנס במרכז האקדמי לב זכתה במקום 1 בתחרות
היזמת היחידה שהשתתפה בכנס במרכז האקדמי לב בירושלים זכתה במקום הראשון בתחרות
מאת: מערכת Telecom News, 6.2.16, 19:00סטארטאפ
 
במהלך הכנס התקיימה תחרות מצגות הפיץ' BOLEO בה השתתפו 10 סטארטאפים, שהציגו את פיתוחיהם. הזוכים קבלו פרסים.
 
ב-2.2.16 התקיים במרכז האקדמי לב בירושלים כנס הנדסה אופטית 2016, של התאגדות מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה בישראל. בכנס, שנערך פעם בשנתיים, השתתפו כ-350 משתתפים והציגו בו כ-25 חברות וסטארטאפים.
 
במהלך הכנס התקיימה תחרות מצגות הפיץ' BOLEO (ר"ת: Business Opportunities in Israel Lasers and Electro-Optics) בה השתתפו 10 סטארטאפים אלקטרו-אופטיים.
 
במקום הראשון זכתה חברת בלקין לייזר, שמפתחת טיפול ייחודי ולא פולשני בגלאוקומה, שהיא הגורם השני המוביל לעיוורון בעולם ומשפיעה על 60 מיליון חולים. הטיפול המוצע מאפשר טיפול שנתי קצר (פעולה שאורכת שניה). הפרס הוענק למנכ"לית חברת "בלקין לייזר" דריה להמן בלומנטל (בתמונה למטה), היזמת היחידה מבין 10 המועמדים בתחרות ומהנשים הבודדות העומדות בראש חברות בתחום. הפרס למקום הראשון היה בחסות חברת אורבוטק: רוויזיה של מדיניות אסטרטגיית והגנת הקניין הרוחני ע"י חננאל קוטינסקי האחראי על התחום בחברה ונשיא אגודת LES ישראל (Licensing Executives Society).

במקום השני זכתה חברת  SolAround,  שהוצגה ע"י המנכ"ל אבישי דרורי, שהחלה את דרכה במרכז האקדמי לב וכיום מפתחת פאנלים סולאריים דו כיוונים הצפויים לחולל מהפכה בשוק הסולארי הודות לרמות ההספק והיעילות הגבוהות שהם מציעים. התאים הפוטו-וולטאיים (להמרת אור שמש לחשמל) הם בעלי יעילות גבוהה. היות וכמות תאורת השמש ליחידת שטח היא נתון קבוע, היעילות של התא היא הפרמטר הקובע כמה מהאנרגיה הזו יהפוך לחשמל. הפרס למקום השני היה בחסות שירת אנטרפריזס בע"מ: מנטורינג של ראיון וידאו קונפרנסינג עם גורמים בסין לקראת יצירת גירוי עסקי, שבעקבותיו יאורגן road show ב-4 מרכזי פיתוח עסקי בסין. 

במקום שלישי זכו 2 סטארטאפים:

OptiQGain -  הוצג ע"י המנכ"ל רם אלון, מפתח מערכת בקרה של תהליכים תעשייתיים בכושר הפרדה מולקולרי (הבחנה בפרטים בגודל של מולקולה) ובזמן אמת.
  
3DentaX - הוצג ע"י השותף יעקב קאופמן, מפתח מערכת המאפשרת קבלת תמונת רנטגן תלת מימדית של עצמות הלסת (לשימושים של רופאי שיניים) באמצעות הציוד הקיים במרפאות של צילום רנטגן דו-מימדי.

הפרס למקום השלישי היה זהה לזה של המקום השני.

בנוסף,  הוענקה מדליה ליהל בן שלום, מהישיבה התיכונית תורה ומדע, שזכה בתחרות האולימפיזיקה, שמקיים המרכז האקדמי לב בין תלמידי תיכון בארץ.

שאר 6 המיזמים, שהשתתפו בתחרות:

 3Dot - הוצג ע"י המייסד-שותף יעקב מלינוביץ, מפתח לוחות גמישים עבור מדפסות תלת מימד כך שניתן יהיה לפתח יישומים לרמת מחירים לשימוש ביתי. 

Sensilize - הוצג ע"י ה-CTO יואב צור, מפתח מערכות עיבוד מידע המתקבל מצילומי אוויר של שטחי חקלאות (למשל ממטוסים ללא טיס) לצורך מידע לחקלאי. המידע מאפשר טיפול אופטימלי.

GRAD QoL4U - הוצג ע"י המנכ"ל גיא פלישמן,  מפתח מערכת המנתחת צילומי אוויר (או מהחלל) של שטחים עירוניים לצורך תכנון, ניטור ובקרה מנקודת המבט של איכות החיים.

DFCam - הוצג ע"י המנכ"ל דוד רוזנבלט, מפתח התקן מבוסס גביש נוזלי לצורך הגדלת תחום החדות של מערכת צילום. כלומר פרטים במרחקים שונים מהמצלמה ייראו חדים (לעומת טשטוש במערכת רגילה) ויאפשרו שיפור במערכות אבטחה וביטחון.

Qulent - הוצג ע"י ה-CTO אדוארד אברבוך, מפתח עדשה תוך עינית חדשנית לצורך ניתוחי קטרקט בהם מחליפים את העדשה הביולוגית של העין, שהפכה עכורה, בעדשה מלאכותית.

FabriXense - הוצג ע"י ה-CTO פרופ' זאב זלבסקי, מפתח  בד עם חיישנים חכמים בבד (ממנו ייתפר ביגוד),  שמאפשר מדידה רציפה של מדדים ביו-רפואיים כמו דופק, לחץ דם, קצב נשימה, ללא צורך במגע הדוק בין הבד לגוף.
 
ד"ר רמי פינקלר, יו"ר ועדת ההיגוי של הכנס מהתאגדות מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה בישראל: "זו הפעם השלישית, שהכנס מתארח במרכז האקדמי לב, שהוא אחד מ-2 מוסדות בארץ, שמלמדים הנדסה אופטית בתואר ראשון, בניגוד למוסדות אקדמיים בעולם, שמלמדים את התחום בתואר שני. הכנס הוא תוצאה של רצון לשמור את מהנדסי האופטיקה מעודכנים גם לאחר לימודיהם". 

פרופ' 
קנת הוכברג, רקטור המרכז האקדמי לב: "תפקידנו לחנך את הדור הבא של אנשי המדע ובעיקר המהנדסים. הכנס יוצר הפריה הדדית ומכנס את המהנדסים, שבמהלך השנה נמצאים בנישות מפוזרות, לאירוע אחד של שיתופי פעולה".

הרב ד"ר אבי קרסנטי, יו"ר הכנס וראש החוג להנדסת אלקטרו-אופטיקה במרכז האקדמי לב: "ירושלים הייתה מחוברת תמיד להפצת האור בתפילה ובעשייה. החוג לפיסיקה שימושית והנדסת אלקטרו-אופטיקה במרכז האקדמי לב נמצא בשיאו של תהליך התחדשות, והאור הרוחני והאלקטרו-אופטי מופצים יחדיו דרך בוגרי המוסד בחברה הישראלית, בתעשייה ובצבא".
 
פרופ' חיים סוקניק, נשיא המרכז האקדמי לב: "ניתן ללמד בסיס תיאורטי ולקבוע אמת כפי שעושה המדע העוסק בלימוד היסודות, וניתן להתבונן על תופעה ולהפיק ממנה לקחים כפי שעושה ההנדסה העוסקת במעשה. 2 הדרכים נדרשות ואין אחת ללא השנייה. אנו דואגים להוציא בוגרים, שמשתלבים בתעשייה, אך לא מוותרים על לימוד המדע באופן מעמיק". 
 
קרדיט צילום: מיכאל ארנבורג
דריה להמן בלומנטל  זוכת התחרות
 
 



 
 
Bookmark and Share