Telecom News - להתחיל לדאוג? זינוק חד בתוכנות כופר הלוקחות מכשירי אנדרואיד כבני ערובה

להתחיל לדאוג? זינוק חד בתוכנות כופר הלוקחות מכשירי אנדרואיד כבני ערובה

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> להתחיל לדאוג? זינוק חד בתוכנות כופר הלוקחות מכשירי אנדרואיד כבני ערובה
להתחיל לדאוג? זינוק חד בתוכנות כופר הלוקחות מכשירי אנדרואיד כבני ערובה
מאת: מערכת Telecom News, 25.2.16, 11:21תפוצת תוכנות הכופר לאנדרואיד

תוכנות כופר, שחוטפות קבצים מהמחשב ודורשות מאות דולרים עבור שחרורם, עושות את דרכן למכשירי האנדרואיד. איך מתגוננים?

האם תוכנות הכופר הן בעיות הצריכות להתחיל להדאיג את משתמשי האנדרואיד? מגוון תוכנות הכופר למחשבים האישיים גרמו לנזקים כספיים גדולים ולאובדן של מידע רב בשנים האחרונות, ולאט לאט הן החלו לעשות את דרכן לסמארטפונים ובעיקר למכשירים בהם מותקנת מערכת ההפעלה אנדרואיד. כך עולה ממחקר מקיף, שערכה חברת ESET.

בדומה לסוגים קודמים של איומים לאנדרואיד, תוכנות הכופר למערכת ההפעלה הסלולרית עברו שיפור ניכר בשנים האחרונות כאשר התוקפים מאמצים טכניקות של הדבקה והצפנה, שהוכחו כאפקטיביות במחשבים הביתיים.

סוגי תוכנות כופר לאנדרואיד
תוכנת כופר, כפי שהשם מרמז, יכולה להיות כל תוכנה זדונית, שדורשת תשלום בעבור הקבצים השמורים על המכשיר של המשתמש. ישנן 2 קטגוריות עיקריות לתוכנות הכופר לאנדרואיד: תוכנות כופר לנעילת מסך ותוכנות כופר להצפנת קבצים.

2 הקטגוריות של תוכנות כופר שכיחות מאוד במחשבים האישיים מאז 2013, וכעת רואים, שמגמה דומה ניכרת גם בהדבקות של מכשירי אנדרואיד ברחבי העולם.

תפוצה כלל עולמית
נתון מעניין נוסף, שעולה מהמחקר הוא, שהתוקפים באמצעות תוכנות הכופר אינם מתרכזים יותר במדינות מזרח אירופאיות בלבד, והיקף הפעולה שלהם מתרחב למדינות רבות נוספות כולל ארה"ב..

דוגמה למגמת ההתפשטות של תוכנות הכופר במדינות העולם: 72% מההדבקות בתוכנת הכופר לאנדרואיד LockerPIN, שנחשפה בשנה שעברה, התרחשו בארה"ב.

גיל נוילנדר, מנכ"ל ESET ישראל: "הטרנד היום הוא לנדוד ממכשירי PC למכשירי מובייל, בעוד שהרבה יותר מידע אישי או עסקי מאוחסן על המכשירים האלה מאשר בעבר. כל עוד המגמה הזו נמשכת, תוכנות כופר לאנדרואיד פשוט הופכות לעסק משתלם ביותר עבור ההאקרים, וכתוצאה מכך אנו צפויים לראות התפתחות ניכרת של האיומים בתחום".

מומלץ למשתמשי אנדרואיד לנקוט בצעדים מקדימים כדי להימנע מאיום הכופר. למשל, התקנת אפליקציית אבטחה על המכשיר וגיבוי המידע השמור עליו. כמו כן, מומלץ להימנע מחנויות אפליקציות לא רשמיות או מלחיצה על קישורים חשודים בהודעות דואר אלקטרוני או בהודעות SMS.

המחקר המלא, שכולל תיאור של סוגים שונים של תוכנות כופר לאנדרואיד, דרכי הדבקה ונתונים נוספים – כאן.

העליה בתפוצת תוכנות הכופר לאנדרואיד: 
 
תפווצת תוכנות כופר לאנדרואיד



 
 
Bookmark and Share