Telecom News - תוכנת הכופר Locky מאיימת להשתלט על ישראל

תוכנת הכופר Locky מאיימת להשתלט על ישראל

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> תוכנת הכופר Locky מאיימת להשתלט על ישראל
תוכנת הכופר Locky מאיימת להשתלט על ישראל
מאת: מערכת Telecom news, 3.3.16, 11:44תוכנת כופר

11.5% מכלל ההתקפות של תוכנת הכופר Locky זוהו בישראל.
 
איומי הכופר מעולם לא היו מאיימים יותר מאשר בחודש האחרון (פברואר 2016).

המתקפה החזקה ביותר זוהתה ע"י ESET מצדה של תוכנת כופר הנקראת Locky. התוכנה לוקחת כ"בני ערובה" את הקבצים במחשב הנגוע ודורשת כ-800 ₪ בתמורה לשחרורם. האיום הזה התפרץ באופן בולט בארץ – 11.5% מכלל ההתקפות בעולם זוהו בישראל. בארה"ב זוהו 17% מכלל ההתקפות.

התוכנה משנה את סיומות הקבצים המחשב ל-Lock. זה מזכיר מאוד דרך הדבקה, שהייתה נפוצה בשנות ה-90, כאשר הודבקו קבצי וורד ואקסל.

ניכר כי Locky קיבלה השראה לאופן הפעולה שלה מתוכנת כופר מוכרת אחרת הידועה בשם ,Dridex שפועלת באופן זהה. ההדבקה נעשית כאשר הגולש מקבל אימייל אליו מצורף קובץ וורד או אקסל, שנפתח ע"י המשתמש. הנוזקה מופעלת במחשב ומצפינה את כל הקבצים בו.

אין לתאר את הנזק הרב שגורמות תוכנות כופר מדי שנה למשתמשים ברחבי העולם, אבל ניתן בקלות להימנע מהן. חשוב להקפיד אל כללי הגלישה הבטוחה ברשת, לא לפתוח קבצים המצורפים למיילים שלא מזהים את מקור שליחתם וכמובן להקפיד, שתוכנת אבטחה מוכרת ואמינה מופעלת במחשב.

בחודש פברואר 2016 דווח גם על גרסה חדשה של הונאה בישראל בשם Remtasu המבטיחה לכם כלי חינמי לפריצה לכל חשבון פייסבוק שרק תרצו, כאשר בפועל החשבון שנפרץ הוא דווקא החשבון שלכם ולא רק חשבון הפייסבוק, כפי שדיווחנו על האיום - כאן.

בחודש פברואר 2016 דיווחנו  - כאן, גם על תוכנות כופר, שחוטפות קבצים מהמחשב ודורשות מאות דולרים כעבור שחרורם, שעושות דרכן למכשירי האנדרואיד וחוטפות אותם כבני ערובה.. 



 
 
Bookmark and Share