Telecom News - חשיפת 6 הפרויקטים שפיתחו נשים בהאקתון הייחודי של IATI

חשיפת 6 הפרויקטים שפיתחו נשים בהאקתון הייחודי של IATI

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> חשיפת 6 הפרויקטים שפיתחו נשים בהאקתון הייחודי של IATI
חשיפת 6 הפרויקטים שפיתחו נשים בהאקתון הייחודי של IATI
מאת: חיים חביב, 13.3.16, 18:24קרין מאיר רובינשטיין

6 צוותים המורכבים מנשים בלבד, מחברות ומדיסצפלינות שונות, בהשתתפות 35 נשים מ-10 מרכזי הפיתוח של ענקיות טכנולוגיה, שפועלות בישראל, הציגו בפני מנכ"לי חברות הייטק רב-לאומיות ובכירים בתעשייה מקבץ מרתק של מיזמים, שפיתחו במהלך פחות משבוע. מי זכה בפרס "חביב הקהל"?

האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI), ארגון הגג הגדול והמוביל בישראל של תעשיות ההייטק ומדעי החיים, בו חברים כ-600 גופים ישראלים ובינלאומיים, ערך בסוף השבוע (10.3.16) כינוס ייחודי לרגל יום האישה הבינלאומי. מאות נשים ומנהליהן ממרכזי הפיתוח הגדולים בישראל, של החברות אינטל, מיקרוסופט, eBay, HP Software, מארוול, קודאק, סימנס, Citi, מוטורולה ו-GM התכנסו לאירוע מסכם וייחודי, שסיכם שבוע אינטנסיבי, ה-IATI MNC Women's Weekathon בו השתתפו מאות נשים (ונערות, שהצעירה בהן בת 14). שיאו של האירוע היה ה-,Demo day שבמסגרתו הוצגו לקהל עבודותיהן של 35 נשים מפתחות, שהתפרשו על פני 5 ימים של עבודה מאומצת.

ה-IATI MNC Weekathon נערך זו השנה הרביעית, ולדברי יוזמיו, הוא מרתון הפיתוח היחיד בעולם בו מתקיים שיתוף פעולה בין תאגידי טכנולוגיה גלובליים, שחלקם אף מתחרים ביניהם.

הפרויקטים, שפותחו במסגרת האקתון, והוצגו הם:

Walk Me Stick - "מקל נחייה וירטואלי" לשימוש עיוורים (סמארטפון שמחליף כלב מיומן!),
BTsite - מערכת אלקטרונית המתריעה בפני ההורים על יציאת הפעוט מרדיוס בטחון, שנקבע מראש,
SmarTik  - אפליקציית "ילקוט חכם" לשמירת הסדר בילקוט בית הספר של הבן/בת הצעירים (חוסך קונפליקטים ומונע מבוכה),
What Matters - אפליקציה לסינון הודעות נכנסות בקבוצות ווטסאפ בהתאמה לתיעדוף יזום (בעיקר של עשרות קבוצות בהן מנויה האם הישראלית העובדת הממוצעת),
SmartShop - אפליקציית עגלת קניות חכמה,
NeedItאפליקציית רשת קהילתית לסיוע הדדי.

שיאו של ההאקתון היה ב-Demo Day בו הציגו הצוותים את המיזמים שפיתחו. הצוותים תוגברו בתלמידות תיכון הלומדות תכנות במסגרת ארגון She Codes, שעוסק בקידום נשים והגדלת מספרן במקצועות התכנות והטכנולוגיה. בפרס "חביב הקהל" זכה הצוות של BTsite.

קרין מאיר רובינשטין, (בתמונה למעלה), מנכ"לית IATI: "ההייטק הישראלי מוביל בחדשנות ולנשים תרומה מרכזית בכך. במקביל ליום האישה הבינלאומי התכנסנו לשבוע של פיתוח מיזמים חדשניים, שהוא גם אירוע יחיד מסוגו בעולם, בו נשים מפתחות מ-10 מהחברות הרב לאומיות המובילות בעולם משתפות פעולה בישראל בצוותים מעורבים ועובדות יחד. האקתון הנשים נועד להעביר מסר חשוב לנשות התעשייה, להעז ולשבור את תקרת הזכוכית, ומסר לנשים, שעדיין נמצאות במסגרות חינוכיות או בצבא, להאמין ביכולתן ולשאוף להשתלב בתעשייה המתקדמת".

בתמונה: המשתתפות בכנס.
 

המשתתפות בכנס


בתמונה: קרין עם מקסין מאינטל והצוות הזוכה בפרס חביב הקהל: BTsite.
 
הצוות הזוכה

 



 
 
Bookmark and Share