Telecom News - סטארטאפ Capester חשף אפליקציה לדיווח וידאו אנונימי על עבירת חניית נכים

סטארטאפ Capester חשף אפליקציה לדיווח וידאו אנונימי על עבירת חניית נכים

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> סטארטאפ Capester חשף אפליקציה לדיווח וידאו אנונימי על עבירת חניית נכים
הסטארטאפ Capester פיתח אפליקציה בחינם לדיווח אנונימי בווידאו על עבירות חניית נכים
מאת: מערכת Telecom News, 7.4.16, 00:10חניית נכים

לרגל ההשקה יוצא הסטארטאפ הישראלי במהלך חברתי בשת"פ עם עמותת "נגישות ישראל". זו פלטפורמה טכנולוגית ראשונה בעולם המוודאת אותנטיות של סרטוני וידאו באופן קביל בבימ"ש. מדובר בפריצת דרך טכנולוגית-משפטית ייחודית למאבק בעברייני חניות נכים. הורידו את האפליקציה, צלמו סרטון באמצעותה ודווחו. Capester תתרום בשמכם 50 ₪ לעמותת "נגישות ישראל". 
 
מיזם Capester ייחשף הבוקר (7.4.16) ב"ועידת נגישות ישראל ה-4" ויציג אפליקציה המאפשרת לראשונה דיווח אנונימי בווידאו אותנטי על עבירות חניית נכים. הסטארטאפ Capester מאפשר דיווח על עוולות אזרחיות, בהן חניה לא חוקית בחניות נכים ובעתיד גם על חסימת מדרכות, חסימת מעברי חציה ונתיבי תחבורה, חניה כפולה ועוד.
 
להורדה בחינם לאנדרואיד – כאן.
להורדה בחינם לאייפון עדיין במצב בטא – כאן.
 
Capester היא פלטפורמה טכנולוגית ראשונה ויחידה בעולם המוודאת אותנטיות של סרטוני וידאו באופן הקביל בבית משפט. האזרח מדווח באנונימיות באמצעות צילום וידאו בסמארטפון והאפליקציה מעבירה את המידע לטיפול הרשויות המקומיות. מבצע העבירה מקבל דו"ח לתשלום מהרשות המקומית ובכך מקווים היזמים ליצור שינוי חברתי אמיתי.
 
איך האפליקציה עובדת?
מצלמים סרטון בעזרת אפליקציית Capester באופן אנונימי בלא שנאספים פרטים המזהים את המדווח. הודות לטכנולוגיה חדשנית ומוגנת בבקשת פטנט, מערכת Capester מאמתת את הסרטון ושולחת אותו לרשות הרלוונטית. הרשות בוחנת את הסרטון ומחליטה האם לשלוח דו״ח בדואר לבעל הרכב.

מיקומה המדויק של העבירה מדווח באמצעות שימוש ב-GPS  וטכנולוגיות נוספות. הסרטונים יועברו לרשויות המקומיות לפי הגדרות העיריות. הסרטונים, שעולים למערכת, עוברים תהליכי מיון אוטומטיים וידניים (הקובעים איזה סרטונים להעביר ואיזה סרטונים לפסול).
 
המערכת הטכנולוגית של האפליקציה תוכננה יחד עם עורכי דין מומחים לטכנולוגיה בהתאמה לצרכים משפטיים. כך, יצרו פתרון ומצב בו סרטוני וידאו, שמצולמים במערכת, יהיו קבילים בבית משפט ללא צורך בעדות המצלם. מדובר בפריצת דרך טכנולוגית-משפטית ייחודית. המערכת עובדת ופעילה וכבר ניתנו ושולמו דו"חות על סמך המערכת.
 
בעיריית כפר סבא הרימו את הכפפה ראשונים ויצאו לפיילוט עם Capester מחודש נובמבר 2015. התגובות בעיר היו חיוביות ביותר ויש התעניינות רבה בפעילות. הפיילוט החל בעיר לאחר שעבר בדיקה מקיפה ואושר ע"י גורמי העיריה, בהם ועדת הנגישות המתמחה בנושא, לאחר שביקשו לוודא, שמדובר אך ורק במניעה של חניה לא חוקית בחניות נכים.
 
האפליקציה יוצאת במבצע השקה חברתי: הורידו את האפליקציה, צלמו סרטון באמצעותה ודווחו. Capester תתרום בשמכם סכום של 50 ₪ לעמותת "נגישות ישראל" בהתאם לתקנון המבצע על כל סרטון (בכל הארץ, גם בעיריות בהן עדיין לא קיים הסכם דיווח).
 
תקנון מבצע התרומה של Capester של 50 ₪ לנגישות ישראל על כל סרטון -http://www.capester.co.il/takanon
 
הסטארטאפ הוקם ע"י היזמים: אוהד מייזליש (מנכ"ל), שלומי מטיכן (מנהל טכנולוגיות ראשי) ועו"ד דותן המר (יועמ"ש), והמשקיעים הראשונים בו הן קבוצת BRM ו-OurCrowd First. פעילות הסטארטאפ החלה באמצע 2014. החברה הוקמה רשמית בתחילת 2015 וכיום עובדים במשרדי החברה בפתח תקוה כ-10 עובדים.
 
אוהד מייזליש: "אנו חושפים היום את האפליקציה ויוצאים בקריאה חברתית לשינוי המצב הקיים. הפיצוח הטכנולוגי יוצר לראשונה דרך לפתרון קביל משפטית לדיווח אותנטי על עבירות תנועה בהן כולנו נתקלים מידי יום. האנונימיות של האזרח המדווח נשמרת ונוכל לייצר מציאות חדשה. מוגבלי הניידות ומשפחותיהם לא יהיו לבדם במאבק הזה, ואני מאמין, שבעתיד נוכל לצמוח לכיוונים נוספים באמצעות הטכנולוגיה שלנו".
 
יובל וגנר, מייסד ונשיא עמותת נגישות ישראל: "נושא זמינות חניות נכים פנויות לנהגים עם מוגבלות הוא קריטי. לאדם עם מוגבלות, שמגיע למקום בו חניות הנכים תפוסות ע"י עברייני חניות נכים לא קיימת החלופה של להחנות רחוק ולהגיע. לכן, עמותת נגישות ישראל חרטה על דגלה לייצר מצב בו חניות נכים הם רק לזכאי תגי חנייה לנכים. העמותה מברכת על יוזמת ,Capester שתסייע להילחם בעברייני חניות נכים. העמותה תסייע בהפצת האפליקציה בקרב מתנדבים, פעילים ואנשים עם מוגבלות. אנו מאמינים, שהאפליקציה תסייע בשיפור המצב בישראל".
 
 
 Capester-מסך



 
 
Bookmark and Share