Telecom News - נחשפים הסטארטאפים שיעבדו בברלין במימון "EXIST Startup Germany"

נחשפים הסטארטאפים שיעבדו בברלין במימון "EXIST Startup Germany"

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> נחשפים הסטארטאפים שיעבדו בברלין במימון "EXIST Startup Germany"
נחשפו  הסטארטאפים  שיפתחו בברלין במענק של "EXIST Startup Germany"
מאת: מערכת Telecom News, 8.4.16, 09:00התכנית בברלין
 
EXIST Startup Germany פתחה רישום לסבב שני של גיוס מיזמים מישראל, שיימשך עד ה-31.5.16. התכנית מקדמת שיתוף פעולה וחילופין בין יזמים גרמניים וישראליים.

באמצעות EXIST Startup Germany משרד הכלכלה והאנרגיה הפדרלי (BMWi) מממן יזמים בתחום ההייטק מישראל ומגרמניה, שמעוניינים להגיש מועמדות למענק EXIST Business Startup Grant
 
המענק יתמוך בצוותים המצויים בשלב הפיתוח של רעיון הסטארטאפ שלהם בזמן שהם יחיו בברלין או בפוטסדאם, במשך תקופה של שנה. ההרשמה לתכנית מורכבת מתהליך בן 3 שלבים:
  1. הגשת טופס מועמדות אינטרנטי דרך האתר- כאן.   
  2. עד 10 צוותים ייבחרו להשתתף בביקור בן 3 ימים בברלין ביולי 2016 ובמהלכו ייבחרו העולים לגמר באירוע pitch חי.
  3. העולים לגמר יזכו לתמיכה מצד מומחים בהכנת המועמדות שלהם למענק EXIST Business Startup Grant, שמספק עד 3,000 אירו לחודש לכל חבר צוות במשך שנה אחת לכיסוי עלויות המחייה, ובנוסף לציוד וחומרי קואצ'ינג בערך של עד 35,000 אירו.
הרישום לסיבוב השני פתוח כעת לסטארטאפים ישראליים (עד 31.5.16), והזוכים יזכו לתמיכה מצטברת של עד 150 אלף יורו לצוות המפתח, כמענק ללא כל הקצאת מניות או כל דבר, או התחייבות אחרת, לטובת ממשלת גרמניה המממנת את הפרוייקט. מפגש מתעניינים בפרויקט ייערך בתל-אביב ב-18.5.16.

בסבב הראשון של התכנית נבחרו 5 סטרטאפים ישראליים לשיתוף פעולה עם אוניברסיטת ברלין ואוניברסיטת פוטסדאם, ששמותיהם מפורטים בהמשך. הסבב הראשון כבר נמצא בשלבי מימוש מתקדמים. 
 
במהלך הסבב הראשון, שנפתח בנובמבר 2015, ביקרו 10 צוותי מייסדים בברלין כדי ללמוד על התמיכה, שמספקות אוניברסיטת ברלין ואוניברסיטת פוטסדאם למייסדים, ועל תכנית EXIST של משרד הכלכלה והאנרגיה הגרמני.

הביקור בברלין, שהתקיים בפברואר 2016, כלל קואצ'ינג אינטנסיבי לצוותים כדי להכין אותם לתחרות ה-pitch ביום השלישי והאחרון של הביקור. שם הם נדרשו להציג את הרעיונות העסקיים שלהם מול חבר מושבעים, שהורכב מחברים בקבוצות היזמות של 2 האוניברסיטאות.

5 צוותים נבחרו לשלב הבא של התכנית, שלב הקואצ'ינג, ושודכו בהמשך לאחת מהאוניברסיטאות השותפות ולמנטור צמוד, במטרה לקדם את המועמדות שלהם למענק EXIST Business Startup Grant.
 
5 הסטארטאפים הישראליים, שנבחרו בסבב הראשון של התכנית, הם:

Truck-E – המתכננת פלטפורמה מבוססת-ענן המייעלת בזמן אמת את הניצול והניתוב של ציי משאיות.
 
Recovr.io – המספקת אפליקציית מציאות מדומה לרפואה שיקומית.
 
Panza – המפתחת אפליקציות B2B לתכניות נאמנות לקוחות.
 
Modular Robotics – העובדת על פיתוח מערכת הרכבה מודולרית לרובוטים תעשייתיים.
 
Pin-2-Pin – המפתחת פלטפורמה למהנדסים לאספקת ידע ומרכיבי חומרה.
 
כחלק מהביקור בברלין, כל משתתפי הסבב הראשון של EXIST Startup Germany נפגשו עם שר הכלכלה והאנרגיה הפדרלי,  זיגמר גבריאל. כפוף לאישור המועמדות שלהם לתכנית EXIST, 5 הצוותים, שנבחרו בסבב הראשון, צפויים לעבור בברלין לתקופה של שנה לקראת סוף קיץ 2016.
 
רקע על הפרויקט:
EXIST Startup Germany שואפת לשלב צוותי מייסדים ויזמים ישראליים בזירת הסטארטאפ הקיימת באזור ברלין. בנוסף, התכנית תומכת בצוותים הישראליים בחיפוש שותפים-מייסדים גרמניים במהלך תהליך הקבלה שלהם לתכנית.
 
בישראל, התכנית זוכה לתמיכה של שותפים מקומיים הלוקחים חלק בשיווק, ייעוץ ובחירה ראשונית של המשתתפים. השותפים המקומיים כוללים את StarTAU, מרכז היזמות של אוניברסיטת תל אביב, כמו גם BETATEC, יוזמת הסטארטאפ של לשכת המסחר והתעשייה ישראל-גרמניה (AHK Israel).
סטארטאפים בגרמניה



 
 
Bookmark and Share