Telecom News - האקתון מגדל דוד בחסות אפסון הסתיים בירושלים עם ההכרזה על הזוכה הגדול

האקתון מגדל דוד בחסות אפסון הסתיים בירושלים עם ההכרזה על הזוכה הגדול

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> האקתון מגדל דוד בחסות אפסון הסתיים בירושלים עם ההכרזה על הזוכה הגדול
האקתון מגדל דוד בחסות אפסון הסתיים בירושלים עם ההכרזה על הזוכה הגדול
מאת: מערכת Telecom News, 18.4.16, 15:46
 
ההאקתון היווה את תחרות הפיתוח הראשונה בארץ לפיתוח טכנולוגיות גיימינג, מציאות רבודה ומציאות וירטואלית לתחום המוזיאונים והתרבות. הזוכים המציאו אפליקציה לאנדרואיד, שניתן להתאימה למשקפיים החכמים ולסמארטפונים.
 
האקתון מגדל דוד (במוזיאון מגדל דוד בירושלים), בחסות חברת ההדמיה אפסון, היווה את תחרות הפיתוח הראשונה בישראל המיועדת לפיתוח טכנולוגיות גיימינג, מציאות רבודה ומציאות וירטואלית לתחום המוזיאונים והתרבות. כ-100 יזמים, מפתחים, מייקרים, מעצבים ושוחרי טכנולוגיה לקחו חלק בהאקתון זה לפיתוח טכנולוגיות לתחום המוזיאונים והתרבות, שנמשך 30 שעות. הם קיבלו השראה מהחומות העתיקות, מהפינות הנסתרות ומהחללים המרשימים במגדל דוד ופיתחו רעיונות וכלים וטכנולוגיות, שיאפשרו להציג דרכים חדשניות ומרתקות לחוות את הסיפורים, המקומות והאנשים של ירושלים.
 
במסגרת ההאקתון התבקשו המשתתפים לפתח אפליקציות, שתעשרנה את חווית המבקר במוזיאון באמצעות מגוון פלטפורמות, לרבות ה-Moverio BT-200 - המשקפיים החכמים של אפסון.

רועי אלבז וצוותו זכו בפרס הראשון וקיבלו מחברת אפסומשקפייםן ישראל משקפי מציאות רבודה חכמים (AR) Moverio-BT 200. הפרס הוענק עבור פיתוח קונספט לאפליקציה מבוססת אנדרואיד, שעשויה להתאים,  גם ל-,Moverio ומאפשרת למבקר ללמוד על 2,700 שנות ההיסטוריה בשעה אחת בלבד.

הצוות של אלבז לקח את רעיון משחקי ה-Escape Room המאוד פופולריים בימים אלה והצמיד אותו לאחד המבנים היותר אייקוניים של ירושלים - ה"קישלה" (בתמונה למעלה). מדובר בחדר במוזיאון, שקירותיו היו עדים לכ-2700 שנה של היסטוריה, החל מהורדוס והחשמונאים, דרך תקופת הצלבנים ועד לשימוש בו כבית כלא במנדט הבריטי לאסירי המחתרות.

הזוכים המציאו אפליקציה, שניתן להתאימה הן למשקפיים החכמים והן לסמארטפונים, כדי לקבל סקירה חיה וצבעונית ועמוסת מידע על ההיסטוריה של החלל בעזרת "משחק" אינטראקטיבי מעניין. "האפליקציה מבצעת "גיימיפיקציה" לתהליך הלמידה באמצעות קבלת "רמזים" מתקופות שונות של ההיסטוריה במרחב על גבי המשקפיים (בצורה רבודה).

במסגרת האירוע אף נהנו המשתתפים מסדנת מומחה, שהעביר נציג אפסון, מארק-אנטואן גודפרויד, מומחה לפיתוח שווקים חדשים, שהגיע במיוחד מצרפת כדי לשמש מנטור במפגש.

ענבר עיני, מנהלת מוצר ה-Moverio של אפסון בישראל, שגם היתה חברה בפאנל השיפוט בתחרות: "השימוש ב-Moverio BT-200 במוזיאון מאפשר למבקר לחוות חוויה מסעירת חושים של סביבת מציאות רבודה, מעורר חיים במיצגים דוממים ובדמויות מהעבר, וממחיש את החוויות הירושלמיות מקרוב, ומרחוק. כבר היום במספר מרכזי מבקרים מובילים בעולם (ובעתיד גם בישראל), נעשה שימוש במשקפיים החכמים של אפסון, כדי להעשיר את חווית המבקר ולהפוך אותה לבלתי נשכחת".

 
 
 הזוכים



 
 
Bookmark and Share