Telecom News - סטארטאפ FASTEE - פיתוח של דניאל גולוב בן 18, שנכנס לתחום בגיל 10

סטארטאפ FASTEE - פיתוח של דניאל גולוב בן 18, שנכנס לתחום בגיל 10

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> סטארטאפ FASTEE - פיתוח של דניאל גולוב בן 18, שנכנס לתחום בגיל 10
FASTEE - אפליקציה של סטארטאפ, שפותחה ע"י דניאל גולוב בן 18, שנכנס לתחום בגיל 10
מאת: איריס גולני, 24.4.16, 07:10איריס גולני

FASTEE, שפותחה ע"י תלמיד י"ב, מתכוונת להיות הוואטסאפ של האירגונים. זו אפליקציית התכתבות מיידית עסקית (צ'אטים), שעוצבה לעסקים, ונותנת מענה לתקשורת פנימית בחברה ע"י איחוד כל הכלים, שהארגון משתמש בהם, וחלוקתם בצורה אינטליגנטית לנושאי שיחה מול מחלקות שונות בחברה. ראיון עם היזם הצעיר, שנותן המלצות ליזמים צעירים. האפליקציה בחינם זמינה לאנדרואיד ולאייפון.

את FASTEE פגשתי לראשונה בכנס. את תשומת ליבי משך יזם צעיר מאוד, שהסביר לי בנמרצות את הפתרון ואת המוצר.  

דניאל גולוב, (בתמונה למטה מימין), הוא רק בן 18. בעוד שנערים אחרים בני גילו , תלמידים בכיתה י"ב, מתכוננים לקראת בחינות הבגרות , דניאל גולוב, מנהל הפיתוח והתכנות של המוצר, עוסק ברוב שעות היממה בפיתוח האפליקציה, שכבר קיימת ועובדת, אך כמובן משתדרגת ומתפתחת באופן יומיומי. דניאל גם שותף בסטארטאפ הצעיר, בו הוא מהווה, כאמור, את המפתח הראשי, יחד עם גיא אייזדורפר, (בתמונה למטה משמאל), מייסד ומנכ"ל החברה.

בנוסף, דניאל גולוב הוא המייסד המשותף של קהילת Ionic Israel, קבוצת מתכנתים ישראלית המונה כ-400 מתכנתים. זו הנציגות הרשמית של חברת Ionic העולמית בישראל. הקהילה נפגשת מידי חודש, במפגשים מעבירים הרצאה על טכנולוגיות חדשות "מהתנור" וסדנאות שונות , משתפים ידע  ומסייעים בפתרון בעיות טכנולוגיות מורכבות.

FASTEE היא אפליקציית התכתבות מיידית עסקית (צ'אטים) שעוצבה מראש לעסקים. היא נותנת מענה לכל התקשורת הפנימית בחברה בכך, שמאחדת את כל הכלים, שהארגון משתמש בהם, ומחלקת אותם בצורה אינטליגנטית לנושאי שיחה מול מחלקות שונות בחברה. זה כלי עסקי המאפשר לארגון לדעת גם מה נעשה עם הפעילות שלו מול הלקוחות לטווח ארוך.

כך לדוגמא, ניתן לייצר קבוצת התכתבות בשם Sales, ליצור בתוכה את הצ'אטים הרלוונטיים לכל אנשי המכירות ולהגדיר מקורות מידע, שיזינו אוטומטית את הצ'אטים האלה כמו Microsoft Dynamic לאחר סינון של המידע הלא רלוונטי. ברגע שאנשי המכירות דיברו ביניהם על נושא מסוים, הם יכולים לשתף קובץ מכלי אחר כמו Google Drive  למחלקה אחרת כמו Finance, שהיא תוכל להחזיר להם קובץ עם הערות.

קיימתי ראיון עם דניאל גולוב:
 
שאלה: איך נער בגילך הגיע בגיל כל כך צעיר לעמוד בראש סטארטאפ המציע פתרון ייחודי לארגונים ?
דניאל: "נכנסתי לתחום מגיל 10. התחלתי לפתח ולתכנת  אתרי אינטרנט. למדתי לבד מאתרים, סרטונים וקורסים מקוונים באינטרנט.
בעצם, התכנות הייתה עבורי תחביב , במקום לשחק כדורגל כמו רוב הילדים, מצאתי עצמי משקיע את כל זמני הפנוי בתכנות. פרסמתי אתרים שתכנתתי בפורומים מקצועיים בקוד פתוח, קיבלתי פידבקים ממתכנתים ובהתאם לכך שיפרתי והרחבתי את ידיעותיי בתחום. הלמידה המשמעותית הייתה מניסוי וטעיה".

שאלה: אז בעצם כילד התמודדת די לבד עם אתגרי פיתוח ותכנות?
תשובה: "במהלך הדרך בהחלט פיתחתי יכולות להתמודד עם תסכולים, הבנה תהליכית והבנה, שמעט מאוד ילדים מבינים בגיל כה צעיר, שההצלחה אינה מיידית ודורשת התמודדות רבה עם תקלות, אתגרים והתמדה.

בעולם החדש בו אנו חיים יש פתיחות לשיתוף ידע. העבודה מול פורומים ומקצועניים בתחום, דרך היכרות באינטרנט ולאחר מכן שיחות, צ'אטים והחלפת דעות עם מתכנתים נוספים ברשת, הקלו על ה'בדידות' המקצועית והעניקו תמיכה מקצועית והעשרה מקצועית".

שאלה: הגעת ל-FASTEE  עם ניסיון בתכנות אך ללא הבנה בעולם העסקי?
תשובה: "לפניFASTEE  עבדתי בחברה לפיתוח אתרי אינטרנט ותכננתי אתרים עבור לקוחות עסקיים. שם רכשתי גם הבנה עסקית או יותר נכון הבנת הצרכים בקרב חברות וארגונים. בשלב מסוים החלטתי, שאני רוצה להתנסות ולקחת חלק באתגר גדול יותר ואז פגשתי את גיא אייזדורפר, שהגיע עם הרעיון ומודל עסקי. הבנתי, שיש כאן יותר. התחברתי למוצר והבנתי, שהחיבור עם גיא מביא סינרגיה מושלמת. הוא יזם מבוגר יותר, בעל ניסיון בינלאומי גם בפיתוח עסקי, שיווק ומכירות".

שאלה: מהו הצורך? למה שארגונים ישתמשו באפליקציה?
תשובה: "החזון שלנו הוא לאפשר לעסקים לתקשר בצורה פשוטה ונוחה ללא הזנחה של הכלים הקיימים בהם הם משתמשים. המצב כיום הוא, שארגונים גדולים משתמשים בכלים רבים ליישום העבודה שלהם כמו SalesForce , Dropbox , Microsoft Dynamic. כאשר עולה הצורך לתקשר בין העובדים השונים בחברה, לרוב משתמשים בתוכנות תקשורת חיצוניות, שלא נועדו לענות על צרכים ארגוניים כמו WhatsApp , Facebook. התוכנות האלו אינן משמרות את הידע הארגוני בחברה. הן דורשות להוציא מידע סודי מחוץ לארגון ופוטנציאלית לחשוף אותו לגורמי צד שלישי. לא ניתן לקחת מידע קיים מכלים עסקיים קיימים שהארגון משתמש בהם".

שאלה: מיהם הארגונים, שהאפליקציה מתאימה להם?
תשובה: "האפליקציה מתאימה לעסקים בכל גודל וסקטור".

שאלה: היכן אתם היום ומה לפניכם?
תשובה: "אנו מרגישים, שהתייצבנו במקום הנכון ויש לנו מוצר, שאנשים אוהבים ונהנים להשתמש בו וזהו השלב הנכון להמשיך קדימה. החברה פעילה כשנה אחת בשוק. כבר מספר חודשים בproduction. מייקרוסופט חתמה איתנו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי בנושא .Office365 אנו עוד מעט נתחיל בסבב Round A, משקיעים מאמצים מרובים להרחיב מכירות ושיווק ומתכננים להיכנס לשוק האמריקאי".
 
שאלה: מה אתה ממליץ ליזמים צעירים? 
דניאל גולוב: "חשוב להתחיל מלמטה, להכיר ולעסוק בכל הפרטים הקטנים, להבין ולשלוט באופן מוחלט בכל הפרטים הקטנים ורק לאחר מיכן להמשיך קדימה. חשוב ניסיון מקצועי אמיתי (לא מספיק תואר או לימודים אקדמאים), חשוב להתחיל מגיל צעיר למרות שבית הספר לא מעודד יזמות. חשוב כן לנסות ולעשות את זה במקביל".

האפליקציה בחינם FASTEE Designed for Business לאייפון - כאן.
האפליקציה בחינם FASTEE Designed for Business לאנדרואיד - כאן.


בתמונה: מימין דניאל גולוב ומשמאל גיא אייזדורפר.
 
FASTEE
 
מסך FASTEE
Bookmark and Share