Telecom News - הסטארטאפ הישראלי ayyeka (אייכה) ישתתף באקסלרטור אינטל, סיסקו ו-DT

הסטארטאפ הישראלי ayyeka (אייכה) ישתתף באקסלרטור אינטל, סיסקו ו-DT

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הסטארטאפ הישראלי ayyeka (אייכה) ישתתף באקסלרטור אינטל, סיסקו ו-DT
הסטארטאפ הישראלי ayyeka (אייכה) ישתתף באקסלרטור אינטל, סיסקו ודויטשה טלקום
מאת: מערכת Telecom News, 16.5.16, 18:46
IOT
 
12 סטארטאפים, בתוכם אחד מישראל, נבחרו להשתתף בתוכנית האקסלרטור היוקרתי ל-IoT  Challenge Up! של אינטל, סיסקו ודויטשה טלקום. התוכנית מיועדת לסטארטאפים בתחום ה-IoT, בית חכם וערים חכמות.
.
אינטל, סיסקו ודויטשה טלקום חשפו היום את 12 הסטארטאפים, שנבחרו להשתתף בתוכנית Challenge Up! – מאיץ סטארטאפים בינלאומי בתחום ה-IoT, שיתקיים בחודשים הקרובים בברלין, לונדון וקראקוב.

בין 12 החברות, שהוזמנו להשתתף בתוכנית, יש נציג ישראלי: חברת אייכה (Ayyeka), שהוקמה ב-2011 ע"י ד"ר יאיר פולג ואריאל שטרן. היא מפתחת פתרונות חומרה ותוכנה עבור תחום ה-IoT התעשייתי - ערים חכמות, רשתות מים ושפכים, מערכות אנרגיה, נפט וגז וכד'. הפתרון של החברה מייעל ומאבטח את תהליך העברת הנתונים מהשטח למקבלי החלטות ולמערכות שליטה ובקרה. לפני כשנה השלימה החברה גיוס ראשון ממשקיעים פרטיים.

ב-4 החודשים הבאים יזכו נציגי אייכה ו-11 החברות האחרות לליווי של מנטורים בינלאומיים ובסיוע בפיתוח המוצר, בניית המודל העסקי, עיצוב חוויית המשתמש ואסטרטגיית המכירות שלהן. החברות, שתשלמנה בהצלחה את התוכנית, מועמדות לקבל השקעה כספית משותפת מאינטל, סיסקו ודויטשה טלקום וכן מקרנות הון סיכון תאגידיות מובילות.

זו השנה השניה ברציפות, שאינטל, סיסקו ודויטשה טלקום משלבות כוחות ביוזמה המשותפת לעידוד חדשנות בתחום האינטרנט של הדברים. מחזור 2015 של התוכנית הוליד פרויקטים משותפים של 3 התאגידים עם קבוצה חדשה של סטארטאפים אירופאיים, וגם בו היו 2 נציגות ישראליות.

בין סיפורי ההצלחה של המחזור הראשון ניתן למנות את Senic, חברה גרמנית, שהחלה בפרויקט משותף בנושא המשרד החכם, ושהבקר החכם שלה (Nuimo) משולב במחשבים מבוססי אינטל ובמערכות נוכחות מרחוק (telepresence) של סיסקו. בנוסף, דויטשה טלקום תשלב את המוצר של Senic בפלטפורמת הבית החכם שלה (Qivicon).

 
מומחי הענף ואנליסטים צופים עתיד קרב והולך שבו כל המכשירים והחפצים סביבנו יהיו מחוברים לאינטרנט. כתוצאה מכך הולך וגובר העניין ב-IoT כמו גם הציפייה למימוש הפוטנציאל הטמון בתחום. עם זאת, עדיין לא קיים פתרון כולל עבור "האינטרנט של הדברים" והאתגר הזה הוא שהוביל את 3 התאגידים לחבור יחד כדי לתמוך בדור חדש של חלוצים בתחום. 

 
בית חכם



 
 
Bookmark and Share